Spring naar bijdragen
  • 0

Mapsource En Voorgeïnstalleerder Kaart Garmin 62St

Vraag

Geplaatst

Beste mensen,

Sinds een aantal dagen heb ik een GPSmap 62st. Ik ben hartstikke nieuw met dit fenomeen en heb dus wel zo af en toe een vraagje. Zo ook nu. Ik zou verwachten dat wanneer ik mijn systeem aansluit op de pc ik via MapSource mijn vooraf geïnstalleerde kaart zou kunnen zien, echter, dat is niet het geval. Als ik de gegevens wil downloaden komt keurig alle routes die ik reeds heb gedaan (bar weinig nog) maar volgens MapSource zijn er geen kaarten. Er is dus wel degelijk verbinding.

Tevens heb ik Basecamp gedwonload. Het vreemde is, met dat pakket zie ik de kaart wel.

Nu heb ik zojuist een aantal prima videos gezien over het gebruik van Mapsource en het lijkt mij een mooi pakket. Ik zou dat dus graag willen gaan gebruiken.

Wat moet ik dus nu doen om de voorgeïnstalleerde kaart toch via MapSource te kunnen zien?

ik moet erbij zeggen dat ik, in het systeem, een MicroSD kaart heb zitten met de Topo Benelux erin.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt

Sedo5760

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Wat moet ik dus nu doen om de voorgeïnstalleerde kaart toch via MapSource te kunnen zien?

ik moet erbij zeggen dat ik, in het systeem, een MicroSD kaart heb zitten met de Topo Benelux erin.

Normaal gezien installeer je je kaarten op de computer , waarna mapsource deze 'ziet'..

Wil je kaarten op je gps , selecteer je die in mapsource en stuur je deze naar de gps.

Aangezien je gps een voorgeinstalleerde kaart heeft , en je wil de kaarten ook in mapsource zien , moet je die , ofwel installeren (als deze bij de gps ook LOS op cd geleverd zijn) , ofwel van de gps naar mapsource importeren.

ALS dat al gaat?

Normaal doe je dat via het gps symbool met pijltje omhoog (ontvangen van gps) .

Je kan dan selecteren wat je wil importeren , selcteer dus KAARTEN.

Dan zou je de kaarten ook in mapsource moeten zien ... zoals al gezegd , ALS dat gaat... met VOORGEINSTALLEERDE kaarten..

Dagger

• 0
Geplaatst

Nee, dat gaat dus niet met Mapsource.

In mapsource kun je alleen de kaarten zien die je afzonderlijk hebt geinstalleerd opde PC (en die je daarna eventueel vanaf de PC op de GPS kunt zetten).

Laden van kaarten vanaf de GPS naar Mapsource, zorgt er alleen voor dat Mapsource weet welke kaartsegmenten er op de GPS staan; de eigenlijk kaarten worden daarbij NIET overgezet.

Zoals je zelf al uitgevonden had, kun je met Basecamp wel de kaarten gebruiken die je download vanaf de GPS.

Wil je een kaart in Mapsource, dan is de handigste manier om even te kijken naar de OSM kaarten (http://garmin.openstreetmap.nl/), geheel gratis met een goede dekking van NL. (die kaarten kun je daarna ook nog weer op je GPS zetten :) )

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...