vuurvink Geplaatst 24 september 2010 Geplaatst 24 september 2010 Ik kan met mijn oregon paperless cachen,Momenteeel gebruik ik easy gps om caches te downloaden naar mijn gps maar soms zijn de omschrijvingen dusdanig groot dat mijn oregon het niet aankan (max 400 tekens geloof ik) of is de informatie wel interessant maar niet relevant voor het cachen. Hoe kan ik nu die omschrijving inkorten en dan naa mijn gps downloaden. Alvast bedankt!
StefandD Geplaatst 25 september 2010 Geplaatst 25 september 2010 Hoe je op die 400 tekens komt weet ik niet maar de Oregon moet veel meer aankunnen. Kijk maar eens op de Oregon Wiki (engels). Ik ben niet bekend met Easy GPS, ik gebruik GSAK in combinatie met de GarminExportBeta macro en ik ben nog nooit tegen een beperking aangelopen!
Gast JackHoe Geplaatst 25 september 2010 Geplaatst 25 september 2010 Onlangs heb ik GC2B456 gelopen. Toen ik die op mijn Oregon 450 wilde zetten, rechtstreeks via download GPX, kwam niet alle tekst erop te staan. Ik vraag me af of het via de bovengenoemde methode wel zou lukken? (ik ben nog maar net met GSAK aan het stoeien, dus weet nog niet of me dat gaat lukken om uit te proberen) Dat zou ik erg mooi vinden, want ik heb al eerder in het veld gestaan met een onvolledige beshrijving, dus let ik tegenwoordig wel even op. Als iemand hier uitsluitsel over kan geven zou ik dat graag vernemen.
langzaam Geplaatst 25 september 2010 Geplaatst 25 september 2010 Hoe je op die 400 tekens komt weet ik niet maar de Oregon moet veel meer aankunnen. Kijk maar eens op de Oregon Wiki (engels). Ik ben niet bekend met Easy GPS, ik gebruik GSAK in combinatie met de GarminExportBeta macro en ik ben nog nooit tegen een beperking aangelopen! Of het aantal tekens 400 is weet ik niet maar ook liep laatst in het veld en kwam er achter dat ik niet de volledige beschrijving bij me had. Er zit dus een beperking op en zal eens gaan uitzoeken hoe ik e.e.a. kan aanpassen. Ook ik deed de export op bovengenoemde wijze. Dus let op er is een beperking en de export via GSAK middels de marco maakt het makkelijk maar voorkomt het probleem niet. Gelukkig had ik op mijn mobiel het programma GATECACHER en kon daarmee gelukkig de volledige online ophalen.
Team Geo-cachet Geplaatst 25 september 2010 Geplaatst 25 september 2010 Uit de eerder genoemde Wiki: GC23.) Does the Garmin Oregon truncate cache descriptions longer than a certain length? If so, what is the limit? Yes. The Oregon truncates cache long description to about 8192 characters (based on 3.4 firmware). Unfortunately it does this without warning. Oftewel: Boven de 8192 tekens wordt de beschrijving zonder waarschuwing afgekapt. Theoretisch zou je in GSAK de "Cache Description long" aan kunnen passen, maar dit lijkt me in de praktijk niet werkbaar. Misschien kan iemand een GSAK-macrootje fröbelen die alle caches met "te lange" beschrijvingen selecteert? Dan kun je daarop letten bij het overhalen naar de Oregon.
vuurvink Geplaatst 28 september 2010 Auteur Geplaatst 28 september 2010 Die 400 is waarschijnlijk een gevalletje ´dikke vingers´ mijnerzijds Hoe je op die 400 tekens komt weet ik niet maar de Oregon moet veel meer aankunnen. Kijk maar eens op de Oregon Wiki (engels). Ik ben niet bekend met Easy GPS, ik gebruik GSAK in combinatie met de GarminExportBeta macro en ik ben nog nooit tegen een beperking aangelopen!
LaRoseNoir Geplaatst 15 oktober 2010 Geplaatst 15 oktober 2010 Hoe kan ik nu die omschrijving inkorten en dan naa mijn gps downloaden. Alvast bedankt! eerst downloaden naar GPX bestand op je pc. Je kunt een GPX bestand gewoon editen met kladblok. Het is een XML file. Je ziet vanzelf wat je weg kunt gooien en wat niet. Belangrijk is dat je de tags laat staan. <xxx> ..... </xxx> De puntjes kun je editen, de tags laten staan. daarna uploaden naar de garmin>gpx map. moet lukken voglens mij. succes !
De Haelder Geplaatst 15 oktober 2010 Geplaatst 15 oktober 2010 Dit probleem hebben we ook al een paar keer aan de hand gehad, om dit te voorkomen nemen we van multicaches altijd een printje mee. Ook omdat het makkelijker is met aantekeningen maken.
MJMW Geplaatst 16 oktober 2010 Geplaatst 16 oktober 2010 Multicaches doen wij ook alleen maar met Hardcopie, is ook beter als je elle lange berekeningen etc moet uitvoeren. Groet
Gast JackHoe Geplaatst 16 oktober 2010 Geplaatst 16 oktober 2010 Ik heb al verschillende multies gelopen met mijn Oregon, zonder een uitprint. Ik heb dan een notitieboekje waar ik de nodige dingen in opschrijf en bereken. Kost toch minder papier en dat vind ik de moeite waard, ook al is het misschien wat minder handig.
LeoCache Geplaatst 16 oktober 2010 Geplaatst 16 oktober 2010 Wij hebben vorig jaar in tijdens onze vakantie in Oostenrijk in het Stubai Tal bij een 5 uur durende multi ook dit probleem ondervonden. We misten toen net de formule waarmee we de eindlocatie konden bepalen. En da's balen kan ik je vertellen. Gelukkig was mijn cachemaatje Pioneer in Nederland 'beschikbaar' en heeft toen voor ons die formule ff opgezocht en ge-sms't. Sindsdien vergelijk ik THUIS mijn download op de Oregon even met de cachepagina. Staat alle d'r in, dan geen probleem. Zo niet, dan nemen we de cache mee als hard copy. Maarrr... lastig blijf het wel, zeker gezien het feit dat er geen melding oid van wordt afgegeven bij het downloaden. Groet, Leo
Aanbevolen berichten