Spring naar bijdragen

Gpsmap 62 S Serie


appelmannetje

Aanbevolen berichten

De Oude vertrouwde garmin GPS 60 Sx CSX heeft een nieuwe opvolger gekregen.

Het zijn de GPS 62 S serie,s die volgende week in de schappen ligt bij bekende online winkels

Zie http://www.garmin.nl/product/?pid=010-00868-03

 

Wat vinden jullie van deze nieuwe aanwinst van Garmin Outdoor navigatie ?

bewerkt door *BaJo*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tja, wat ik er van vind? Dat weet ik eigenlijk nog niet.

 

Het apparaat ziet er natuurlijk prachtig uit. Maar ik heb de specificaties bekeken en vraag me af in hoeverre dit apparaat mij beter zou bevallen als de 60Cx die ik nu heb. Als ik nu naar een nieuwe gps uit deze serie zou gaan, dan zou het toch de 62 ST worden. Omdat die de voorgeprogrammeerde topo kaarten bevat.

Wat ik dan weer een beetje jammer vind is dat je een abonnement op BirdsEye moet nemen om daarvan gebruik te kunnen maken.

 

Maar ja, het is toch weer bijna € 500,-- (adviesprijs)? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede zaak dat Garmin de ontwikkeling en productie van dit soort "robuuste" apparaten blijft voortzetten. We hebben zelf een 60Csx en een Oregon 300. Qua bediening is de Oregon geweldig maar ik vraag me soms af of ik wel met een "outdoor-apparaat" te maken heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik nu naar een nieuwe gps uit deze serie zou gaan, dan zou het toch de 62 ST worden. Omdat die de voorgeprogrammeerde topo kaarten bevat.

Wat ik dan weer een beetje jammer vind is dat je een abonnement op BirdsEye moet nemen om daarvan gebruik te kunnen maken.

Ik kan het misschien verkeerd hebben, maar volgens mij heeft BirdsEye helemaal niets te maken met de voorgeprogrammeerde topo kaarten.

BirdsEye is naar mijn mening gewoon een soort van Google Earth voor op jouw GPS ontvanger.

Je kunt dus op jouw ontvanger satellietbeelden van een bepaald gebied bekijken in combinatie met jouw positie of iets dergelijks.

Buiten dat vind ik persoonlijk dat de 62 serie er gelikt uitziet.

Aangezien ik niet zo gek ben van touchscreens, lijkt mij de bediening van de 60 serie gecombineerd met de Oregon software ideaal.

Ik denk dat wij deze serie maar eens van naderbij gaan bekijken zodra deze Bij Waypoint Notter verkrijgbaar is. :D

bewerkt door Garminkels
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik nu naar een nieuwe gps uit deze serie zou gaan, dan zou het toch de 62 ST worden. Omdat die de voorgeprogrammeerde topo kaarten bevat.

Wat ik dan weer een beetje jammer vind is dat je een abonnement op BirdsEye moet nemen om daarvan gebruik te kunnen maken.

Ik kan het misschien verkeerd hebben, maar volgens mij heeft BirdsEye helemaal niets te maken met de voorgeprogrammeerde topo kaarten.

Ik begrijp dat ik dat wat ongelukkig opgeschreven heb.

 

Ik bedoel dus niet dat je een abo op BirdsEye nodig zou hebben om van de topokaarten gebruik te kunnen maken, maar dat als je gebruik wilt maken van BirdsEye, dat je daarvoor dan een apart abonnement moet aanschaffen. Het is weliswaar niet heel duur (advies € 25), maar toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast JackHoe

Mijn oude MAP60CSx heb ik weggebracht en is niet meer te maken. Ik zit nu op vervanging te wachten (duurt inmiddels al een maand) Ik zal eens vragen of ik met een kleine bijbetaling een MAP62ST kan krijgen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de belangrijkste specificatie (chipset) vind ik niet terug en blijft het geheimzinnig...

 

enkel "Hooggevoelige GPS ontvanger met HotFix", is dit dan de SiRFstarIV chipset (zoals in de FR110) ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...