LamanHenk Geplaatst 23 maart 2011 Geplaatst 23 maart 2011 (bewerkt) Ik heb interesse in paperless geocaching. Daarbij viel mijn oog op de GARMIN OREGON 550T. Deze lijkt mij een prima GPS. Mijn vraag is of hier goede (of slechte?) ervaringen mee zijn opgedaan? M.a.w. is dit een aanrader of niet? Groeten, Henk 23 maart 2011 bewerkt door LamanHenk
Fotogravinnetje Geplaatst 24 maart 2011 Geplaatst 24 maart 2011 Op zich is de oregon 550t een prima apparaat. Maar het paperless cachen blijkt in de praktijk vaak neer te komen op toch papier meenemen om aantekeningen te kunnen maken. Zelf heb ik een vista hcx met ernaast een 5-inch tablet waarop ik in principe ook paperless kan cachen. Maar reken maar dat ik nooit zonder papier op stap ga... En her en der op het forum lezend zie ik dat ik niet de enige ben. Ik print wel veel minder uit sinds ik die tablet bij me heb
bbommel Geplaatst 24 maart 2011 Geplaatst 24 maart 2011 ik heb zelf de 550 dan wel zonder t.. maar superblij ben ik met hem. Sommige vinden die foto's onzin, maar ik vind het top om met 1 ding alles te doen. En er komen nog scherpe foto's vanaf ook
Marcel en Micha Geplaatst 24 maart 2011 Geplaatst 24 maart 2011 Ik heb zelf een Dakota20, het kleinere broerje van de Oregon. Traditionals doe ik altijd paperless en dat gaat prima, al wil ik nog wel eens bijhouden op welke volgorde ik de caches heb gedaan omdat ik dat niet terug kan vinden in mijn GPS. Bij multi-caches moet je vaak getallen zoeken en gebruiken voor de eindlocatie. Ik print dan toch altijd de cacheomschrijving uit, vind ik net iets duidelijker. Ik schrijf dan bij ieder waypoint op wat ik gevonden heb en aan het einde heb ik dan zo alle gegevens bij elkaar gepakt. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die echt compleet paperless cachen?
bbommel Geplaatst 24 maart 2011 Geplaatst 24 maart 2011 ja eigenlijk wel, want als ik iets moet opschrijven van multi's gebruik ik weer m'n telefoon om de getallen daar in te vullen en uiteindelijk te berekenen. of ik moet echt een papiertje in m'n rugzak hebben
MacDD Geplaatst 24 maart 2011 Geplaatst 24 maart 2011 (bewerkt) Ik gebruik een Vista HcX (net als de gravin) en daarnaast een Ipod Touch. Dus eigenlijk dezelfde combinatie als de Gravin. En oja, ook ik schrijf de zaken van onderweg gewoon op op een papiertje, is wel zo makkelijk. Maar ik draai geen caches meer uit. 24 maart 2011 bewerkt door MacDD
dark_angel1969 Geplaatst 24 maart 2011 Geplaatst 24 maart 2011 Ik heb zelf de 550 maar bij heel veel caches neem ik gewoon een uitgedraaide versie mee. Alleen al om gegevens te noteren. Daarbij komt het ook nog vaak voor dat er caches geschreven zijn in HTML-opmaak en heel die opmaak zie je in je scherm. De hele tijd schakelen tussen de map en de cache beschrijving wekt bij mij ook irritatie op. Het enige waar hij in mijn optiek perfect voor is, is voor Tradi's.
norskk Geplaatst 25 maart 2011 Geplaatst 25 maart 2011 Hallo Ik bezit een Oregon 400T en maak voor de traditionals altijd gebruik van paperless cachen. Maar als je multies loopt isw het niet altijd gemakkelijk. Dan heb je toch een listing of een ander apparaat nodig om te kunnen noteren of uitrekenen. Ik gebruik daarvoor een PDA met exel erop. Als ik de tijd heb maak ik thuis snel een exel bestandje van de listing en voer daar de formules in, dat werkt in het veld prima. Heb ik geen tijd genoeg, dan gaat gewoon een geprinte listing mee. gr. Norskk
de witten Geplaatst 25 maart 2011 Geplaatst 25 maart 2011 ik heb een oregon 300 zoals de meesten , tradi's zijn perfekt te lopen bij multi's wordt er toch nog een beschrijving afgedrukt al is het maar om gegevens te kunnen opschrijven maar het wisselen van scherm op een gps bij het type oregon , wel dat is kinderspel en hoe meer men oefent hoe sneller men er in wordt wanneer men dan nog een stylus gebruikt (bv de balpen )dan wordt het echt kinderspel
Team Gelaen Geplaatst 25 maart 2011 Geplaatst 25 maart 2011 Wisselen in dan wel eenvoudig, maar het duurt me veel te lang om die lap tekst te laden en naar beneden te scrollen... Multi's blijven dan ook op papier voor mij. Jan
Aanbevolen berichten