Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

ik ben bezig met een multi.

op de tag van WP1 vond ik volgende gegevens:

38,9° 493 m ==> WP2

330,4° ==> WP3

met de functie peil en ga (project-WP) heb ik WP2 gevonden:

311,3° ==> WP3

291,4° ==> WP4

Hoe kan ik nu berekenen waar WP3 ligt?

moet ik dat m.b.v. goniometrie doen?

of kan dat met mijn gps (garmin colorado 300)?

Geplaatst

maak de eerste projectie vanuit 1 naar2

daarna de projectie van 3 naar 4

maak dan een route aan van 1 naar 2 en van 3 naar 4.maak deze actief en je ziet op de kaart waar het snijpunt ligt.

(kan ook gewoon er route maken van 1,2,3,4 komt op hetzelfde neer maar dan het je 1 lijn extra)

Het kan oojk met een programma bijvoorbeeld GCtool dan heb je precies het snijpunt en dat zou je dan in je gps kunnen invoeren

Geplaatst (bewerkt)

maak de eerste projectie vanuit 1 naar2

Dat lijkt niet correct. De richting naar WP3 is zowel op WP1 als op WP2 gegeven. Je moet dus een projectie maken vanaf WP1 richting WP3, met een afstand van bijv. 2 kilometer. Dat noem je WP1A. Vervolgens hetzelfde vanaf WP2 naar WP2A met de richting naar WP3 die je bij WP2 hebt gevonden. WP3 ligt vervolgens op het snijpunt van de lijnen WP1-WP1A en WP2-WP2A. Dit snijpunt kun je met de routeringsmethode van BaJo vinden (route WP1-WP1A-WP2A-WP2 bv.)

De meeste GPS'en kunnen geen decimale waarden in de graden aan, maar dat is geen probleem als de afstand niet te groot wordt.

Edit: waarde van de graden verkeerd gelezen, daardoor foute opmerking

bewerkt door topzoekertje
Geplaatst

zal hem even verduidelijken:

van wp1 naar projectie van wp1 en vanuit wp2 naar de projectie van wp2 een route aanmaken en zichtbaar maken op de kaart

maak de eerste projectie vanuit 001 naar 002

Dus vanuit wp1 (001) naar nieuwe punt dit lever dan 002 op

Dus dan maak je een nieuw punt aan (of je hebt het al in je gps staan, dat maakt verder niet uit) maar voor het gemak noemen we die 003 (dat is dus wp2) en daar maak je ook een projectie mee, dan krijg je dus weer een nieuw punt 004.

dan voer je dus een route uit van 001 naar 002 naar 003en 004 en daar krijg je het snijpunt mee.

Het kan natuurlijk ook dat je wp 001 t/m 023 al in gebruik had dus dan wordt het een ander verhaal maar het principe blijft hetzelfde

Dat lijkt niet correct. De richting naar WP3 is zowel op WP1 als op WP2 gegeven. Je moet dus een projectie maken vanaf WP1 richting WP3...

Edit: waarde van de graden verkeerd gelezen, daardoor foute opmerking

ik had het niet over wp's maar over punten. en als je wp1 als punt 1 neemt en de projectie uitvoerd wordt dat punt 2 in je gps.

Als je dan dus van wp2 wilt gaan projecteren is het eerstvolgende vrije punt 3 (003).

Vandaar, zo dus en zo doende

Geplaatst

De meeste GPS'en kunnen geen decimale waarden in de graden aan, maar dat is geen probleem als de afstand niet te groot wordt.

Shameless plug: Als je een oregon of colorado hebt, kun je met WGT c4badd6a-0391-4d7a-a186-e91b108ae561 wel met graden achter de komma werken.

Tc

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...