Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Beste mensen,

Sinds 2 dagen ben ik in het bezit van een GPSmap 62st.

Daarbij heb ik een MicroSD kaart aangeschaft met de Topo Benelux.

Deze heb ik nu keurig in het apparaat gezet en ben daarmee aan de slag gegaan.

Nu ben ik een beetje aan het experimenteren met de applicatie MapSources, maar ik zie heel die Topografische Beneluxkaart niet.

Wat moet ik doen om deze kaart toch te zien?

Moet ik deze uit het systeem halen en op een of andere manier op mijn pc laden/copieren?

ik hoop dat iemand me kan helpen?

Groeten

Sedo

Geplaatst

Team Goossens,

Ja, ik heb uiteraard de gps al aan de USB kabel gehangen.

Ik kan dan wel importeren, maar krijg geen kaart over.

Wel krijg ik hetgeen ik al gelopen heb te zien.

Maar de kaart zelf komt niet mee... Ik denk dus dat Thex gelijk heeft.

Ik snap (nog) niet goed hoe dit allemaal werkt.

Handleiding van Garmin blinkt niet uit in helderheid, vind ik...

Geplaatst

Ik denk dat je het zo moet zien: je hebt de kaart gekocht voor de gps, en niet voor mapsource.

Je zou dan iedere kaart naar je toe kunnen halen door de gps van je vriendjes even aan je pc te hangen.

Maar met de procedure op de internetpagina kun je hem als nog onder mapsource brengen.

Geplaatst

Overigens, Thex,

Als ik op de SD kaart kijk, zie ik maar 2 bestanden staan.

Beiden zijn geen .img bestanden

De ene heet: GMAPSUPP, de andere heeft dan nog een extentie .unl

Ik weet dus niet of dit gaat werken zoals beschreven in jouw link, maar ik zal eens proberen.

Groeten

Sedo

Geplaatst

Hallo, thex,

Nee, nog niet.

er is wat tussendoor gekomen, waardoor ik nog niet volledig hier mee bezig kan zijn.

Wel ga ik het e.e.a. proberen.

Overigens vond ik niet duidelijk uit jouw link welk programma ik nu precies moest downloaden.

Heb even wat meer tijd nodig om het uit te zoeken.

Maar even iets anders (misschien off topic) maar als ik dus micorSD in de 62st heb zitten, met de kaart erop, wordt deze automatisch gebruikt door de 62st, of moet ik nog wat doen? (ben een Newbie).

Ik overweeg de topografische kaart van Frankrijk aan te schaffen. Wil daar over 7 weken naar toe en wil met die kaart aan de gang. Als ik dan die kaart op de SD kaart heb staan, dan kan ik die gewoon i/p/v/ de kaart Benelux plaatsen en dan wordt die gebruike?

Alvast bedankt

Geplaatst (bewerkt)

1. GMAPTOOL — is nodig om de combi kaart gmapsupp.img weer op te breken in voor mapsource hanteerbare deelkaarten (extentie .img met een nummer per deelkaart). Die nummers zijn belangrijk voor mapsource.

2. Maptoolset - is nodig om de kaartset van stap 1 onder mapsource te brengen. Dit progje is ook handig om uit te zaoeken wat er fout in mapsource is. Het onderhoud en onderzoekt nl de registry (die vaak kapot gaat bij mapsource).

Gebruikt progje 3:cgpsmapper.

Tevens moet er een overzichtskaart komen, en een database met indexen en desgewenst routable informatie. Dit doet progje 3.

3 cgpsmapper

Er zijn twee varianten hiervan:

1 maakt routable indexen (je kunt zoeken en routeren in mapsource).

De andere is wat minder. Deze laatste is gratis en voldoet, maar laat geen routable kaarten achter.

De eerste variant is erg duur.

Gewoon de stappen uitvoeren en juiste kaartid opgeven (zie post hierboven).

http://freakass.co.cc/2008/07/12/upload-unpack-gmapsupp-maps-from-gps-device-to-mapsource-without-cd/

bewerkt door thex
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...