Spring naar bijdragen

Foto Downloaden Vanaf Ie Wordt Png Ipv Jpg


wissinki

Aanbevolen berichten

Wij hebben onlangs een nieuwe cache geplaatst IATA.

 

Nu hebben wij daar 11 foto's op gezet. 8 daarvan zijn in Internet explorer te downloaden als jpg, 3 worden opgeslagen als png (F, G en L), maar waarom? Ze zijn allemaal geupload als jpg. De bestandsnaam is ook nog een jpg. In Firefox worden ze wel allemaal opgeslagen als jpg.

 

Ik heb al geprobeerd een nieuwe afdruk in jpg te maken en die up te loaden, maar weer hetzelfde resultaat.

 

Weet iemand raad?

 

Groeten, Inge

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Alle via de imageserver van gc.com geuploade foto's worden automatisch geconverteerd naar een .jpg bestand, ongeacht of de oorspronkelijke afbeelding nu een .jpg,.bmp, of .gif was.

Ik heb even naar je cache gekeken, maar alle foto's, ook de drie uitzonderingen die je noemt zijn gewoon als .jpg op img.geocaching.com opgeslagen.

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt ze zijn allemaal als jpg opgeslagen op de server van .com. Maar als ik ze ga opslaan op de harde schijf van de computer met afbeelding opslaan als of doel downloaden als, dan veranderd hij G en L (F ondertussen opnieuw 3x geupload) in een png in IE8 in FF heb ik nergens last van die slaat alle plaatjes op als jpg. Het ongrijpbare is waarom hij het ene plaatje wel doet en de andere niet.

 

Inge

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha, sorry ik had je vraag verkeerd geïnterpreteerd.

Heb even geprobeerd en inderdaad, in Firefox wordt alles als jpg, in IE worden G en L als png opgeslagen. Maar F wordt bij mij als ook gewoon .jpg opgeslagen.

Mij valt wel op dat de bestandsgrootte van G en L duidelijk een stuk groter is als de andere.

Zou het kunnen dat er iets aan de upload/converteerwijze van de imageserver is veranderd bij een van de laatste updates? Ik weet het niet, maar ben ook zeer benieuwd naar de verklaring hiervoor.

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is mij uiteindelijk gelukt om alle foto's er zo op te krijgen dat ze in IE8 als jpg gedownload kunnen worden. Ik heb de plaatjes (.jpg) geopend in paint en ze daar nogmaals opgeslagen als .jpg, opnieuw geupload en nu lukt het wel. Ik kon al bij het uploaden zien of het goed ging. Als na het uploaden het plaatjes in beeld kwam en het werkt klein weergegeven (ca 600 pixel ipv 800 pixel) dan ging IE hem downloaden als png.

 

Maar het is nu gelukt, de reden snap ik nog steeds niet.

 

Groeten,

Inge

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...