Spring naar bijdragen

Mapsource Inzoomen


Retrieverpub

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Sorry, ik snap de vraag niet goed. Mapsource (op de pc) verschuift waypoints niet bij inzoomen. Wat is je probleem precies rond de peiling (die je niet in mapsource op de pc gemaakt hebt, neem ik aan, maar op je gps).

 

Ik vermoed dat je in het veld gemeten hebt, en de afwijking (zo'n 4 meter) van ej gps ontvangst op de pc terug ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik heb dus een peiling in het veld gemaakt met de oregon 300 en als ik thuis kom exporteer ik deze naar mapsource op de pc.

Mapsource op de pc start dan op met de laatste kaartpositie bv 20 meter - 3000km.

En hier zit dan een afwijking op van een paar meter.

Mijn vraag is wat is hier de beste kaartpositie voor.

Als ik deze met de zoomknop inzoom tot 20 meter zit er meestal een afwijking op van ± 6 meter.

Ik gebruik de topografische onroute wandelkaart hiervoor op de oregon 300 en op de pc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is de afwijking van je gps in het veld. Dit de zogenaamde epe genoemd (estimated position error). Deze is optimaal 4 meter, wat betekent dat 90% kans is dat het punt binnen een straal van 4 meter, doorsnede 8 meter, valt. Mapsource zal daar niets aan doen. Enige wat je kunt is middelen in het veld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...