Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb de montana 650 ook sinds een week. Daarvoor werkte ik met een gpsmap62. Reden van vernieuwing is dat de gpsmap62 geen sd kaart aankan en dat de invoering van extra kaarten zeer beperkt is. Nu tik ik het coord eerst in mijn tomtom in en ga zo ver mogelijk over de weg. Stap uit en ga verder met de gpsmap. Dat wilde ik in een apparaat. Vanwege mijn ervaring met toughscreen op smartphones leek een 4" toughscreen me geweldig. Uiteindelijk viel de prijs me mee want ik kocht hem voor 414,- nieuw bij bol.com. Nu heb ik er extra wegenkaarten van europa in en kan ik ook routerend navigeren. De gpsmap62 gaat mijn dochter gebruiken om zelf ervaring op te doen als cacher. Ik moet zeggen dat het formaat snel went. Verder werkt hij gewoon goed.

• 2 weeks later...
Geplaatst

Hallo mensen heb de montana nu een paar weken . hij is wel groot maar hij is zeer goed leesbaar. als ik ga geocaching geeft hij meer details aan dan andere. is hij goed af gesteld, voor fietsen of auto dan is hij gewoon goed. even oefenen. heb een speciaal schroef gemaakt. zodat hij in een bepaalde houder past.

Zo heb ik houder gemaakt voor mijn rugzak. fiets, auto en broekriem. je kunt je gps overal aan vastklikken ,

Met deze schroef en houder is je montana overal inzet baar.

Als je een 16 gb mirco sd erin stopt dan kan je de wereld rond. heel veel kaarten erop en minste 10,000 caches.

Hij kan veel.

• 2 months later...
Geplaatst

Hier dan nog even mijn ervaring met de Montana.

Na de Garmin Etrex Legend HCx moest er eens wat anders komen en het liefst iets wat ook goed in de auto te gebruiken is. Nu viel het oog op de Montana, omdat die het zelfs op de motor goed zou doen.

Het eerste wat me opviel is dat de Montana toch wel groot is vergeleken met de Legend :clown: , maar daar wen je snel aan. Wat gewoon ideaal is, is het snel overschakelen naar de verschillende profielen zonder "de plaats van bestemming" te verliezen. Snel voor de Montana een fietshoudertje gekocht zodat ik hem op de fiets kan gebruiken,maar ook ff op de motor kan testen. Heb zelf een Zumo660 op de motor en het fietshoudertje van de Montana past zo op de rammount van de Zumo, ideaal dus :clap: .

In de auto (met autohoudertje) is de Montana ook ideaal, alleen mis ik wel TMC. Heb diverse TMC-ontvangers geprobeerd, maar werd niet ondersteund. Wat ik ook mis is, is het importeren van eigen waarschuwingsgeluiden (b.v. stemmen) bij flitspalen. Jammer is ook dat de eigen Garmin-cyclops-flitspalen niet worden ondersteund op de Montana, dus hier moet je dan voor de SCDB-flitspalen gaan. (als je er flitsmeldingen op wilt)

Voor het geocachen is de Montana ideaal en zit er een wereld van verschil tussen de Legend HCx en de Montana. Alle info gelijk bij de hand en het kan "bijna" allemaal papierloos. En voor het "bijna" verwijs ik dan ff naar hier: http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=20954

Op de fiets doet hij het ook super, alleen vind ik het jammer dat Garmin een beetje achterblijft met de topo- en fietskaart voor de BeNeLux.

Dit zijn mijn bevindingen tot nu toe en ik moet zeggen dat het "net" geen Nuvi is en "net" geen Zumo, maar al met al een goede en overzichterlijke navigatie.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...