quinten39 Geplaatst 11 april 2010 Geplaatst 11 april 2010 Hallo dit is de eerste keer dat ik op de forumsite een bericht zet nu hebben wij een probleem we hebben een garmin gpsmap 60csx nu zijn wij met een cache bezig en daar wordt in vernoemt Bearing en Distance wat word daar eigenlijk mij bedoelt (Bearing KA..219 en Distance..278 ) ik heb op google gekeken en ik dacht dat het iets met de kompas had te maken kan mij iemand uitleggen wat ik moet doen en waar ik rekening mee moet houden en waar ik op moet letten dit is onze eerste moeilijk heids graat het zal er een keertje van moeten komen om hoger op te gaan Bedankt quinten39 :crybaby:
Peetee Geplaatst 11 april 2010 Geplaatst 11 april 2010 Dit gaat over projectie. Bearing = Richting, Distance = Afstand. Je moet je dus 278 meter verplaatsen in de richting 219º. Daarvoor kun je een nieuw waypoint aanmaken d.m.v. de projectie-functie op je gps. In de handleiding staat wel hoe dat werkt.
quinten39 Geplaatst 11 april 2010 Auteur Geplaatst 11 april 2010 hallo ik heb nog een vraag over projecteren ik heb dat nog nooit gedaan maar mechien een dome vraag moet ik de gps op het noorden houden om te projecteren of op het noorden beginnen bedankt quinten39
putput2 Geplaatst 11 april 2010 Geplaatst 11 april 2010 Ga met find waypoint naar het WP waarvan je moet projecteren, druk op menu en kies project new waypoint. Kies onderaan M(eters) en geef de afstand en het aantal graden (Bearing) in. Druk op ga naar......
silkwood Geplaatst 11 april 2010 Geplaatst 11 april 2010 Je uitgangspunt is het waypoint waarvandaan je moet projecteren. Je selecteert dat waypoint met je GPS (find wayponit, enter), kiest menu en je selecteert dan projecteer waypoint. Vul de waarden in en druk op ga naar.
Peetee Geplaatst 11 april 2010 Geplaatst 11 april 2010 Nee.dat werkt anders. Je moet het zo zien: Er is altijd een punt vanwaaruit je een projectie uitvoert. Daar bedoel ik mee dat in de cachebeschrijving zoiets staat als: "Loop van hier uit 278 meter in de richting 219º". Nu kun je de kompasroos verdelen in 360 graden, waarbij 90 graden het Oosten aanwijst, 180 graden het Zuiden, 270 graden het westen en 360 (of 0) graden het Noorden. Het betekent dus dat je in dit geval 278 meter in (ongeveer) Zuid-Westelijke richting moet lopen. Hoe doe je dat op een 60 CSx? 1. Maak een waypoint aan van je huidige positie (d.i. de positie vanwaaruit je projecteert). Meestal heb je dit waypoint al, omdat dat in de cachebeschrijving stond. 2. Ga naar het Waypoint Edit scherm en selecteer het betreffende waypoint. 3. Druk op de Menu-toets en kies de optie "Projectr waypoint" 4. Nu kun je onderin het scherm een richting in graden (º) en een afstand intikken. Evt. kun je de aanduiding "km" nog wijzigen in "m" (meters). 5. Als je dit gedaan hebt kies je "Ga naar" . Jouw gps heeft nu automatisch een nieuw waypoint aangemaakt dat 278 meter verder ligt, in de richting 219º. Het is dus gewoon een standaard functie op je gps.
quinten39 Geplaatst 11 april 2010 Auteur Geplaatst 11 april 2010 bedankt je hebt ons alvast een heel eind verder gebracht wij gaan dit van de week uit proberen hartelijk bedankt voor de moeite quinten39
Woezel & Pip Geplaatst 11 april 2010 Geplaatst 11 april 2010 Peetee geeft altijd heldere en vooral stapsgewijze uitleg. Heerlijk! Ook wij hebben hier weer wat aan Klasse Peetee en dank!
Fotogravinnetje Geplaatst 11 april 2010 Geplaatst 11 april 2010 (bewerkt) Ha. Ik zie dat het in m'n extrex vista hcx ook zo werkt. Weer wat geleerd dus Tnx. (Bestaat er eigenlijk geen uitgebreider handleiding bij die dingen? Edit: wacht, ik zie dat het wel uitgelegd wordt in de handleiding, maar wel bijzonder summier. Het aanpassen van de eenheid staat er bijvoorbeeld helemaal niet bij) 11 april 2010 bewerkt door Fotogravinnetje
Aanbevolen berichten