Spring naar bijdragen

Naamgeving Waypoints Multi


Wad-Seekers

Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk doe ik iets niet handig. Als ik waypoints van een multi naar de gps haal dan blijven ze niet onder elkaar staan. Die waypoints beginnen vaak met 01, 02, enz. Daardoor komen alle 01's van meerdere multicaches onder elkaar te staan. Ik zou liever de hele serie van 1 multicache onder elkaar willen zien. Nu moet ik in het veld vaak zoeken in de lijst om het volgende punt te vinden. Hoe doen jullie dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

niet zoeken op naam, maar op dichtstbijzijnde WP's. Dan is het vaak de tweede of derde uit het rijtje (beetje afhankelijk van de onderlinge afstanden uiteraard). Bij de Etrex Vista HCx doe je dat in ieder geval door op de menu-knop te drukken als je in zoek - waypoints bent en dan te kiezen voor 'zoek dichtstbijzijnde'. Veel succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je reactie. Zo deed ik het ook. Met een multi van, bijvoorbeeld, 12 punten, staat er toch veel door elkaar. En ook als ik, thuis, de punten door wil kijken.

Het lijkt mij logischer om de nummers van het waypoint achter de gc code te zetten. gc12345-01. Er zal wel een logische gedachte zijn om dat niet te doen, maar die gedachte heb ik nog niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast JackHoe

Meestal hernoem ik de WP's zelf en geef ze een korte afkorting die verwijst naar de cache naam en daarna een getal; 01, 02, 03 enz. Het is wel wat werk, maar voor mij is dat duidelijken werkt prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is in GSAK inderdaad makkelijk te doen, zonder macro.

 

Bij de export-functies kun je een "Name" opgeven. In die Name kun je gebruik maken van zogenaamde smarttags.

Een voorbeeld van een Name: %smart %children %smart%c_Prefix

 

In dit geval is het resultaat dat gewone waypoints (dus eigenlijk de caches) de naam krijgen van de smart-tag (een ingedikte versie van de naam). De children kijgen de naam van de smart-tag gevolgd door de child-prefix.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...