Lemon Geplaatst 6 april 2010 Geplaatst 6 april 2010 Voor een Belgische cache moesten we een kruispeiling doen, d.w.z. vanaf twee gevonden punten een peiling met voor elk punt een gegeven hoek, en dan naar het kruispunt van de twee peillijnen. Nu weten we wel hoe dat moet op onze Garmin Oregon 550 (2x project waypoint, en dan een route maken zó, dat de lijnen elkaar kruisen), maar daar kunnen wij de hoeken alleen opgeven in gehele graden. Hier werden echter ook minuten en seconden gegeven. Dat maakt de peiling uiteraard preciezer. Is het mogelijk op een Oregon 550 om ook te peilen in minuten en seconden? Kan het in MapSource of enig ander softwareprogramma? (N.B. De cache is gevonden; het gaat ons alleen om het bijleren van techniek).
yurrie-currie Geplaatst 6 april 2010 Geplaatst 6 april 2010 Met deze tool moet het zeker lukken http://www.pgct.nl/download.html
Lemon Geplaatst 6 april 2010 Auteur Geplaatst 6 april 2010 Met deze tool moet het zeker lukken http://www.pgct.nl/download.html Inderdaad, hier lukt het prachtig mee, als ik eerst de graden, minuten en seconden met de conversietool converteer naar dd,ddddd, dan berekent de tool "2 WP + 2 richtingen = Nieuw WP" het snijpunt exact. Dank voor dit programmaatje, waar nog veel meer tooltjes in zitten.
de7geitjes Geplaatst 5 mei 2010 Geplaatst 5 mei 2010 Oh bedankt voor de tool! pgct is erg makkelijk wanneer je op pad bent!!
Twentse Mug Geplaatst 5 mei 2010 Geplaatst 5 mei 2010 Lijkt mij ook wel handig. Helaas heb ik Symbian. Het zou mooi zijn als die ook nog gemaakt zou worden. Bovendien draaien meer dan de helft van alle smartphones, zowel in Nederland als wereldwijd, op Symbian.
Team WilP Geplaatst 31 augustus 2010 Geplaatst 31 augustus 2010 Heb een jaar geleden een andere telefoon HTC Hero (android) gekocht en als ik toen geweten had dat ik een jaar later PGCT nog steeds niet kon draaien had ik hem niet aangeschaft. Kun je nagaan hoe handig dat programma is of, hoe gemakzuchtig ik als cacher ben
Aanbevolen berichten