scrabber Geplaatst 18 mei 2010 Geplaatst 18 mei 2010 Hallo, Wij gaan in de zomervakantie naar Gran Canaria. Natuurlijk willen we dan ook een paar caches zoeken. Helaas is daar geen Geod'Or systeem of een andere ratingsysteem zodat we eigenlijk geen idee hebben welke caches we "moeten"doen. Wie kan ons aan tips helpen voor leuke caches? groeten, Els
GerardM86 Geplaatst 18 mei 2010 Geplaatst 18 mei 2010 (bewerkt) Waar op Gran Canaria verblijven jullie? Waarschijnlijk Playa del Ingles (meeste toeristen wel in ieder geval ) Wij hebben daar vorig jaar ook onze vakantie doorgebracht en over het algemeen zijn het vooral oppikkertjes die je daar in de buurt vind. De mooiste daarvan vind je langs de stranden / kust, vanwege de mooie uitzichten (bijv GC1G6MP, GC1HGP5 en GC17NCC). GC10499 ligt midden in de duinen en schijnt ook mooi te zijn, maar die hebben wij zelf niet gedaan. Vind je de simpele oppikkertjes in toeristisch gebied niet erg aantrekkelijk, dan zul je toch al gauw de binnenlanden in moeten, aangezien je daar pus multi's tegenkomt. Daar hebben wij ons echter niet mee bezig gehouden op onze vakantie vorig jaar, dus daar kan ik helaas geen advies over geven. 18 mei 2010 bewerkt door GerardM86
scrabber Geplaatst 18 mei 2010 Auteur Geplaatst 18 mei 2010 Waar op Gran Canaria verblijven jullie? Waarschijnlijk Playa del Ingles (meeste toeristen wel in ieder geval )Wij hebben daar vorig jaar ook onze vakantie doorgebracht en over het algemeen zijn het vooral oppikkertjes die je daar in de buurt vind. De mooiste daarvan vind je langs de stranden / kust, vanwege de mooie uitzichten (bijv GC1G6MP, GC1HGP5 en GC17NCC). GC10499 ligt midden in de duinen en schijnt ook mooi te zijn, maar die hebben wij zelf niet gedaan. Vind je de simpele oppikkertjes in toeristisch gebied niet erg aantrekkelijk, dan zul je toch al gauw de binnenlanden in moeten, aangezien je daar pus multi's tegenkomt. Daar hebben wij ons echter niet mee bezig gehouden op onze vakantie vorig jaar, dus daar kan ik helaas geen advies over geven. Wij zitten aan de westkant van het eiland maar we hebben een auto tot onze beschikking dus de plaats en/of afstand maakt ons niet uit. Als de cache maar mooi is, of spectaculair, of spannend, of apart, of een mooi uitzicht etc. dan rijden we daar graag een stuk voor om. gr. Els
GerardM86 Geplaatst 18 mei 2010 Geplaatst 18 mei 2010 In die hoek zijn wij niet aan het cachen geweest, dus kunnen geen tips geven voor leuke caches daar. Voor de mooie spectaculaire plekjes / uitzichten, zou ik toch al gauw wat meer de bergen intrekken denk ik. Misschien dat je even het team "Sogno's Quest" kunt benaderen, die komen daar regelmatig en hebben daar zelf ook ooit een eigen cache gehad. Misschien dat zij nog tips voor jullie hebben of je in contact kunnen brengen met iemand die goede tips heeft. Veel (cache) plezier in ieder geval op GC!
Ringeling Geplaatst 18 mei 2010 Geplaatst 18 mei 2010 (bewerkt) Playa del Ingles is eigenlijk het minst interessante gedeelte van het eiland. Ga vooral omhoog de vulkanische heuvel op. Daar is het echt prachtig!!! Wel oppassen met de auto, want de weg omhoog is nogal heftig! Zie ook: Geocaching op Gran Canaria Wel even er doorheen scrollen. En het forum van onze Duitse cache-collega's. 18 mei 2010 bewerkt door Ringeling
silkwood Geplaatst 18 mei 2010 Geplaatst 18 mei 2010 Ook de meeste caches op Gran Canaria zijn gewaardeerd middels GCVOTE.
scrabber Geplaatst 20 mei 2010 Auteur Geplaatst 20 mei 2010 Er zijn er vast wel meer cachers die nog wat leuke tips hebben? Ik heb er al een paar gevonden die er aantrekkelijk uitzien. groetjes, Elsje
Team 16 Geplaatst 21 mei 2010 Geplaatst 21 mei 2010 Wij vonden Presa de Chira vooral leuk vanwege het feit dat de oorspronkelijke cache bij bosbranden is verbrand en dat er nog een restant van het oorspronkelijke logboek in de cache aanwezig is. Wij waren hier met regen, maar als het mooi weer is dan is het volgens ons ook een prachtig uitzicht. De cache Cruz Grande vonden we echt een aanrader!! Dit is de mooiste die we daar gedaan hebben (we hebben er niet zo heel veel gedaan omdat we met een gezelschap waren die geen cachers waren). Verder zijn de micro's aan de kust wel leuk vanwege het uitzicht.
scrabber Geplaatst 24 mei 2010 Auteur Geplaatst 24 mei 2010 Ik heb dankzij de tips al een paar mooie caches gevonden, zeker de caches in het midden van het eiland zijn zeer de moeite waard. Ik zoek ook nog een paar leuke caches in interressante dorpjes. Voor meer tips hou ik mij zeer aanbevolen. bedankt en de groetjes, Elsje
Aanbevolen berichten