Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik gebruik al enige tijd naar volle tevredenheid een Oregon 450 om te geocachen.

Nu heb ik hem ook een aantal keer gebruikt met een route die ik van gpstracks heb gedownload te rijden. Probleem hierbij is dat de GPS me altijd naar het beginpunt (startpunt) van de route wil brengen voordat ik met de route kan beginnen, ondanks dat ik al veel eerder op de route rij en punten voorbij kom.

Ik heb het halve internet al afgezocht maar (nog) niks gevonden. Sommigen geven wel aan dat de route gevolgd zou moeten worden als ik op de route rij, dat lijkt echter niet te gebeuren.

Wat ik dus wil bereiken is op een willekeurig punt in de route instappen en dan verder rijden. Als ik eerder bij het eindpunt kom, kan ik de route altijd opnieuw starten en de rest rijden.

Iemand een idee? Het zou vooral handig zijn als dit op de GPS kan....

Jan

Geplaatst

Als ik het filmpje bekijk bevestigd het idee wat ik er over heb. Een punt van een route wordt als gepasseerd geschouwd als de deellijn tussen de aanloop en de afloop van dat waypoint ergens in het veld overschreven is. Neem 3 wp's. Van wp1 naar wp 2 en van wp 2 naar wp 3 zijn de te lopen lijnstukken. Wanneer denkt de GPS dat wp2 gepasseerd is als de deellijn van lijnstuk wp1-wp2 en de lijn wp2-wp3 overschreden is ongeacht de afstand tot wp2. De deellijn is de lijn die door wp2 gaat en gelijke hoek met beide lijnstukken wp1-wp2 en wp2-wp3 maakt.

Dt kan dus betekenen dat er wellicht 4 waypoints overgeslagen worden.

• 3 weeks later...
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...