Spring naar bijdragen
  • 0

Ozi Ce probleem

Vraag

Geplaatst

Heb Ozi Ce geïnstalleerd op Pocket Pc (demoversie). Alles is gelukt maar krijg geen data van mijn GPS (TomTom GPS muis) Kies ik voor com1 dan krijg ik :"unable to open port" , Com2 schijnt op eerste zicht dat probleem niet te hebben maar dan krijg ik de melding "Cannot receive data from GPS"

Hoe moet ik de muis configureren in Ozi Ce ?

Aantal Baud ? Port? Sentence (what the f***k is dat?)

Ik weet ondertussen dat de moving map optie niet volledig operationeel is in de demo maar het zou moeten lukken.

Kan iemand helpen

Groeten

Cachemier

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
We sluiten TT netjes af via “applicatie verlaten”.

Jos

Het gekenschetse probleem komt ook bij mij (Ipaq) 3630) voor. Het enige wat echt werkt is TomTom na het afsluiten ook uit het geheugen halen. Settings - System - Memory - Running Programs - Stop TomTom Navigator. Als ik dit gedaan heb, werkt OziCE prima. Het is lastig, maar tot nu toe weet ik ook geen andere oplossing

• 0
Geplaatst

@ een ieder: Haalde ff 2 fora door elkaar, en zag zodoende een oplossing die als was vermeldt. :ph34r:

Sorry.... :dribble:

Voor het afsluiten gebruik ik Powerbar, welke in Battery Pack zit, o.a. te downloaden bij Ipaqchoiche, sindsdien geen problemen meer met GPS switchen tussen TomTom en OziCE.

@Skries: Het lijkt mij toch niet dat je Ipaq 3630 Bluetooth heeft?

• 0
Geplaatst
@ een ieder: Haalde ff  2 fora door elkaar, en zag zodoende een oplossing die als was vermeldt. ;)  Sorry.... :dribble:

Kan gebeuren. ;)

Voor het afsluiten gebruik ik Powerbar, welke in Battery Pack zit, o.a. te downloaden bij Ipaqchoiche, sindsdien geen problemen meer met GPS switchen tussen TomTom en OziCE.

Moet eigenlijk niet nodig zijn als je vanuit TomTom gaat naar "Applicatie verlaten". Dan wordt normaal gesproke en TomTom en de GPS driver afgesloten.

Klopt eigenlijk wel. Een pocketPC heeft een vreemde manier van applicaties afsluiten (NOT).

Er zijn nog veel meer kleine hulpprogramma's waarmee ja door op het kruisje te drukken de applicatie afsluit in plaats van op de achtergrond brengt.

Ik gebruik zelf SPB Pocket Plus.

GRTZ

Kruimeldief :ph34r:Weet je hoe een koe een haas vangt?

Hij doet het geluid na van een boerenkool.

• 0
Geplaatst

Ik start mijn Socket BT muis op via de BT-Manager. Ik start niet de TT-GPS driver op.

Dan werkt OZICE gewoon goed. Na het uitschakelen van OZICE kan ik ook gewoon weer TT starten.

Is er geen mogelijkheid om het koppelen van de BT-driver aan TT te voorkomen?

Conrad

• 0
Geplaatst

Hallo iedereen,

Alvast bedankt voor het meedenken :dribble: .

Als we TT afsluiten via “verlaat applicatie”, dan staat TT echt niet meer onder running programs. Verder gebruiken we net zoals Kruimeldief SPB Pocket Plus, zodat ieder programma echt afgesloten wordt als je het kruisje rechts boven gebruikt.

Is er geen mogelijkheid om het koppelen van de BT-driver aan TT te voorkomen?

Daar zit ‘m waarschijnlijk de kneep, maar we weten niet hoe we dat zouden kunnen voorkomen :ph34r: .

Jos en Thea

• 0
Geplaatst

Om het bluetooth opstartprobleem op te lossen dien eventjes te sleutelen aan het register van je PDA

Hoe je dat doet vind je hier

Succes!

• 0
Geplaatst

Wij gaan helemaal uit ons dak!!!! :D:wine::no:

Bedankt Cachemier. Door dat linkje van jou zijn we daar nog wat verder in gaan zoeken en we hebben uiteindelijk de oplossing gevonden.

Het probleem zat ‘m dus in de COM poorten. Als je kijkt onder Bluetooth Settings onder de TAB: Serial Port. Daar stond bij ons de Inbound COM Port op 8 en de Outbound COM Port op 5.

Deze moeten blijkbaar andersom staan. Om dit te veranderen hadden we eerst een registereditor nodig.

Daarna hebben we de volgende veranderingen doorgevoerd:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Widcomm\BtConfig\Applications\0001]

"ComPortNumber"=dword:00000008

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Widcomm\BtConfig\Services\0001]

"ComPortNumber"=dword:00000005

Na een softreset keken we weer onder Bluetooth Settings onder de TAB: Serial Port. Daar stond nu de Inbound COM Port op 5 en de Outbound COM Port op 8.

In Ozi CE konden we de NMEA GPS zetten op COM 8 en TomTom natuurlijk ook op COM 8.

En nu werkt OziCE én TT. Wouw!!!!!!!! :no:

Onze dag kan niet meer stuk,

Jos en Thea

• 0
Geplaatst

Ik heb versie OziCE 1.11.4 beta maar kan nog steeds geen GPS ontvangst krijgen.

Ipaq 5450 Clip-on Bt muis. Pocket PC 2003 standaard outbound com port 8 Inbound comport 5.

Tomtom werkt goed.

Naar mijn mening alles al gedaan.

Geen andere programma's in het geheugen.

Maar Ozi ce blijft zeggen dat hij de poort niet kan openzetten met BT com 8.

Het rare is dat als ik in de configuratie BT com 5 neem ik wel de moving map aan kan zetten maar dan geeft ozice aan dat hij geen data van de GPS ontvangt.

Ga ik weer naar BT com 8 blijft moving map aanstaan maar zegt weer kan geen poort openzetten.

Hopelijk heeft iemand een oplossing deze laatste versie is wel een beta versie heb ik inmiddels gezien dat is toch hopelijk niet het probleem.

m.vr.goet,

Ton

• 0
Geplaatst

Uiteraard heb ik ook deze driver geprobeerd maar deze driver geeft nogal wat problemen met TomTom (zie div. fora) dus weer terug naar 2.08 .

Met dank voor de reactie.

• 0
Geplaatst

Ik heb ook nog steeds hetzelfde probleem met ozie ce en tomtom 2 op mijn 5550 icm tomtom bt muis.

het vreemde is dat het wel gewerkt heeft met 2.09, maar sinds een paar harde resets lukt met geen mogelijkheid meer.

Liever gebruik ik 2.06 niet meer omdat de 5550 vaak op tilt ging als tt en bt niet afgesloten waren bij het uitzetten van de 5550.

Een en ander ging overigens wel beter na het flashen met een rom update. Al met al heb ik veel problemen met die 5550 momenteel :blink:

krijgt hij geen verbinding met een pc waarschijnlijk is de connector rot, tijd om hem maar eens terug te sturen naar hp.

Zodra ik hem weer terug heb ga ik het weet eens proberen met ocie en tt.

• 0
Geplaatst

Raar maar waar het werkt!!!

Ik heb geinstalleerd driver 2.09 van TomTom.

Daarna TomTom Wizard verwijderd via remove programma's en wonder boven wonder OZICE doet het nu.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...