Gast de goudse grondrechtertjes Geplaatst 25 januari 2004 Geplaatst 25 januari 2004 Hallo, Sinds een tijdje zijn wij aan het geocachen en heben er veel lol in. Nu willen wij graag ook een cache gaan plaatsen. De ammo-box is aangeschaft, logboekje en vers potloodje liggen klaar. Morgen even de kamer van mijn zoontje (11 jr.) afstropen op leuke goodies (genoeg voor plm. 24 caches... ). We hebben een mooi plekje op het oog, geen andere caches vlakbij en zijn contact aan het leggen met de eigenaar (Staatsbosbeheer). So far, so good. Maar nu de vraag waar ik nog geen antwoord op vond: De mooie "official geocache" sticker zit op de box, maar wat zet je er op? Natuurlijk daar nooit op gelet bij de gevonden caches ... Het waypoint, dat snap ik, maar wat voor contact-info? Een e-mail-adres, een 06-nummer, of slechts een verwijzing naar de website met de cachenaam/afkorting? Vertel, vertel! Dank! De Goudse Grondrechtertjes
pyne Geplaatst 26 januari 2004 Geplaatst 26 januari 2004 In ieder geval persoonlijke informatie. Als uitzetter ben je verantwoordelijk voor de cache. Een telefoonnummer is algemener, sneller, en direkter dan een e-mailadres. Zelf werkte ik ook eerst met e-mailvermelding, maar bij het scenario dat iemand van de plantsoenendienst (bij wijze van spreken) je cache aan z'n hark heeft.... Dan zal een telefoonnummer wellicht wel benut worden, maar een e-mailadres misschien nog steeds niet altijd....
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 26 januari 2004 Geplaatst 26 januari 2004 In ieder geval persoonlijke informatie. Als uitzetter ben je verantwoordelijk voor de cache.[...] Ja maar erg persoonlijk hoeft dat niet te zijn. Met een tel. nr. kunnen ze je dag en nacht uit je bed bellen. Met een huisadres kan je boze plantsoenverzorgers voor de deur verwachten. Ze zullen b.v. (dat is waar gebeurd) maar eens de grote vierkante stoeptegel die de cache afdekt hebben meegemalen in hun grasmaaier zodat de brokken om hun oren vlogen. En in deze moderne tijden heeft de toevallige vinder vast wel in zijn nabijheid iemand die weet hoe je een bericht naar een email adres moet verzenden. Mijn advies: cache nummer en site, cacher naam en email adres.
Kruimeldief Geplaatst 27 januari 2004 Geplaatst 27 januari 2004 bij het scenario dat iemand van de plantsoenendienst (bij wijze van spreken) je cache aan z'n hark heeft....Dan zal een telefoonnummer wellicht wel benut worden, maar een e-mailadres misschien nog steeds niet altijd.... Maar natuurlijk. Het is toch algemeen bekend dat iemand die bij een plantsoenendienst werkt geen PC kan kopen en als hij het al kan, zal zo iemand echt niet op het internet zitten, laat staan weten hoe email werkt....... Zulke gasten hebben toch ook geen geld voor of benul van een GSM'etje? GRTZ Kruimeldief die dacht dat iedereen tegenwoordig een PC heeft en op het internet zit, zelfs, jawel, zelfs die mensen die bij een plantsoenendienst werken. Bij mijn weten is het in bezit hebben van een PC, op internet rondstruinen en het hebben van een emailadres niet meer weggelegd voor de happy few. Vreemde vooroordeel Pyne, jij hebt toch ook een PC en zit op het internet?
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 27 januari 2004 Geplaatst 27 januari 2004 Maar het is regel dat als een medewerker niet weet wat te doen, de zwarte piet, in casu de cache wordt doorgespeeld naar hogerop. Hij vraagt dus zijn chef/opzichter. Die belt met het mobieltje zijn chef. Die is nieuwgierig en heeft op kantoor wel een PC. No problemo
Gast de goudse grondrechtertjes Geplaatst 28 januari 2004 Geplaatst 28 januari 2004 Dank voor de reacties, hoewel de geachte inzenders het niet helemaal met elkaar eens zijn.... We gaan voor een e-mail adres en een 06-nummer (dat geeft 's nachts tenminste "niet thuis"). En en passant zijn we natuurlijk blij dat dit korte draadje alweer heeft bijgedragen aan vergroting van inzicht en begrip in de plantsoenendienstwerkende, schoffelende, en wel/niet e-mailende medemens ... Happy caching van de Goudse Grondrechtertjes die-trouwens-voorlopig-nog-helemaal-geen-reactie-van-de-SBB-boswachter-hebben-gehad, zou die wel e-mailen.....?
Kruimeldief Geplaatst 29 januari 2004 Geplaatst 29 januari 2004 Dank voor de reacties, hoewel de geachte inzenders het niet helemaal met elkaar eens zijn.... We gaan voor een e-mail adres en een 06-nummer (dat geeft 's nachts tenminste "niet thuis"). En en passant zijn we natuurlijk blij dat dit korte draadje alweer heeft bijgedragen aan vergroting van inzicht en begrip in de plantsoenendienstwerkende, schoffelende, en wel/niet e-mailende medemens ... Happy caching van de Goudse Grondrechtertjes die-trouwens-voorlopig-nog-helemaal-geen-reactie-van-de-SBB-boswachter-hebben-gehad, zou die wel e-mailen.....? Tja, en wat stelt het regelement in deze dan weer voor huh? Geen bericht goed bericht? Hoop het voor je GRTZ Kruimeldief Net een emailadres verkocht aan een schoffelaar, nu moet hij nog een PC aanschaffen. laat ik die ook nog hebben.....
Aanbevolen berichten