kapper Geplaatst 16 februari 2004 Geplaatst 16 februari 2004 Op de .com site is het mogelijk cache-info te verkrijgen door een aantal criteria te gebruiken, waaronder een selectie aan de hand van coordinaten. Dit lijkt me zeer bruikbaar in het veld. Om b.v. spoilerfoto's te bekijken, logs te lezen, te weten of er nog andere caches in de buurt zijn etc. Dit lukt niet op mijn PDA. Ik krijg een foutmelding. Kan dit aan de instellingen van de PDA liggen? Of doe ik iets niet goed?
deBruineBeren Geplaatst 16 februari 2004 Geplaatst 16 februari 2004 Kan zowel aan jouw al aan de instellingen liggen Bij mij werkt het wel. PocketPC 2002 GPRS Welke fout melding krijg je ? En wanneer? En wat voor een PocketPC heb je? En welke windows versie ? En hoe maak je verbinding met het internet ? En waarom wordt je geen priemium member? Kost $ 30 per jaar. Krijg je GPX bestanden met alle cache info + logs. Je hoeft dan alleen nog maar verbinding met het internet te maken als je foto's wilt zien. Scheelt in de kosten, en zo haal je je priemium membership er weer uit.
kapper Geplaatst 16 februari 2004 Auteur Geplaatst 16 februari 2004 Kan zowel aan jouw al aan de instellingen liggen Bij mij werkt het wel. PocketPC 2002 GPRS Welke fout melding krijg je ? En wanneer? En wat voor een PocketPC heb je? En welke windows versie ? En hoe maak je verbinding met het internet ? En waarom wordt je geen priemium member? Kost $ 30 per jaar. Krijg je GPX bestanden met alle cache info + logs. Je hoeft dan alleen nog maar verbinding met het internet te maken als je foto's wilt zien. Scheelt in de kosten, en zo haal je je priemium membership er weer uit. BruineBeren, bedankt voor de reactie. - De foutmelding zegt : Server error in '/' Application. The viewstate is invalid for this page and might be corrupted enz. enz. - wanneer? Bij het selecteren van coordinaten. - Pocket PC = Compaq iPAQ 3970 - Windows versie 2002 - verbinding via GPRS, geeft overigens nooit problemen - ik ben premium member en laat me GPX-files toezenden. Echter, daarin staan maar een beperkt aantal logs - en geen foto's.
deBruineBeren Geplaatst 16 februari 2004 Geplaatst 16 februari 2004 FF getest, Als ik een coödrinaat op geef N 52 00.000 en E 06 00.000 Krijg ik een mooie lijst met weet ik veel hoe veel caches Dit alles via http://www.geocaching.com/seek/ Wat betreft de foto's, ik gebruik GPXview om de GPX bestanden te bekijken. Als je wilt kan je GPXview zo instellen dat hij de foto's download als je een cache(log) bekijkt. De drie laatste log is voor mij meestel wel voldoende. Als dit niet zo is dan ga ik online naar http://www.geocaching.com/seek/ En laat dan op GC nummer zoeken. Werkt dit wel bij jouw ?
albrt Geplaatst 16 februari 2004 Geplaatst 16 februari 2004 Koos, ik heb hetzelfde probleem met .com. Bij mij gaat het bijvoorbeeld fout als je via geocaching.nl naar de nieuwste caches gaat. Als je dan op seek drukt, krijg ik dezelfde foutmelding als jij. Nu maakt gc.com het ook wel moeilijk. Dat is ook de reden dat je vanaf gc.nl niet direct naar de lijst met nieuwste caches gaat, maar met een tussenstap. Ik gebruik een Loox 600, met ppc2002 en ook gprs. Gelukkig kan je caches nog wel gewoon vinden via hide&seek bij gc.com of via de logs en statistieken (Laatste logs voor cache ...) bij .nl. Groeten, Albert
kapper Geplaatst 16 februari 2004 Auteur Geplaatst 16 februari 2004 Het wordt al iets duidelijker. Ik ging eerst langs "by country" en selecteerde daar Netherlands. Je kunt daar aangeven dat je b.v. alleen traditionals wil zien. Dan gaat het fout. Het blijkt nu dat ik al direct coordinaten kan ingeven. dan doet ie het. Alleen krijg ik dan alles te zien, ook de niet-traditionals. Maar goed, ik ben een flinke stap voorwaarts. Dan nog GPX-view. Ik heb onder TOOLS - SETTINGS - BROWSER alles aangevinkt staan maar zie nog geen foto's.
