Spring naar bijdragen

Vreemde Datums Bij Gc Gallery


De Haelder

Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd heb ik wel heel vreemde datums bij mijn gallery staan.

Ze staan namelijk in de toekomst (2011), terwijl de foto's al tijden geleden bij de logs zijn geplaatst.

 

Zijn er nog meer mensen met dit "probleem".

 

Grtz. Larinagu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Sinds enige tijd heb ik wel heel vreemde datums bij mijn gallery staan.

Ze staan namelijk in de toekomst (2011), terwijl de foto's al tijden geleden bij de logs zijn geplaatst.

 

Zijn er nog meer mensen met dit "probleem".

Datums bij de foto's worden uit de foto zelf gehaald (EXIF gegevens) Als het fototoestel dus niet op de juiste datum staat, krijg je wat rare gegevens bij de foto :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds enige tijd heb ik wel heel vreemde datums bij mijn gallery staan.

Ze staan namelijk in de toekomst (2011), terwijl de foto's al tijden geleden bij de logs zijn geplaatst.

 

Zijn er nog meer mensen met dit "probleem".

Datums bij de foto's worden uit de foto zelf gehaald (EXIF gegevens) Als het fototoestel dus niet op de juiste datum staat, krijg je wat rare gegevens bij de foto :dribble:

Maar ze staan pas sinds kort op 2011!

Hoe verklaar je dat dan? Ik heb echt geen exif data vervangen.

Als dat zo zou zijn, had ik dit bericht niet geplaatst

 

dus geen :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ze staan pas sinds kort op 2011!

Hoe verklaar je dat dan? Ik heb echt geen exif data vervangen.

Als dat zo zou zijn, had ik dit bericht niet geplaatst

 

dus geen :dribble:

Tsja; er staan toch echt foute datums in de foto's. Kijk ik bijvoorbeeld in deze log: http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LU...9f-0afb57938c41 (van 5 augustus 2007)

Dan staat er in de foto toch echt de datum: 2011:08:01 15:50:57

 

EXIF data vervang je (normaal gesproken) ook niet zelf. Die gegevens worden door de camera zelf in de foto gezet. Daarin staan o.a. Cameranaam/type, datum en GPS lokatie

 

Waarschijnlijk is het je gewoon niet eerder opgevallen dat de datums verkeerd staan, omdat je die datums alleen te zien krijg als je de foto's via de gallery bekijkt (via profiel, of via cache-gallery). (Of heeft geocaching.com opeens verzonnen dat ze de foto op datum sorteren? dan komen dit soort 'fouten'natuurlijk meteen aan het begin van de fotolijst terecht ?)

bewerkt door kalkendotters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk is het je gewoon niet eerder opgevallen dat de datums verkeerd staan, omdat je die datums alleen te zien krijg als je de foto's via de gallery bekijkt (via profiel, of via cache-gallery). (Of heeft geocaching.com opeens verzonnen dat ze de foto op datum sorteren? dan komen dit soort 'fouten'natuurlijk meteen aan het begin van de fotolijst terecht ?)

 

Dan denk ik dat dat laatste toch het geval zou kunnen zijn.

Ze stonden eerst op logdatum gesorteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, vroeger stonden alle foto's zoals je ze had geplaats bij je logs. Logische volgorde dus, wat mij betreft.

Nu staan ze op datum vd foto gesorteerd.

 

Maar als je net als ik een verhaaltje maakt bij je foto's, dan loopt nu dus soms heel je verhaaltje door elkaar.

Maar goed, er zijn ergere dingen op de wereld, denk ik dan maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...