Spring naar bijdragen

Last Log Geeft Verkeerde Datum Aan?


MacDD

Aanbevolen berichten

Hoi

 

In mijn GSAK staat ingesteld dat ik zowel Last Log als Last Found te zien krijg in het overzicht. Vreemde is, dat deze data altijd aan elkaar gelijk zijn. Ik denk echter dat 1 van die data de door mij gevonden datum moet zijn en de andere wanneer hij voor het laatst is gevonden.

 

Waar ga ik de fout in?

 

Oja en bij die tekentjes van de laatste 4 logs is er ook maar 1 ingevuld. Die is dan van mezelf.

bewerkt door MacDD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb GSAK hier niet bij de hand, maar zoals ik het zie vind ik dat niet vreemd. Zo lang de laatste log in GSAK een found-log is (ipv bijvoorbeeld een note), lijkt me dat de last-found en de last-log datum aan elkaar gelijk is.

 

Op de .com website staat in de last-found kolom je eigen found-datum onder de laatst gevonden datum, maar dat lijkt me iets anders.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb GSAK hier niet bij de hand, maar zoals ik het zie vind ik dat niet vreemd. Zo lang de laatste log in GSAK een found-log is (ipv bijvoorbeeld een note), lijkt me dat de last-found en de last-log datum aan elkaar gelijk is.

 

Op de .com website staat in de last-found kolom je eigen found-datum onder de laatst gevonden datum, maar dat lijkt me iets anders.

 

Jan

 

Ik snap wat je bedoelt en het lijkt dat je gelijk hebt. Als ik naar een cache kijk die ge-archived is (daar zitten vaak een stel DNF bij) dan klopt je vehaal. Last Log = datum archief, Last Found = laaste maal gevonden.

Ik moet dus de kolom found by me pakken, ontdek ik nu.

Iig bedankt.

 

Nu nog ontdekken waarom ik maar 1 groen vlakje krijg bij de laatste 4 logs. Er staat ook maar 1 log in de querrie. Vreemd

 

Edit ; Het klopt toch niet.

De last found date is gelijk aan mijn found date. is niet goed.

En het is maar in 1 database, die van mijn founds.

De andere databases geven het wel goed aan.

bewerkt door MacDD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk (weet bijna zeker), dat de found-datums in GSAK gebaseerd zijn op de datums van de logs in de betreffende database en niet op de founds in de geocaching.com database. Als daar maar 1 log in staat (die van jou), zal de datum last-log, last found = jouw found steeds aan elkaar gelijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk (weet bijna zeker), dat de found-datums in GSAK gebaseerd zijn op de datums van de logs in de betreffende database en niet op de founds in de geocaching.com database. Als daar maar 1 log in staat (die van jou), zal de datum last-log, last found = jouw found steeds aan elkaar gelijk zijn.

 

Oke, hoe kan het dan dat in die betreffende database maar 1 log staat (die van mij) en dat er in alle andere meerdere staan. In ijn founds database staat ook maar 1 groen vlakje, de andere vlakjes zijn wit. Is dus die kolom van last 4 logs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je bij de betreffende cache in de betreffende database bij de logs kijkt, staat daar dan ook 1 log?

Voor zover ik weet is alles dat GSAK laat zien gebaseerd op de informatie die in de betreffende database bij een bepaalde cache staat.

 

 

Nee, het gaat echt over een volledige database. En dan specifiek die va my founds. Dat zijn er nu 253, en ik ben echt niet de enige die ze heeft gelogd. Nee zijn allemaal caches die al 10-tallen keren zijn gelogd. Andere databases hebben dit niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp dat de caches meerdere keren gelogd zijn.

 

Echter als je puur kijkt naar de database waar je de door jou gelogde caches in bewaard. Als je daar naar een cache kijkt, dan heeft die in GSAK neem ik aan maar 1 log. Dit is de informatie waarmee GSAK berekend hoe vaak een cache gevonden is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp dat de caches meerdere keren gelogd zijn.

 

Echter als je puur kijkt naar de database waar je de door jou gelogde caches in bewaard. Als je daar naar een cache kijkt, dan heeft die in GSAK neem ik aan maar 1 log. Dit is de informatie waarmee GSAK berekend hoe vaak een cache gevonden is.

Ja, dat is ook wat ik aangeef. 1 log maar, enkel die van mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat is de reden dat je in de lijst van GSAK ook maar 1 log ziet. Op basis van de door jou gevonden caches, waar elke cache alleen jouw eigen log bevat, denkt GSAK dat al die caches maar 1 log hebben.Daarom is dat vierkantje ook grijs, met maar 1 groen (ehm geloof ik) of rood hoekje linksboven, op basis van de log in die database.

 

De logs in andere databases van GSAK of evt. het aantal founds op internet is niet relevant hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat is de reden dat je in de lijst van GSAK ook maar 1 log ziet. Op basis van de door jou gevonden caches, waar elke cache alleen jouw eigen log bevat, denkt GSAK dat al die caches maar 1 log hebben.Daarom is dat vierkantje ook grijs, met maar 1 groen (ehm geloof ik) of rood hoekje linksboven, op basis van de log in die database.

 

De logs in andere databases van GSAK of evt. het aantal founds op internet is niet relevant hier.

 

Oke, dan snap ik het. En dan nu mijn laatste vraag (want het zal wel njet zijn) ; kan dit anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hm, nee, bij mij niet bekend.

 

Ik gebruik slechts 1 database waar alles in zit. Dan kun je heel gemakkelijk een filter leggen op de caches die je gevonden hebt, met alle logs erbij.

 

Ik gebruik daarnaast eigenlijk nooit de querie die Mijn Gevonden heet. Ik heb zelf een querie die me die oplevert. Ik moet dan alleen af en toe handmatig de gearchiveerde caches ophalen. Dat doe ik door de door mij gevonden caches te selecteren en te sorteren op de laatste GPX datum. Is die datum te lang geleden, dan is de cache meestal gearchiveerd en haal ik met de hand even de GPX op.

 

Wellicht dat dat ook voor jou een oplossing is, een (of meer) extra querie, die je in je database met gevonden caches importeert.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...