Spring naar bijdragen

Gsak En Offline Tonen Van Caches Op Kaart


Leandraakje

Aanbevolen berichten

Ik ben benieuwd of ik op een handige manier een subset van caches die ik in GSAK heb staan, op een kaart kan tonen wanneer ik niet online ben. En het liefst dan ook nog dat ik een korte omschrijving, incl cache type etc, kan zien als ik op de cache klik.

 

Wat ik nu doe is een filter maken in GSAK en vervolgens het resultaat exporteren en deze export weer openen in MapSoure en/of in nRoute. Van het laatste programma is leuk dat je je GPS aan een netbook kan hangen en dan live over de kaart heen beweegt tijdens het autorijden. Nadeel van nRoute lijkt alleen dat je alleen dat je caches wel bulk kan inladen, maar ze alleen maar één voor één handmatig kan verwijderen. En als er veel caches ingeladen zijn, dan wordt mn netbook wel heel langzaam. Maar grootste nadeel is dat ik niet (maar dat is misschien te verhelpen met een handiger export) in één oogopslag kan zien wat voor soort cache het is en niet direct kan doorklikken naar de cache omschrijving.

Nu kijk ik naar de gc-code en zoek deze vervolgens op in GSAK.

 

Iemand een goede tip?

 

alvast dank!

Karen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je Mapsource op je computer hebt staan, dan is dat helemaal geen probleem.

 

a:) Selecteer binnen GSAK de caches, die je op de kaart wilt zien. Hetzij met een filter, hetzij handmatig.

 

b:) Druk of F8. Dan staan ze netjes onder elkaar.

 

c:) Ga naar Bestand .... Export

 

d:) Kies daarin "Mapsource" en voila. Mapsource opent zich vanzelf en je ziet onder waypoints de door jou geselecteerde waypoints staan. Even allemaal selecteren, op de rechter muisknop drukken en zeggen... Laat de geselecteerde waypoints op de kaart zien.

 

e:) En daar komen ze. Hoe je het ziet hangt af van de kaart, die Mapsource op dat moment gebruikt. Wellicht kun je nog schakelen tussen bijv. City Select en een topografische kaart, dan zie je het helemaal mooi. Een andere optie binnen Mapsource is het gebruik van Google Earth. Dan krijg je het weer op een andere manier te zien. Kortom... mogelijkheden zat.

 

Maar als ik goed begrijp, dat jij onderweg ook nog details wilt zien, dan denk ik dat er maar één veel betere oplossing is. Schaf een GPS aan, waarme je papierloos kunt cachen. Een Garmin Dakota of een Oregon. Ik noem maar wat. Dan kun je vanuit GSAK je caches overzetten naar de GPS, waarna je (afhankelijk van het kaartmateriaal wat je op die GPS hebt staan) de de caches op de kaart kunt bekijken, maar ook alle details ter beschikking hebt.

 

Nog een andere optie.... Als je een Iphone hebt of iets dergelijks dan kun je de caches via bijv. het programma van Groundspeak naar je Iphone overzetten. Dan zie je ook alles op een kaart (google maps of google earth bijv.) en je hebt alle details.

 

Er zijn nogal wat mogelijkheden.

bewerkt door Gerrit Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor het uitgebreide antwoord. En voor onze vakantie in zuid duitsland voldoet de oplossing zoals jij aangeeft prima.

 

Ik gebruik een Garmin 60CSX en helaas :-) nog geen iPod. Aan het eind van de zomer komt er waarsch wel een iPad, daarmee kun je natuurlijk ook mooi papierloos cachen.

 

We hebben nu dus vaak naast de GPS ook een netbook in de rugzak. Weegt weinig en dan heb je oa GSAK bij de hand. Ook kan je zoals ik aangaf het netbook gebruiken tijdens het autorijden om via nRoute over de kaart te kunnen bewegen.

 

Maar het zou mooi zijn wanneer je in Google Earth als je offline bent, toch een kaart zou kunnen zien tot op redelijk detail nivo en als je dan op een cache symbool klikt, dat je dan de cache omschrijving ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...