Team MaChrAu Geplaatst 7 mei 2010 Geplaatst 7 mei 2010 Wie helpt me over de streep? Ik wil een nieuwe GPSr. Nu heb ik een Etrex Legend HCx. Wat ik daar vooral in mis is een elektronisch kompas. Ik twijfel erg tussen een Dakota 20 of een Oregon 450(t). Wie heeft wat onderbouwde adviezen voor mij?
*BaJo* Geplaatst 7 mei 2010 Geplaatst 7 mei 2010 450 1. groter scherm 2. mogelijkheid voor wherigo 3. 5000 caches (in dakota 2000) 4. foto viewer Dakota kleiner batterijen gaan langer mee kijk hier anders even: http://garmindakota.wikispaces.com/Dakota+vs.+Oregon
*BaJo* Geplaatst 7 mei 2010 Geplaatst 7 mei 2010 hier nog een vergelijking nu met de prijzen erbij: klikkerdeklik
Team MaChrAu Geplaatst 7 mei 2010 Auteur Geplaatst 7 mei 2010 BaJo, Welke gps gebruiken jullie en wat is jullie ervaring? Ik hoor van beide apparaten goede berichten.
*BaJo* Geplaatst 7 mei 2010 Geplaatst 7 mei 2010 wij hebben een 550 en een colorado 300 Voor ons geen Dakota omdat we gek zijn van wherigo's Voor ons ook geen model met een t omdat die kaarten voor ons niets toevoegen. Maar de vraag dakota of oregon is de vraag tussen scherm: zo groot mogelijk/compact Wherigo: ja/nee waypoints: Heel veel/veel Kies je bij bovenstaande 3 keuzes 2 of 3 keer voor de 1e keuze dan zou ik een oregon nemen anders een dakota
handleiding Geplaatst 8 mei 2010 Geplaatst 8 mei 2010 Ik heb een tijdje geleden zitten denken over hetzelfde (2 maand terug ong), maar kon niet doorgaan. Ik zou voor de Oregon gaan, de T heeft nl. een standaard TOPO kaart aan boord, die best goed is Misschien de 450 zonder Topo dat scheelt een beetje (als die nog verkocht wordt) denk ong. 350 euro Heb zelf nog geen whereigo gelopen maar lijkt me wel leuk, ook om te maken ;' Zou zeggen ga eens bij `Knaagdier Zwerfsportzaak` in de buurt oriënteren, kan je ze in het `wild` bekijken Succes
Bebo20aug Geplaatst 8 mei 2010 Geplaatst 8 mei 2010 wij hebben een 550 en een colorado 300 Voor ons geen Dakota omdat we gek zijn van wherigo's Voor ons ook geen model met een t omdat die kaarten voor ons niets toevoegen. Maar de vraag dakota of oregon is de vraag tussen scherm: zo groot mogelijk/compact Wherigo: ja/nee waypoints: Heel veel/veel Kies je bij bovenstaande 3 keuzes 2 of 3 keer voor de 1e keuze dan zou ik een oregon nemen anders een dakota Dakota heeft door minder pixels wel een in daglicht helderder scherm. Voor een of andere Alpin club reden om de Dakota als beste product aan te prijzen. Die T kaarten zijn bepaald niet slecht, vooral versie 3.01 niet, bovendien: 3 Gb extra geheugen als je de ingebakken topo even wegschrijft en delete. Zelf heb ik na veel 5en en 6en gekozen voor alles drop en dran (550T) Stel je gaat 3 weken op bergtrektocht en het regent 2 weken. De fotografische verslaglegging van zo'n tocht beslaat dan meestal maar 1 week, domweg omdat je fototoestel langer mee moet..... Tja en zo'n gps koop je een keer in de 3 jaar of zo. Succes met de keuze, Ben
Team MaChrAu Geplaatst 21 mei 2010 Auteur Geplaatst 21 mei 2010 Iedereen dank voor de input. Eigenlijk hadden we gekozen voor de Dakota 20. Om het prijsverschil en die had voldoende mogelijkheden. Echter na bestellen kregen we te horen dat deze niet meer op voorraad was. Meteen een prima aanbieding gekregen voor een Oregon 450. Die hebben we dus gekocht vandaag. Nogmaals dank voor alle wijze woorden.
