Spring naar bijdragen

Afstand Van Hier Tot Waypoint Klopt Niet!

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Is me al vaker opgevallen, maar nu eens echt goed gaan kijken: Als ik, terwijl ik stil sta, een waypoint aanmaak ligt dat soms, onmiddelijk nadat ik hem heb aangemaakt, tot 20 meter van waar ik sta.

Niet op de kaart, maar in het scherm met waypoint info (naam, comment, coordinaat, GoTo, etc) en in het kompas scherm.

Als ik het coordinaat vergelijk met mijn huidige locatie zijn die exact gelijk, maar toch zegt de GPS dat ik er 20 meter vanaf zit.

Dat slaat helemaal nergens op, dit moet een fout zijn. Hebben meer mensen daar last van? Ik heb firmware 3.20 (GPS SW 2.90).

Geplaatst

Ik heb ook een Vista HCx, maar als ik een markeer doe, en kies deze daarna als WP, geeft de GPS meteen aan dat ik er al ben en geeft dan hooguit 2 à 3 meter aan...

Geplaatst

Ik vind het op zich niet vreemd hoor. Komt wel vaker voor.

Als je op 1 en dezelfde plaats achter elkaar meerdere waypoints maakt is er gerede kans dat er geen dezelfde uitkomst geeft. Doe dit op verschillende dagen => idem. Doe het met 2 of 3 gpsr's => idem.

Groet,

Geopatra.

Geplaatst (bewerkt)

Dat is natuurlijk waar, maar als mijn huidige locatie keer op keer gelijk is aan die van het waypoint, als ik tegelijkertijd mijn huidige locatie en de afstand tot het waypoint laat zien (die dan blijkt te liggen waar ik sta), terwijl die afstand 15-25 meter aan blijft geven, klopt er toch iets niet.

p.s. Cernunnos, dank voor het weghalen van de overbodige quote. Gelukkig neemt de melding dat de quote is verwijderd net iets minder plek in dan de quote zelf deed, dus netto scheelt dat weer een stukje scherm.

bewerkt door superboppe
overbodige quote verwijderd, tekst staat gewoon boven dit bericht dus is quoten niet nodig.
Geplaatst

Ik gebruik de eTrex Vista HCX en daarmee kan ik uiteraard ook een nieuw waypoint aanmaken. Maar in plaats van de OK knop, druk ik ook wel eens op de Gem. knop. Daarmee wordt een gemiddelde positie berekend....

Het apparaat peilt dan bijvoorbeeld 100 keer de positie en geeft vervolgens de gemiddelde waarde aan als huidige lokatie. Daarmee zit je er nooit zover vanaf denk ik :beerchug:

Geotrail

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...