Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Sinds kort is mijn interesse gewekt voor geocaching. Ben toen op zoek gegaan naar een GPS ontvanger en kwam uit op de 60CSx, mede vanwege het feit dat ik hem ook voor tochten in Zwitersland wil gaan gebruiken.

Nu zijn mijn vragen:

- Is de 60CSx geschikt voor geocaching qua functionaliteiten die op dit apparaat aanwezig zijn?

- Is het mogelijk om de informatie over de te vinden cache direct downloaden naar de 60CSx? Wordt dan ook informatie als locatie, type terrein, moeilijkheidsgraad en hints op het scherm weergegeven? Zo niet, is er een ontvanger waar dit wel bij kan?

- Kortom: ik zou graag alle voors- en tegens en gebruikerservaringen willen weten van de 60CSx voor gebruik met geocaching.

Alvast bedankt!

Vriendelijk groet,

marceld

Geplaatst

Deze gpsmap 60SCx is geschikt voor het geocachen, ik (en meerdere) gebruik hem zelf ook

Het downloaden van de gegevens van de website naar de gps gaat prima met de gedownloade plug-ins en software van Garmin.

Alleen de uitgebreide informatie word niet weergegeven bij deze gps.

Alleen het cache-nummer en de titel worden weergegeven, daarvoor zijn de nieuwere modellen beter.

Voordeel van deze gps is wel het bedieningsgemak, wat ik bij de kleinere modellen mis.

Groet, Bas2

Geplaatst

Alleen coördinaten kun je inladen. Dit gaat via een usb kabeltje.

Hij kan genoeg wat betreft geocachen.

Als je de info(moeilijkheid, enz) wel wilt inladen (heb je helemaal niet nodig, zeker niet als beginner) dan zou je bij volgens mij bij Vista of Oregon moeten kijken, maar dat zijn wel duurdere GPS'en....

Geplaatst
Het downloaden van de gegevens van de website naar de gps gaat prima met de gedownloade plug-ins en software van Garmin.

Bedankt voor de info Bas!

Die kan ik neem ik aan bij Garmin downloaden? Of heb je misschien een linkje?

Groet,

marcel

Geplaatst

Ook in de 60CSX kan je informatie inladen als size, hint etc. Echter is de ruimte hiervoor minimaal en kan dit niet rechtstreeks, maar bijvoorbeeld via GSAK

Geplaatst

Mijn vrouw zweert bij de 60Csx. Die vindt ze preciezer dan de Oregon van mij. Bij beide kun je de kaarten van Zwitserland erop zetten, die zeer gedetailleerd zijn. Het hoogteprofiel kun je heel goed zien als je via de computer de waypoints aanmaakt en de route bekijkt. Wij gebruiken dat vaak bij het plannen van een route in de bergen. Het steilste gedeelte proberen we altijd 's morgens vroeg te doen. Soms moet je daarom de route omdraaien en dat werkt perfect op beide toestellen. Het voordeel van de Oregon vind ik, dat je zonder papier kunt cachen en alle relevante info o.a. via GSAK op je toestel kunt zetten met 5 of 10 recente logjes. Dus een dubbel advies! ;) Er is sinds kort ook een nieuwe 62C...... op de markt. Voglens mij een tussenvorm tussen de 60 CSx en de Oregon. (Wat mogelijkheden betreft)

Team Wandelaarjgm

Geplaatst

Hoi Marcel,

Bij mij ging het ongeveer zo...

Om de USB-communicatiem met je pc tot stand te brengen, moet je de bijgeleverde Mapsource geïnstalleerd hebben.

Dan ga je naar je geocaching pagina om een cache te selecteren. Als je dat gedaan klik je op "send to GPS" en als het goed is vraagt de website vanzelf of je Plug-in wil installeren.

En dan volg je de aanwijzingen op het scherm.

Groet, Bas

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...