barnold Geplaatst 24 april 2011 Geplaatst 24 april 2011 mijn gps heeft gisteren een trackbestand aangemaakt van mijn tocht langs de powertrail. maar het gpx bestand bleek niet leesbaar voor mapsource en basecamp. ik heb met een xml editor gekeken en ontdekt dat bij een tweetal trackpoints de tag <ele> niet met een hoogte maar met een time-stamp gevuld is. voor die punten stond de time-stamp er dus twee keer in. nadat ik in het bestand gecorrigeerd had was de resulterende gpx-file weer goed leesbaar. kent iemand dit fenomeen? en waardoor komt dit?
thex Geplaatst 24 april 2011 Geplaatst 24 april 2011 Ja, dat is vragen naar de waarheid. Jij kunt dat niet gedaan hebben, dus de firmware van de gps is de schuldige. Jammer dat je het type apparaat en firmware versie niet vermelt, zo hebben wij er ook niets aan, maar zelf ben ik dit niet eerder tegengekomen. XML is gelukkig altijd leesbaar en aanpasbaar (ik bedoel gpx) Enne: het kan ook aan die storende fout in het tweede deel van de trail liggen Ik moet terug voor de bonus, er mistte teveel onderdelen (zowel deel formule, als moedwillig en niet moedwillig foutieve aanwijzingen), waardoor er geen hout meer aan te knopen viel. Je vraagt je wel eens af waarom iedereen gewoon door kan loggen. Ik moet wel erg dom zijn
barnold Geplaatst 24 april 2011 Auteur Geplaatst 24 april 2011 Jammer dat je het type apparaat en firmware versie niet vermeldt ik heb een oregon 450t met software versie 4.20 en gps-software 4.52, zo staat op het info scherm Enne: het kan ook aan die storende fout in het tweede deel van de trail liggen. ik had wegens batterij wissel, de gps halverwege uitgezet. en dus twee tracks. het probleem zit in het eerste deel. het tweede is probleemloos. Ik moet terug voor de bonus, er mistte teveel onderdelen (zowel deel formule, als moedwillig en niet moedwillig foutieve aanwijzingen), waardoor er geen hout meer aan te knopen viel. Je vraagt je wel eens af waarom iedereen gewoon door kan loggen. Ik moet wel erg dom zijn trouwens ik had het idee dat alle codes en aanwijzingen prima klopten, alleen een punt in de oostcoordinaat zat duidelijk fout. een extra nul introduceren in de antwoordmogelijkheden bij een vraag leverde een acceptabel coordinaat op en daar lag de cache.
thex Geplaatst 24 april 2011 Geplaatst 24 april 2011 Ik heb gehoord dat afgelopen zaterdag 1 aanwijzing vervangen is (en dat na al die maanden). Ook de noord kreeg ik niet goed op 70 graden noorderbreedte. Moet dus wat verkeerd hebben overgenomen (meer dan 1 getal iig). Verder liep de puzzel ruim van de geprinte pagina af, waardoor teveel ontbrak. Heb het dus maar opgegeven.
Aanbevolen berichten