kapper Geplaatst 17 februari 2004 Auteur Geplaatst 17 februari 2004 Gelukkig kan je caches nog wel gewoon vinden via hide&seek bij gc.com of via de logs en statistieken (Laatste logs voor cache ...) bij .nl. Via hide&seek op de.com loop ik als ik kies voor "coordinates" tegen dezelfde foutmelding aan. Op de .nl site via "Laatste logs voor cache ..." lukt het inderdaad op een cachepagina te komen. Beetje omslachtig maar ik ben blij dat dit wel werkt. Tot nu toe gebruikte ik de .nu site. Je kunt daar een plaatsnaam invullen en krijgt dan de caches in de buurt te zien, waar je op kan doorklikken. Is best bruikbaar maar de .nu site laat zich zo slecht lezen op een PDA. Ook heb ik ontdekt dat ik via i-mode een eind kom. Alleen geen logs en geen foto's. Groeten
kapper Geplaatst 17 februari 2004 Auteur Geplaatst 17 februari 2004 Als dit niet zo is dan ga ik online naar http://www.geocaching.com/seek/En laat dan op GC nummer zoeken. Werkt dit wel bij jouw ? lukt ook niet. ik selecteer dan "by waypoint name" en toets het GC nummer. zelfde foutmelding. (op de PC gaat dit alles prima!) groeten
deBruineBeren Geplaatst 17 februari 2004 Geplaatst 17 februari 2004 Dan nog GPX-view. Ik heb onder TOOLS - SETTINGS - BROWSER alles aangevinkt staan maar zie nog geen foto's. Even voor de duidelijkheid. Je ziet (als het goed gaat ) alleen de foto's die in de tekst van de cache omschrijving staan. Dus niet de foto's die door cachers gepost zijn bij hun log.
kapper Geplaatst 17 februari 2004 Auteur Geplaatst 17 februari 2004 Dus niet de foto's die door cachers gepost zijn bij hun log. Toch is een bijwoord van eigenwijheid.... Waarom denk ik er toch zeker van te zijn dat ik de foto's bij de logs tot voor kort wel kon zien? Als nou een deskundige als de BruieBeren met stelligheid zegt dat GPX-files geen logfoto's bevatten..... Misschien moet ik er over ophouden en erin berusten dat ik me vergis. In ieder geval bedankt voor al julie moeite. groeten, koos
deBruineBeren Geplaatst 17 februari 2004 Geplaatst 17 februari 2004 Als je In GpxView bij "Tools" "Settings..." "Browser" Alle vinkje geplaatst heb, dus ook bij "Display external images" Dan kan je in de cache omschrijving op get GC nummer kliken. Pocket Internet Explorer wordt dan geopend en je ziet dan de orginele cahce site uit de .com database. Hier zie je net al op de PC wel alle photo's. Weet je gelijk waar om je zo snel het limit van je GPRS data bundel berijkt hebt.
kapper Geplaatst 17 februari 2004 Auteur Geplaatst 17 februari 2004 Als je In GpxView bij "Tools" "Settings..." "Browser" Alle vinkje geplaatst heb, dus ook bij "Display external images" Dan kan je in de cache omschrijving op get GC nummer kliken. Pocket Internet Explorer wordt dan geopend en je ziet dan de orginele cahce site uit de .com database. Hier zie je net al op de PC wel alle photo's. Weet je gelijk waar om je zo snel het limit van je GPRS data bundel berijkt hebt. Kijk ! Hier hep men wat aan. Het is nog steeds niet wat ik bedoelde maar dit is prima bruikbaar. Dit zal ik veel gaan gebruiken. En een datalimiet? Die heb ik niet. Alleen m'n portemonee is gelimiteerd..... Heel erg bedankt. Groeten.
Kruimeldief Geplaatst 22 februari 2004 Geplaatst 22 februari 2004 En een datalimiet? Die heb ik niet.Alleen m'n portemonee is gelimiteerd..... Heel erg bedankt. Groeten. Nu zit ik toch bij een van de goedkoopste, maar een Mb datatransfer via GPRS kost mij toch 3 euro. Alleen Telfort is goedkoper, maar ja, die kunnen half Nederland nog niet dekken met een zooi. Maar goed. Alle GPX files zet ik dagelijks op mijn CF, SD en Sony dual kaartjes via de PC en tja, iedere dag is dat toch 7 Mb aan GPX files. Je zal ze maar per GPRS moeten ophalen Zeer zeker is dan de portemonnee gelimiteerd. GRTZ Kruimeldief hebben we hier de nieuwste van Bruna?
Aanbevolen berichten