roewin Geplaatst 23 juli 2010 Geplaatst 23 juli 2010 Uit de handleiding: "Kies Geocache om te zoeken in een lijst van geocachelocaties die u heeft gedefnieerd met uw GPSMAP 60C(S)x of gedownload van uw computer. Een geocachelocatie is een waypoint met een speciaal geocachesymbool, waardoor het zich onderscheidt van andere waypoints. " Ik heb geen idee hoe ik mijn geocaches in dit menu-onderdeel kan definiëren. Via Mapsource laadt ik de waypoints in om ze vervolgens tijdens het cachen te gebruiken. Gaat prima. Maar ja... dan heb je eens even tijd om de handleiding te lezen Kan iemand mij hiermee verder helpen, omdat het mij toch wel makkelijk lijkt deze optie te gaan gebruiken.
Waldio Geplaatst 23 juli 2010 Geplaatst 23 juli 2010 Bij opties kan je kiezen wat voor een symbool bij een geocache hoort. Vaak is dit een schat kistje. Als je nu een wp met een schatkistje(in dit geval dus...) download in je GPS kun je hem vinden onder de zoek geocache pagina. Als je hem heb gevonden klik je op vondst. Bij opties kan je ook instellen wat voor icoon dit is, vaak is dit een open schat kistje. Nu staat hij niet meer bij je vind geocache pagina. Zo werkt het op een eTrex Venture HC, zou vast ook wel zoiets zijn op de 60C(S)x.
Wad-Seekers Geplaatst 23 juli 2010 Geplaatst 23 juli 2010 De 60 heeft inderdaad dezelfde software. Een kleine toevoeging: de knop "vondst" krijg je alleen in beeld als je kiest "ga naar" en daarna "niet via wegen". Daarna schakel je naar de kompasstand en krijg je de vondst knop onderin je scherm. Dat is wel handig want de gevonden caches komen dan ook in je agenda. Je kan dus makkelijk terug vinden wat je wanneer hebt gevonden.
roewin Geplaatst 23 juli 2010 Auteur Geplaatst 23 juli 2010 Bij opties kan je kiezen wat voor een symbool bij een geocache hoort. Vaak is dit een schat kistje. Als je nu een wp met een schatkistje(in dit geval dus...) download in je GPS kun je hem vinden onder de zoek geocache pagina.Als je hem heb gevonden klik je op vondst. Bij opties kan je ook instellen wat voor icoon dit is, vaak is dit een open schat kistje. Nu staat hij niet meer bij je vind geocache pagina. Zo werkt het op een eTrex Venture HC, zou vast ook wel zoiets zijn op de 60C(S)x. Ik kan symbolen etc. wel instellen, maar ik krijg geen caches die ik kan gaan zoeken onder het Geocache-menu bij Find.
zoekbaars Geplaatst 23 juli 2010 Geplaatst 23 juli 2010 Probeer het eens via GC.com en kies een Traditionele cache bij je in de buurt en breng deze over naar je GPSmap 60CSx (via de button Send to GPS). Op je GPSmap 60CSx kun je via Find> Geocache > deze dan vinden. Op het schermpje staat zowel de GCcode als het cachesymbool (gesloten kistje). Kies dan via optie rechts onder ''Ga naar''. Via de kaart of pijl kom je bij de bedoeldep lek uit en dan kun je ook weer kiezen voor ''Vondst'' keuze links onder. Als je dat na vondst gedaan hebt, is de cache uit de lijst Find-Geocaches verdwenen, maar wel onder de lijst find-Waypoint gekomen en nu met een geopend kistje. Als je zelf in Mapsource WP's aanmaakt moet je via eigenschappen wel het bewuste ikoontje kiezen. Succes.
roewin Geplaatst 23 juli 2010 Auteur Geplaatst 23 juli 2010 @Zoekbaars: Bedankt voor je advies. Ik heb het geprobeerd en inderdaad, het werkt. Maar de betreffende cache staat ook in mijn waypointlijst die ik via Mapsource heb overgezet op mijn GPSmap 60Cx. Deze wordt echter niet getoond onder het Find-Geocache-menu. Betekend dit dat ik voor de waypoints die ik via mapsource aanmaak exact het juiste icoontje moet aanmaken omdat de caches anders niet worden herkend? Of is er een aparte manier om via Mapsource het Geocache-menu te vullen?
Fotogravinnetje Geplaatst 23 juli 2010 Geplaatst 23 juli 2010 Je hebt twee (of eigenlijk drie) opties: of je past de icoontjes aan via mapsource of in je GPS, of je past onder instellen - geocache het icoontje aan dat een geocache aanduidt. Die twee moeten namelijk hetzelfde zijn, anders weet je gps niet dat het een geocache is
roewin Geplaatst 23 juli 2010 Auteur Geplaatst 23 juli 2010 Je hebt twee (of eigenlijk drie) opties: of je past de icoontjes aan via mapsource of in je GPS, of je past onder instellen - geocache het icoontje aan dat een geocache aanduidt. Die twee moeten namelijk hetzelfde zijn, anders weet je gps niet dat het een geocache is Bedankt, nu wordt mij een hoop duidelijk. Maar dat betekent dat er geen onderscheid meer wordt gemaakt tussen de verschillende soorten caches. Allemaal hetzelfde icoontje. Ga in ieder geval aan de gang met je tip.
Ash Cache'em Geplaatst 27 september 2011 Geplaatst 27 september 2011 Nou heb ik precies hetzelfde...Ik heb de icoontjes gelijk gemaakt en een cache uitgezocht die heel dichtbij is maar nog steeds zie ik alleen de waypoints staan ( met het juiste icoontje)...
Aanbevolen berichten