Oemoemenoetjes Geplaatst 21 december 2010 Geplaatst 21 december 2010 Beste forummers Ik neus al een tijdje rond op dit forum (sinds ik het boek d3zusjes) heb gelezen. Nu ben ik op zoek naar een tweedehands gpsapparaat om mee te beginnen en te kijken of ik het echt wel leuk vind. Via marktplaats vond ik deze: Etrex Garmin Summit Ontvanger: 12 kanaals parallel Display: 64 x 128 pixels (vier gradaties grijs met verlichting) Waypoints: 500 Events: alleen iconen bij waypoints Routes: 20 (50 waypoints) Trails: 10 (3000 punten) Afmetingen: 11,2 x 5,1 x 3,0 Gewicht (inclusief batterijen):150 Input stroom (intern): 2 AA batterijen Input voltage (extern): 3 volt Waterdicht: ja Ingebouwd kompas: ja Kaart in display: nee Ingebouwde hoogtemeter: ja DGPS-gereed: ja Externe antenne mogelijk: nee Op PC aan te sluitenL: ja Handleiding: Usermanuals Bijzonderheden: Bijzonder kleine ontvanger, met knoppen aan de zijkant Ingebouwd kompas met nauwkeurigheid tot op 5 graden (user-calibration) Ingebouwde barometrische hoogtemeter met veel extra functies (o.a. logfunctie voor laatste 12 uur) Tracback-functie en tripteller Wordt standaard geleverd inclusief polsband en handleiding Ik kan hier helaas geen informatie (meer) over vinden. Kunnen jullie mij vertellen of deze gps 50 euro waard is, of dat ik beter een nieuwe koop. Een nieuwe Garmin Etrex is immers al te koop vanaf 67 euro. Alvast bedankt voor het meekijken!
Ellino Geplaatst 22 december 2010 Geplaatst 22 december 2010 afhankelijk van wat je wil kan je misschien beter naar een Etrex met de toevoeging "H" kijken. Daar zit een betere antenne in. een wereld van verschil kan ik je zeggen. De moderne apparaten zijn ook makkelijker aan te sluiten op een computer (USB ipv COM). Ik zou wel kijken naar een model waar je kaarten in kan laden. Als je ook maar een beetje het idee hebt om actief te gaan cachen is een uitgebreid model misschien een goede keus. Ik kan natuurlijk niet in je portomonee kijken. Succes met een keuze maken.
topzoekertje Geplaatst 22 december 2010 Geplaatst 22 december 2010 Ik zou ook voor een nieuwe gaan. De verbeterde ontvanger (niet de antenne is verbeterd, maar de ontvanger, dwz de chip die de signalen omzet in een positie) in de Etrex met een H in de typeaanduiding is echt een heel grote vooruitgang. Een Etrex H is een prima opstarter, maar als je net iets meer geld te besteden hebt, dan zou ik bv. voor de Etrex Venture of Legend gaan. Die heeft een USB-verbinding met de PC (bij de simpelere Etrex H moet je die er bij kopen) en de mogelijkheid om kaarten te laden. OSM kaarten zijn gratis en van behoorlijke kwaliteit, zeker in Nederland. De tweedehands markt voor GPS'en is goed en als je over een jaar wilt upgraden, dan hoef je niet heel erg veel toe te leggen.
Oemoemenoetjes Geplaatst 22 januari 2011 Auteur Geplaatst 22 januari 2011 Bedankt voor jullie tips. Sinds deze week ben ik de gelukkige eigenaar van een Garmin eTrex Legend HCX. Nu druk met de voorbereidingen om morgen op stap te gaan !
topzoekertje Geplaatst 22 januari 2011 Geplaatst 22 januari 2011 Gefeliciteerd met je aankoop, je zult er vast veel plezier van hebben. En succes met het vinden van je eerste cache.
Aanbevolen berichten