montebaldo Geplaatst 19 oktober 2010 Geplaatst 19 oktober 2010 Hallo cachers Ik ben bezig met een nieuwe cache. De eigenaar van het gebied wil echter geen "grote" toeloop Dus ik moet een soort ticket systeem of iets dergelijks toepassen. Caches als 666 en waardeloos hebben dit ook. graag hoor ik van jullie of jullie ideeen hebben en op welke manier je dit het beste kunt oplossen. en ook zo simpel mogelijk zodat je geen ingewikkelde toestanden krijgt. gr Montebaldo
GerardM86 Geplaatst 19 oktober 2010 Geplaatst 19 oktober 2010 Ergens online een agenda aanmaken die voor iedereen te bekijken is. Via een mail moeten ze bij jou een datum reserveren en aangeven met hoeveel personen ze komen. Datum vol? Pech gehad, moeten ze een andere datum zoeken. Zo bepaal je zelf tevens hoeveel personen er tegelijk lopen.
Peetee Geplaatst 19 oktober 2010 Geplaatst 19 oktober 2010 Ik weet niet hoe jij daar tegenover staat, maar een dergelijk verzoek zou voor mij reden zijn om hem 'Member Only' te maken. Dan is er automatisch minder toeloop.
fub Geplaatst 19 oktober 2010 Geplaatst 19 oktober 2010 Bij de cache 'De Zot van Doddendaal' moest je je adres mailen en kreeg je een brief thuis gestuurd. In die brief stonden de start-coordinaten. Bij vinden van de cache moest je brief + porto in de cache achterlaten. Door het aantal 'uitstaande' brieven te doseren, kan je de toeloop ook doseren. Alhoewel er ook mensen waren die de brief een half jaar thuis hadden liggen voordat ze op pad gingen -- en als iedereen die de brief krijgt, meteen op pad gaat, dan is het alsnog druk. Maar over het algemeen leek het wel goed te werken.
Team Professor X Geplaatst 19 oktober 2010 Geplaatst 19 oktober 2010 Ik weet niet hoe jij daar tegenover staat, maar een dergelijk verzoek zou voor mij reden zijn om hem 'Member Only' te maken. Dan is er automatisch minder toeloop. Precies, en er gewoon meer dan 10km van maken. Haken de meesten ook af!
fam. Fransen Geplaatst 20 oktober 2010 Geplaatst 20 oktober 2010 Je kan er ook een mystery van maken waarbij een raadsel moet worden opgelost en het antwoord naar je laten mailen. Wanneer het antwoord juist is kan je de exacte coördinaten terugmailen. Hiermee houd je controle over het aantal cachers dat in bezit is van de juiste coördinaten. Gegroet.
Phoenix-night Geplaatst 20 oktober 2010 Geplaatst 20 oktober 2010 Montebaldo, Zoals je in je startpost al aangeeft, is Waardeloos! voorzien van een reguleringssysteem. Ook ik heb te maken met een grondeigenaar die geen filecachen wil. Ik zit gebonden aan een maximum van 8 personen per nacht, vandaar dat ik iets bedacht heb. Bovendien vind ik het als cachelegger wel aardig om elke groep een "eigen" nacht aan te kunnen bieden. Na het oplossen van een aantal puzzels, kun je een datum kiezen. De oplossingen van de puzzels en alles wat erbij hoort gaat via mail. Dit was mijn oplossing, misschien kun je er iets mee. Mijn systeem levert wel enorm veel mailwerk op. Als je details wilt weten, mail me maar. PN P.S. @Prof X: meer dan 10 km schrikt niet iedereen af; tussen nu en 1 maart heb ik nog 35 groepen klaar staan!
Team Professor X Geplaatst 20 oktober 2010 Geplaatst 20 oktober 2010 P.S. @Prof X: meer dan 10 km schrikt niet iedereen af; tussen nu en 1 maart heb ik nog 35 groepen klaar staan! Dat komt omdat WAARDELOOS: -enorm gepromoot is op dit forum, -daardoor een hype is ontstaan, -maar hij ook wel erg WAARDELOOS is uitgewerkt (nog meer reclame) Maar dat geldt voor meer bijzondere caches, en juist bij nachtcaches en Lost Places worden mensen over het algemeen nog enthousiaster dan voor een "normale" cache. Neem van mij aan dat een reguliere multi-cache van 10plus weinig gelopen wordt. Want waar wij naartoe gaan en 400 km voor rijden is toch ook geen "normale" cache ??
Aanbevolen berichten