Bussi Geplaatst 25 mei 2010 Geplaatst 25 mei 2010 (bewerkt) Iedereen dank voor de input. Eigenlijk hadden we gekozen voor de Dakota 20. Om het prijsverschil en die had voldoende mogelijkheden. Echter na bestellen kregen we te horen dat deze niet meer op voorraad was. Meteen een prima aanbieding gekregen voor een Oregon 450. Die hebben we dus gekocht vandaag. Nogmaals dank voor alle wijze woorden. Ik had vandaag precies hetzelfde. 25 mei 2010 bewerkt door Bussi
dennisb Geplaatst 26 mei 2010 Geplaatst 26 mei 2010 Hallo, Ik ben hier nieuw op het forum, maar mochten er nog mensen twijfelen. Ik heb 2 weken geleden de oregon 450 gekocht bij trekkinn[dot]com. Hier is de prijs incl verzending 312 euro. Ik zeg dit niet voor de reclame, maar het kan mensen wel over de streep trekken. Zelf weet ik niet wat andere gps daar kosten. De verzending duurde 2 dagen (vanuit Spanje) Groet, Dennis
veldmaat Geplaatst 1 augustus 2010 Geplaatst 1 augustus 2010 (bewerkt) Hallo, Ik ben hier nieuw op het forum, maar mochten er nog mensen twijfelen. Ik heb 2 weken geleden de oregon 450 gekocht bij trekkinn[dot]com. Hier is de prijs incl verzending 312 euro. Ik zeg dit niet voor de reclame, maar het kan mensen wel over de streep trekken. Zelf weet ik niet wat andere gps daar kosten. De verzending duurde 2 dagen (vanuit Spanje) Groet, Dennis Ik hem hem vandaag (oei het is al na middernacht dus gisteren) bij Navi punt nl voor 318.50, inclusief een riemclip a 11 euro (ik heb niks met carabiners) en 5 euro verzendkosten. 1 augustus 2010 bewerkt door veldmaat
philliams Geplaatst 1 augustus 2010 Geplaatst 1 augustus 2010 Gefeliciteerd. Ik heb mijn Oregon 550 destijds ook besteld bij Navi.nl, met drie dagen werd hij netjes afgeleverd. Prima webshop
veldmaat Geplaatst 6 augustus 2010 Geplaatst 6 augustus 2010 Ik heb mijn 450 eindelijk binnen. Was tijdelijk niet op voorraad (volgens de site waren er nog acht, dus ze moeten ff iemand de voorraad op de site bij laten werken). Ik moet er wel even aan wennen, ik ben een etrex H en een 60cs gewend. Hij is een stuk nauwkeuriger dan de 60CS en de etrexH. Ik heb even getest bij een cache bij mij om de hoek (Cluedo in het Grintenbosch), en ik kom nu bijna midden op de cache uit.
Icemen4 Geplaatst 6 augustus 2010 Geplaatst 6 augustus 2010 Vandaag mijn Oregon 550 binnen gekregen. Oregon 550 aangesloten op de pc en heb geprobeerd om een paar caches hier op te zetten. De Garmin Communicator plugin "ziet" de 550 niet. Ook GSAK en Mapsource willen de 550 niet zien. Wel mijn oude GPSMap 60CSx. Via de Garmin site de 550 geprobeerd om te registreren, maar de 550 wordt niet herkend. De interface van de 550 staat op: Garmin Spanner. (Modus auto.piloot aan) Gezocht in de gebruiksaanwijzing maar daar wordt je ook niet vrolijk van. Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem?
philliams Geplaatst 7 augustus 2010 Geplaatst 7 augustus 2010 (bewerkt) Ik zet de Garmin in USB massaopslag-mode. Daarna ziet mijn computer hem als harde schijf, via de verkenner ga ik naar de map Garmin -> GPX en daar kun je de GPX-files neerzetten. Dit is voor mij de enige manier waarop ik het kan doen. Met mijn vorige GPS, de Etrex Vista Hcx kon ik het gewoon met Mapsource doen d.m.v. 'ontvangen van apparaat' en 'verzenden naar apparaat' op deze manier gaat het dus niet meer met de Oregon 550 (volgens mij alle Oregon en Dakota series) Wel schijnt het te werken met GSAK maar daar heb ik mij nog niet in verdiept, voor mij werkt dit prima. Ik hoor wel weer of het nu nog niet lukt, succes 7 augustus 2010 bewerkt door philliams
Aanbevolen berichten