Spring naar bijdragen

Hulp Gezocht Bij Het Inladen Van Kaarten


Oemoemenoetjes

Aanbevolen berichten

Ruim een maand geleden is het mij via de welbekende "OSM-handleiding" gelukt om kaarten in mijn Garmin te laden.

Binnenkort ga ik op vakantie en wil daarom mijn kaartenpakket uitbreiden;van een een paar provincies naar heel Nederland.

 

Helaas kom ik niet meer op http://garmin.na1400.info/routable.php , terwijl dat in januari nog wel lukte. Het lukt niet via internet explorer,maar ook niet via Google Chrome. Uiteraard heb ik het forum al doorzocht,maar daarbij niet het antwoord op mijn vraag gevonden...

 

Wie kan mij vertellen wat nu de beste manier is om de hele kaart van NL op mijn gps te krijgen?

 

Alvast heel erg bedankt!

 

Oemoemenoe :)

bewerkt door Oemoemenoe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het kan op twee manieren:

1: Complete kaart downloaden van OSM en deze op een SD kaartje zetten en in de GPS plaatsen

2: Kaart installeren in MapSource en via de reguliere Mapsource methode op de GPS laden.

 

Ad 1: Zie deze link

Ad 2: Zie handleiding Mapsource (in het kort A: GPS aansluiten en aanzetten - B: Kaarten selecteren in Mapsource - C: Kaarten naar GPS sturen)

 

Mocht je er niet uit komen, stuur me even een PM.

 

Succes, Moose61

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het niet Omoemenoe.

 

De download site werkt ff niet. Kun je niet de exe downloaden, dus ook niet installeren. Tuurlijk als je niets vernioeuwd zie je de oude kaart in mapsource.

En tuurlijk krijg je die dan niet in de GPS. Vergeet je ons niet enkele niet uitgevoerde stappen te melden ?

Wat is het probleem dan behalve dat de OSM site er even uit lag ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een beetje ingewikkeld hoe het precies gelukt is, vandaar in eerste instantie geen uitgebreide uitleg.

 

Maar dit hebben we gedaan:

1: Complete kaart downloaden van OSM en deze op een SD kaartje zetten en in de GPS plaatsen. (www.mapsntrails.com)

Daarna geprobeerd op de 2e manier die werd aangedragen, alleen hadden we kaarten gedownload waar geen mapsource installer bij zat. Deze toch geprobeerd in mapsource te krijgen, maar daarna deed mapsource het niet meer ...

 

Toen mapsource verwijderd en weer opnieuw gedownload. Toen met de goede maps (met installer) gedaan en werkte het nog niet. Toen zag ik opeens staan dat je eerst je originele mapsource van de cd moest installeren en daarna pas downloaden. Daarna was het geen probleem meer, mede omdat die site het weer deed !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...