Spring naar bijdragen

Caches In Noord-Ierland


Cardamar

Aanbevolen berichten

Zo, net terug gekomen van een welverdiende vakantie (al zeg ik het zelf) naar Ierland. Uiteraard hebben we daar de nodige caches meegepakt, en zijn we ook in Noord-Ierland geweest om daar eens wat op te pikken.

 

Kan iemand mij vertellen waarom FindStatsGen deze caches uit Noord-Ierland onder Ierland laat vallen, terwijl Noord-Ierland feitelijk bij het Verenigd Koninkrijk hoort? Ook de Geocaching site zelf lijkt de plank mis te slaan, kijk maar eens naar http://coord.info/GCPCPX (een cache in Noord-Ierland).

 

Ik ben benieuwd! Ik heb zelf wat rondgezocht op de site van GSAK en onze grote vriend Google, maar kon er nog niets over vinden.

bewerkt door Cardamar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kan iemand mij vertellen waarom FindStatsGen deze caches uit Noord-Ierland onder Ierland laat vallen, terwijl Noord-Ierland feitelijk bij het Verenigd Koninkrijk hoort? Ook de Geocaching site zelf lijkt de plank mis te slaan, kijk maar eens naar http://coord.info/GCPCPX (een cache in Noord-Ierland).

 

Volgens mij gebruikt FindStatsGen de aanduiding van het land uit de listing. Bij het door jouw gegeven voorbeeld staat:

 

N 55° 13.989 W 006° 30.934 Other Conversions

UTM: 29U E 657985 N 6123551

NW 894.5km from your home location

In Ulster, Ireland

 

Je zou eens kunnen kijken of dit bij alle caches in Noord-Ierland het geval is. Opvallend is overigens wel dat Groundspeak Ireland als landaanduiding gebruikt. Officieel is dat de geografische en dus politiek neutrale aanduiding voor het gehele eiland ... de aanduiding is met andere woorden onverwacht, maar niet geheel onjuist.

 

Edit: Typ-O

bewerkt door Triskelle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, dat was mij opgevallen. Alle caches in Noord-Ierland zijn aangeduid met Ireland. Alhoewel het complete eiland natuurlijk Ierland heet, zou er bij country toch United Kingdom moeten worden ingevuld, denk ik dan. Het is toch het land wat op de pagina aangeduid staat, en niet de geografische aanduiding.

 

Ulster is de provincie, en die valt dan toch wel weer onder Ierland én Noord-Ierland. Dan ligt het in ieder geval dus niet aan de macro! :)

bewerkt door Cardamar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...