Spring naar bijdragen

Graven?? - Neeeeeeeeee!!!!!


Ralph

Aanbevolen berichten

Help!! :inlove:

 

Ik lees in steeds meer logjes, dat men "overal heeft gegraven, maar niet gevonden".  Ik zie dan ook steeds vaker ontzettende hopen zand en andere sporen van graafwerkzaamheden. Dit kan toch niet de bedoeling zijn??? :P

 

Neem een stok of een haring... Dan is het ook nog leuk voor de geocachers die na je komen... (om over de natuur maar te zwijgen)  

 

Scheppen en geocachen gaat niet samen...

 

Ralph

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ff voor groentjes zoals ik....

 

wat is het makkelijkste om hiervoor te gebruiken?

 

Ik lees haring maar dat is toch een klein pennetje.....

 

Wat gebruiken jullie als ervaren hunters????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf gebruik ik een metalen stok die bij een regenmeter hoorde. Ik vind overigens dat de locatie zo duidelijk moet zijn dat je geen mijnenprikker nodig hebt. Want ook met prikker is er weinig lol aan om het halve bos te beluchten. Je moet dat als verstopper van de cache wel ceratief zijn.

 

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 108-1012845392

Voor sommig caches moet je wel een schep hebben om dat ze diep onder de grond zitten. Dat staat meestal ook wel vermeld bij de cach. En wat je kan gebruiken iets langs en dun waar je niet te veel mee vernietl. b.v. ijzeren staafje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik in het oude forum ook schreef:

je kunt van een hengel (die dan wel van massief glasfiber moet zijn) het topgedeelte gebruiken. Dit doen wij ook en werkt prima. Stevig genoeg, maar toch flexibel zodat je niet iets kunt beschadigen zoals plastic doosjes, ongeveer 1.5m lang en niet zwaar.

Je kunt de oogjes van de hengel afhalen door het draadje waarmee ze vastzitten eraf te halen. Let wel op: dit zit onder de hars vastgelijmd, EN DIE HARS KAN ER AF SPRINGEN, dus  :cool:  bril op. Het puntje heb ik er op laten zitten dan heb je een stevig topje en gaat de fiber niet losvezelen. Het oogje kun je daar van afknippen. Eventjes de scherpe kantjes er afvijlen zodat het bot wordt, et viola... een perfecte prikker.

Ze liggen standaard in onze kofferbak tegenwoordig. ;-)

 

Walter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, dat wilde de eerste paar keer nog wel eens gebeuren. Sta je daar bij een cache: "Oh ja, we hebben van die mooie prikkers.... in de auto"   :inlove:

Wilde ook nog wel eens met een zaklantaren gebeuren. "Ach, het is nog lang tot zonsondergang" jaja, minder lang dan je denkt. (Hé wie doet daar de zon uit?)

Tegenwoordig gaat ALLES standaard mee en UIT de auto IN de tas.

We leren het wel.

 

Walter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...