TeamTobi Geplaatst 21 december 2003 Geplaatst 21 december 2003 Ondanks een eerder DRAADJE in het .NL forum begrijp ik er nog steeds niets van. Deels ook omdat mijn Franse kennis zich strekt tot het gemiddelde handen- en voetenwerk. Daarom de volgende vraag; Wie kan mij uitleggen hoe ik Franse IGN kaarten van Carto Exploreur kan omzetten en gebruiken in Ozi explorer. Ik bedoel dus gecalibreerd en al.... Danny
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 21 december 2003 Geplaatst 21 december 2003 1. meld eerst je de CD aan bij het geïnstalleerde Carto Exporateur programma. 2. draai pByo. Als je alles standaard hebt geïnstalleerd dan ziet pByo zelf wat er beschikbaar is. Maak je keus. 3. zet Kali.pl met perl.exe in de folder waar de output van pByo is terecht gekomen. 4. via 'uitvoeren' geeft je het dos-commando '(-path name-)perl.exe kali.pl' Dan worden Ozi ijkfiles type .map gemaakt. 5. je BMP-kaarten omzetten naar een kleiner soort picture file (gif, png, jpg) 6. je .map files voor Ozi aanpassen aan het gewenste picture format (die wijzen nu nog n.l. naar .bmp type files). Aangezien dit alles door krakers bedacht is heb je weinig luxe bediening. De mogelijkheid van : CD Carto Explorateur in de ROM-drive leggen een lege CD in de CD-writer, een knop indrukken en alles gaat automatisch, is nog ver weg.
deBruineBeren Geplaatst 21 december 2003 Geplaatst 21 december 2003 Ja, zo lang je kaarten aan de oost kant van de 0 meridiaan liggen gaat dat meestal wel goed. Echter de meeste programma's gaan de fout in als je kaart aan de west kant van de 0 meridiaan ligt. Er zijn programma's die makkelijker in het gebruik zijn dan pByo en Kali.pl + Perl.exe, Maar die krijg ik niet aan het werk. Dan is er nog CartoNaze.exe, van af de dos promt te bedienen, maar niet echt lastig. Maar ook hier voor geld het probleem van de 0 meridiaan. Typies voor beeld van programmeren met de "Franse slag". kijk naar mijn handtekening : U.N.L xx% = Union National de Lutin xx % klaar. Mag wel stellen dat ik enige ervaring heb. Ik weet niet in hoe ver we hier in een grijs gebied komen, maar via een PM kan ik je wel het e.e.a. uitleggen.
Aanbevolen berichten