Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik weet dat men hier bang is voor allerlei afscheidingsbewegingen maar ik kan mij ook voorstellen dat een aantal mensen een speciale geocache website voor deze doelgroep ontwikkelen. Net zoals dat je nu ziet dat er sites zijn voor adventure achtige caches etc.

Die hoeft niet meer ontwikkeld te worden. Ik heb een paar posts geleden al melding gemaakt van www.handicaching.com.

Geplaatst

........... en toch meer dan 1 terreinsterretje hebben. ......een behoorlijk stuk moet afleggen .........

Hiermee suggereer je dat terreinwaardering (mede) afhankelijk is van de af te leggen afstand en dat is toch echt niet zo.

Dat suggereer ik inderdaad en dat is toch echt wel zo........

OK, moeilijk. Hoe ga ik dit brengen.........gevalletje knuppel en hoenderhok..

kdv, Je hebt gelijk...........maar....

Alleen gezien vanuit de bedoeling van Geocaching.com. Zij gebruiken de term 'terrein' verkeerd! Dat durf ik hier dus hardop te schrijven. Ik blijf bij mijn stelling dat de term 'terrein' (in dfeze context) enkel iets zegt over de bodemgesteldheid en accidentatie.

Er zijn wel meer attributes die op meerdere wijzen geïnterpreteerd worden. Vraag maar eens aan diverse cachers wat "24/7" juist wel of niet betekend.

.........................Zo'n icoontje zie je dus niet bij een terrein waar je niet mag komen na zonsondergang, als het goed is en meestal ook niet bij nachtcaches. ;)

........... niet op meerdere wijzen te interpreteren, vind ik.

groetjes GeoVlinder

Ik begrijp jouw versie Geovlinder. Toch is er wel discussie over mogelijk. Dat gaf je zelf al aan in je afsluiting ('vind ik'.) Dat je zo'n icoon niet ziet bij een terrein waar je niet mag komen na zonsondergang klopt. Voor sommigen betekend dat echter automatisch dat het omgekeerde dan ook het geval moet zijn. Dat je het icoon dus wel moet aantreffen bij een cache waar je WEL mag komen na zonsondergang. Dat laatste klopt dus niet. Stel dat ik de stash van mijn cache plaats in een kroeg die geopend is van 16.00u tot middernacht................?

Het probleem is dat er bij het icoon '24/7' (door velen) direct de relatie met dachtlicht/duisternis gelegd wordt.

Geplaatst

Wat een kromme gedachte van die mensen, 24/7 is 24/7. Dat als een nachtcache hem niet hoort te hebben, betekend andersom niet dat een dagcache hem wel moet hebben.

Dat een rottweiler een hond is, wil niet zeggen dat elke hond een rottweiler is.

Daarom zeg ik ook, vanuit de regels en voor mensen als ik die lezen, is er geen discussie mogelijk. Natuurlijk zijn er altijd wel mensen die niet goed lezen of het verkeerd begrijpen, maar die mensen heb je altijd.

Misschien moet ik het dan zo zeggen: de regels zijn niet vrij te interpreteren, maar er zijn mensen die dat toch doen.

Dus het kán wel, maar is totaal niet logisch. Maar probleem is dus dat mensen niet lezen of wel lezen en verkeerde conclusies trekken!!! Dus het ligt niet aan de attributes, zoals jij zei, maar aan de mensen die ze bekijken.

Of zie jij het zo, dat ook verkeersborden op meerdere manier te interpreteren zijn? Dan snap ik je wel.

groetjes GeoVlinder

ps Voor nachtcaches heb je trouwens ook nog een mooi apart symbooltje.

Geplaatst

........... en toch meer dan 1 terreinsterretje hebben. ......een behoorlijk stuk moet afleggen .........

Hiermee suggereer je dat terreinwaardering (mede) afhankelijk is van de af te leggen afstand en dat is toch echt niet zo.

Dat suggereer ik inderdaad en dat is toch echt wel zo........

OK, moeilijk. Hoe ga ik dit brengen.........gevalletje knuppel en hoenderhok..

kdv, Je hebt gelijk...........maar....

Alleen gezien vanuit de bedoeling van Geocaching.com. Zij gebruiken de term 'terrein' verkeerd! Dat durf ik hier dus hardop te schrijven. Ik blijf bij mijn stelling dat de term 'terrein' (in dfeze context) enkel iets zegt over de bodemgesteldheid en accidentatie.

Tja, hoe ga ik dit brengen :) "Alleen gezien vanuit de bedoeling van Geocaching.com"? Uhm, wel een vrij relevant standpunt, aangezien zij het spelletje in beheer hebben (in ieder geval het spel dat ik 'speel').

