Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Nog 14 dagen om het winnende design in te sturen.

Ik hoop dat er behalve Waldio en Delta123 nog meer mensen creatief worden en inzenden.:D

Geplaatst

misschien moet die termijn nog een maandje verlengd worden?

Overigens heb ik zat leuke ideeen. maar hoewel ik erg goed ben in photoshop met het bewerken van fotos en zo, komen mijn tekeningen helaas niet boven niveau kleuterschool uit... en een coin met een foto er op vind ik helemaal niks.. :no:

ik worstel nog even verder..

Geplaatst (bewerkt)

misschien moet die termijn nog een maandje verlengd worden?

Dat valt inderdaad te overwegen, maar bedenk wel dat er ook tijd nodig is voor communicatie over eventuele wijzigingen.

Voor het stemmen zal i.i.g. moeten worden beoordeeld of het ingezonden idee sowieso uitgevoerd kan worden.

Niet alles wat je bedenkt kan namelijk altijd worden uitgevoerd.

Details die de ontwerper bedacht blijken bijvoorbeeld niet zichtbaar te worden in de praktijk of raken uit verhouding wanneer het op uitvoeren van een ontwerp op een coin aankomt.

Of een 3D ontwerp blijkt juist voor 3D niet zo geschikt, maar het kan wel op een iets andere manier.

Technetium schreef er in het eerste berichtje ook wat over.

Er zal dus wat gelegenheid moeten zijn, voor de ontwerper, om dat te veranderen en daarover weer te communiceren.

Anders valt een ontwerp zomaar af omdat het niet uitvoerbaar is, terwijl het met wat kleine aanpassingen van de ontwerper wel mee kan doen.

Het is de bedoeling dat deze aanpassingen gedaan zijn voordat gestemd gaat worden over het winnende ontwerp

Ook gaan ontwerpers en coinmaker op vakantie en is het absoluut noodzakelijk om direct na de vakantie te stemmen om de geocoin (nog dit jaar) geproduceerd te krijgen.

Zijn er weinig inzendingen en kan alles gerealiseerd worden, dan ben je in deze fase snel klaar.

Is het noodzakelijk om nog wat te veranderen, vooral aan meerdere ontwerpen, dan is de tijd voor de vakantie heel hard nodig.

Dat is in eerdere jaren ook wel eens gebleken.

Edit: toevoeging

bewerkt door Sivota
Geplaatst

Ha, weekend.... !!!! Lekker cachen en misschien nog tijd over voor een ontwerp....? :)

Geplaatst

VERLENGING INZENDTERMIJN

We hebben de suggestie gekregen om de inzendtermijn met een maand te verlengen. Ook hebben we van een paar ontwerpers begrepen dat ze nog met hun ontwerp bezig zijn.

Daarom, en ook omdat de grens van 31 mei ook gebaseerd was op mijn persoonlijke omstandigheden hebben we met Chuck overlegd of de inzendtermijn kunnen verlengen. Daar is uitgekomen dat de inzendtermijn met twee weken verlengd kan worden zonder dat het gevaar bestaat dat de munten te laat geleverd zullen worden.

Daarom hebben wij besloten de inzendtermijn voor de Dutch Geocoin 2011 met twee weken te verlengen.

We benadrukken nogmaals dat het geen gelikt ontwerp hoeft te zijn dat wordt ingestuurd. Chuck zal helpen om alle, dus ook die, geschikt te maken voor productie.

Sivota en Technetium

Gast JackHoe
Geplaatst

Wie is die meneer op het eerste ontwerp?

Bij het tweede ontwerp: is Nederland nou echt zo'n dwars land? :lol: (geintje)

Geplaatst (bewerkt)
Bij het tweede ontwerp: is Nederland nou echt zo'n dwars land? :lol: (geintje)

Om even serieus op dit geintje in te gaan:

Tegenwoordig worden bijna alle kaarten afgebeeld met het noorden boven. Vroeger was dit niet zo, men legde de kaart zo neer dat het er goed uit zag en er eventueel versieringen bij konden.

Wie is die meneer op het eerste ontwerp?

Die meneer is meneer Erasmus, de maker van "Lof der Zotheid", 500 jaar geleden. Dit is 1 van de categorieën dit jaar.

Omdat waarschijnlijk bijna niemand het door heeft. Bij de foto's staan beschrijvingen van de coins:

Coin 1

Hierop zie je Desiderius Erasmus, de schrijver van het boek Lof der zotheid. Dit boek is 500 jaar geleden gemaakt, een van de thema's van de dutch geocoin.

Op de achterkant zie je Nederland in ong. 1500 (500 jaar geleden). Dit heeft dus een link met de voorkant en heeft te maken met geografie. Ook zien we een kompas (nog niet heel mooi). De kompas is veel gebruikt in geografie en ook de oorsprong van de gps. In 1500 kwam de kompas voor het eerst naar Europa, na de uitvinding in Azië.

Ik heb dus voor deze coin expres wat dingen genomen van 500 jaar geleden. Graag zou ik daarom de coin een extra oud tintje willen geven door hem uit te voeren in antiek goed of antiek brons.

Coin 2

Oude en nieuwe navigatie. Aan de ene kant hebben we de een van de oudste kaarten van Nederland: Inferioris Germaniae

Provinciarum Nova Descriptio uit 1604 van de beroemde Nederlandse cartograaf Willem Janszoon Blaeu.

Aan de andere kant de moderne manier van navigeren: De bij het goecachen gebruikte GPS sateliet.

Voor de ontwerper van coin 2, voor de productie is het handig als je de afbeelding niet maakt alsof het 3d is. Het is beter gewoon het 'platte' design te geven zodat daar een mooie 3d van gemaakt wordt.

bewerkt door Waldio
Gast JackHoe
Geplaatst

Bedankt voor je uitleg. Ik had inderdaad niet gezien dat er een beschrijving bij stond, omdat ik alleen naar het overzicht had gekeken. Nu je het heb vermeldt, heb ik de foto aangeklikt en dus de beschrijving ontdekt. Dat maakt het een stuk duidelijker. Leuk dat men de kaarten vroeger anders weergaf en er omheen ook versieringen aanbracht.

Ik had wel zoiets bij die man: waar ken ik die van. Mijn broer heeft ooit op de Erasmus Universiteit in Rotterdam gezeten. Waarschijnlijk daarvan denk ik (geen genintje)

Ik ben niet zo geleerd :lol: .

Geplaatst

Er zijn inmiddels 4 ontwerpen binnen :D ,:thumbup:

De laatste twee toevoegingen zijn eveneens te bewonderen via de link naar picasaweb in berichtje #24

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...