Spring naar bijdragen

"vakantie" Kaart


Broosha

Aanbevolen berichten

Met het risico dat ik vanwege de huisregels volledig gebanned, gevierendeeld, ondergedompeld in pek en veren en opgehangen aan de hoogste meetpunt paal, toch maar deze vraag;

 

Zojuist heb ik een Topo map van italie aangeschaft. Doosje, cdeetje, SD kaartje en bijna € 200 armer. Slik. Maar goed, na vorige jaar bijna te zijn verdwaald in Italiaanse heuvelen wil men wat. Niet toch?

Reislustig als ik ben ga ik komende maand ook even naar frankrijk. Kraanvogeltjes kijken, caches oppikken; je snapt m wel; heel gezellig.

Maar om nu, voor die dood enekele keer, weer een smak geld neer te tellen.... De rek is er wat uit.

 

Gezien de enorme hoeveelheid cachende nederlanders (die allen net als ik behoren tot een reislustig volkje)zijn hiervoor inmiddels ongetwijfeld legale , ik herhaal LEGALE, oplossingen voor bedacht waar ik nog geen weet van heb.

Lenen jullie de kaartjes uit aan vrienden oid? Of sparen jullie inderdaad al dergelijke LEGALE ( ik kan het niet genoeg zeggen) kaarten toch maar met zuur verdiende centen?

 

Ergo: ben ik de plaatselijke geogek die uitgelachen wordt vanwege zijn inversteringen in kaarten of is dit 'part of the deal' en jullie doen t niet anders?

 

Jullie toegenegen Team Broosha (en misschien wel vaarwel, e.e.a. afhankelijk van de moderator die dit gaat lezen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

deze: http://fredericbonifas.free.fr/osm/garmin.html

(zie net dat er 2 kaarten zijn op die site een routeerbare en een topo, moet je ff kijken welke het beste bij je past)

 

nu is mijn frans niet wat het zou moeten zijn maar aan de download te zien kun je die .img file uit die zip zo op je gps meppen.

 

Heb niet gekeken ofzie een beetje gedetailleerd is maar dat zal haast wel met meer als 400mb :D

 

(de moderator heeft het gelezen en die helpt je graag, dus graag je reactie of het was wat je zocht, ook moderators houden van gratis(wel legaal natuurlijk))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor een deel zul je waarschijnlijk al een heel eind komen met de kaarten van openstreetmaps.com. Volledig legaal, volledig gratis, alleen weet ik niet hoe compleet ze in die gebieden zijn, omdat het volledig community-based is. Voor nederland bevalt osm mij in ieder geval prima

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je stelt een vraag die op zich wel kan.

 

Maar, het bezitten van niet legale software kan strafbaar zijn en daarom denk ik niet dat je hier antwoord gaat krijgen.

Alsof je aan mensen vraagt ; wie rijdt er hoe laat en waar door het rode licht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OSM kaarten zijn in ieder geval beter dan geen kaarten.

 

Komende zomer naar zweden. Heel Zweden topo zal toch al snel 100 euro kosten, bijna 200 per deel dacht ik.

 

Helaas is het gebied waar ik naartoe ga (Rond Rinkaby, in het zuiden), niet heel erg in kaart gebracht. Rinkaby zelf staat e rniet met straten op. De straten zijn in google maps wel zichtbaar. Maar ja, voor een weekje 200 euro uitgeven ga ik ook niet doen.

 

Edit: ik haal ze hier vandaan trouwens

Jan

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hulde aan u allen. Ik lig klaarblijkelijk nog niet met een molensteen rond mijn nek ik de plomp en heb zowaar mijn "posting" rechten behouden.

 

De reacties zijn allemaal even waardevol, zelfs de opbeurende ondersteuning van Professor X.

Inmiddels ben ik ontroerd, wijzer en belangrijker: voldaan.

Open Streetmaps is zeker nuttig waarvoor dank BaJo en Fotogravinnetje

Een niet nader te noemen anonieme bron heeft mij een "gouden" en desalnietemin legale tip gegeven. (en nee MacDD, je mag niet vragen wat de gouden tip inhoudt. Officieel bedoel ik)

 

Groeten allen en nogmaals bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...