Geplaatst

Daarom de vermelding "knuppel" en "hoenderhok". Natuurlijk hebben zij het spelletje in handen. Waarschijnlijk spelen wij hetzelfde spelletje. Dat geeft Groundspeak echter geen recht of de regels voor taal, definities van woorden et cetera aan te passen. ;) Dat bedoelde ik er eigenlijk mee.

Zoals ik het nu lees kan ik over een keurig geplaveide stoep lopen maar als ik dat maar lang (ver) genoeg doe wordt het terrein vanzelf zwaarder. Begrijp je waar ik naartoe wil?

Geplaatst

Alhoewel we ondertussen erg off-topic gaan moet ik zeggen dat ik het wel logisch vind dat de terreinwaarde ook stijgt met de lengte. Ook al gaat de vierdaagse over verharde wegen; die is toch best zwaar...

Geplaatst

Dat heeft dan toch geen invloed op de moeilijkheid van het terrein, maar alleen op de moeilijkheid van de hele cache? Dus niet de terrein-moeilijkheid omhoog bij een langere afstand, maar het aantal sterren voor de algemene moeilijkheidsgraad van de cache?

Geplaatst

Alhoewel we ondertussen erg off-topic gaan moet ik zeggen dat ik het wel logisch vind dat de terreinwaarde ook stijgt met de lengte. Ook al gaat de vierdaagse over verharde wegen; die is toch best zwaar...

Maar noem het dan geen 'terreinwaarde'. Het is niet dat over de afstand het terrein zwaarder wordt, je lichaam begint er alleen meer moeite mee te krijgen. Noem het dan "Body impact rating" ofzo.

Geplaatst

Daarom de vermelding "knuppel" en "hoenderhok". Natuurlijk hebben zij het spelletje in handen. Waarschijnlijk spelen wij hetzelfde spelletje. Dat geeft Groundspeak echter geen recht of de regels voor taal, definities van woorden et cetera aan te passen. ;) Dat bedoelde ik er eigenlijk mee.

Zoals ik het nu lees kan ik over een keurig geplaveide stoep lopen maar als ik dat maar lang (ver) genoeg doe wordt het terrein vanzelf zwaarder. Begrijp je waar ik naartoe wil?

Ja I hear you. Maar dat is dan meer iets voor een discussie over de geschiktheid van de term 'terrain'. Misschien hadden ze beter bijvoorbeeld "Mental" en "Physical" kunnen gebruiken in plaats van "Difficulty" en "Terrain". Maar het gaat er hier natuurlijk meer om wat er in de doos zit dan welk etiket erop geplakt is.

• 4 weeks later...
Geplaatst

Jeetje zeg, wat een reacties, tof!

Ik verwachte een mailtje te krijgen van reacties op mijn topic, en dacht dus dat er niet op gereageerd was.

Nu ik het forum weer eens op zoek, zie ik de reacties pas.

Sorry dat ik dus niet eerder reageerde.

Even voor de duidelijkheid en om misvattingen weg te nemen; ik heb zelf geen beperking, ben niet rolstoelafhankelijk, ookal zou ik me daar niet voor schamen natuurlijk. Maar ik ben, dankzij mijn professionele achtergrond en dankzij het ontdekken van het fenomeen Geocaching, gaan stoeien met een paar ideeën.

Ik zal er ook een nieuwe topic voor openen, maar zal ook hier aandacht willen vragen voor het resultaat daarvan, de Layer Zonder Drempels.

Daarmee wil ik de mensen met een beperking juist NIET laten zoeken, naar zaken die voor hun belangrijk zijn.

Zoals een rolstoeltoilet, gehandicaptenparkeerplaats, hondenuitlaatstrook voor de hulp-/blindengeleidehond, aangepaste visstek enzovoort.

Binnen de Layer heb ik daar GEOlocaties voor nodig.

Willen jullie helpen?

Jullie zijn daar erg geoefend in en komen vast wel eens interessante plekjes tegen waar mensen met een beperking nut van kunnen hebben.

Ik ga de links volgen die jullie in dit topic hebben toegevoegd en zal persoonlijk contact opnemen met een aantal forumleden, dank daarvoor!!

Gaby Verdouw

Geplaatst

Ik verwachte een mailtje te krijgen van reacties op mijn topic, en dacht dus dat er niet op gereageerd was.

Willen jullie helpen?

Je kan wel een mail krijgen. Dat kan je instellen in je profiel. Als je een bepaald bericht wil volgen kan je bovenin het bericht op "volg dit topic" klikken.

Ik wil wel helpen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...