Alex_R. Geplaatst 28 februari 2010 Geplaatst 28 februari 2010 Hallo medecachers, Ik heb sinds vorige week een Garmin Oregon 450 gekocht! Een pracht apparaat, echt waar! Nu was ik aan het cachen en moest ik een los coördinaat invoeren! Naar mijn idee gebeurt dit onder: Waarheen --> Coördinaten Als ik echter op Coórdinaten klik, wordt de balk blauw, maar er opent zich geen nieuw scherm met een nummeriek toetsenbord! Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Met vriendelijke groet, Alex_R.
Remunj Geplaatst 28 februari 2010 Geplaatst 28 februari 2010 Volgens mij gaat dat onder de knop Markeer Waypoint, daar verschijnen dan een aantal onderligende menu's , kies dan opslaan en bewerken, kies daar wijzig locatie. Voer daar het coordinaat in en dan het groene vinkje. Ga dan met de pijltjes toets naar beneden en klik op bekijk kaart en dan op ga naar. Zo zou het moeten wqerken
eitjes Geplaatst 28 februari 2010 Geplaatst 28 februari 2010 (bewerkt) Nu was ik aan het cachen en moest ik een los coördinaat invoeren!Naar mijn idee gebeurt dit onder: Waarheen --> Coördinaten Gebruik 'Markeer waypoint' en kies vervolgens voor 'Opslaan en bewerken' (tenzij je natuurlijk niets aan de naam en locatie zou willen veranderen). Je kunt dan allerlei dingen wijzigen: de naam, de locatie, het icoontje, etc. Wil je vervolgens snel naar dit waypoint toe? Kies dan voor 'Bekijk kaart' en er verschijnt een kaart met onderin een knopje 'Ga'. Als je hier op klikt, navigeer je naar je zojuist aangemaakte waypoint. Veel plezier met je nieuwe 'speeltje'! Edit: ik zie dat ik tegelijk met Remunj heb getypt. 28 februari 2010 bewerkt door eitjes
Alex_R. Geplaatst 28 februari 2010 Auteur Geplaatst 28 februari 2010 Als ik klik op de button "markeer waypoint", dan geeft deze aan "waypointgeheugen vol". Maar vind het dus raar dat je onder "waarheen" --> "coördinaten" niet gewoon coords kan invoeren!
De Haelder Geplaatst 28 februari 2010 Geplaatst 28 februari 2010 Waarschijnlijk komt dit omdat je geheugen vol zit. Ik heb ook de 450 en hier kan ik wel coördinaten invoeren via waarheen->coördinaten Haal eens een aantal waypoints uit je app. en probeer het nog eens.
fam. Fransen Geplaatst 28 februari 2010 Geplaatst 28 februari 2010 Waarschijnlijk komt dit omdat je geheugen vol zit.Ik heb ook de 450 en hier kan ik wel coördinaten invoeren via waarheen->coördinaten Haal eens een aantal waypoints uit je app. en probeer het nog eens. Of kies een willekeurig waypoint bij waypointmanager en wijzig deze in de door jou gewenste coordinaten. Als je waypointgeheugen vol is is de kans niet zo groot dat je een waypoint neemt die je nog nodig hebt.
Remunj Geplaatst 28 februari 2010 Geplaatst 28 februari 2010 Dan heb je vermoedelijk inderdaad je heugen vol zitten met wp'n. Ik weet niet wat bij de 450het max is, mnaar ik zou er dan eens een aantal verwijderen en het nogmaals proberen op jouw manier.
Alex_R. Geplaatst 28 februari 2010 Auteur Geplaatst 28 februari 2010 Alvast bedankt voor de reacties! Dat er wat gewist moet worden, lijkt me dan logisch! Nou gebruik ik GSAK en er staan in mijn Oregon een hele berg caches met bijbehorende info/waypoints. Als ik dus waypoints zou verwijderen dan neem ik aan dat het hier gaat om de waypoints van de caches! Dat zou dus balen zijn! Nu is Gsak voor mij, ook nog een doolhof hoor! Maar dat is nu niet van belang. Toch nog even in de handleiding gekeken en op bladzijde 5 staat toch echt dat het zou moeten kunnen! Een maat van mij heeft ook de Oregon 450 en daarbij werkt het wel. Ook heb ik gisteren de laatste firmware versie op de Oregon gezet! Misschien handig dat ik Garmin zelf een mailtje stuur!
De Haelder Geplaatst 28 februari 2010 Geplaatst 28 februari 2010 (bewerkt) Maar als je geheugen vol zit kan je geen coördinaten meer invoeren. Ook de coördinaten worden opgeslagen als een waypoint. 28 februari 2010 bewerkt door larinagu
Alex_R. Geplaatst 28 februari 2010 Auteur Geplaatst 28 februari 2010 Hmm ok, ik zal eens gaan proberen straks! Eerst ff eten! Slaat ie de wpts trouwens op in het interne geheugen? want er zit namelijk een 2 giga byte kaaartje in!
Remunj Geplaatst 28 februari 2010 Geplaatst 28 februari 2010 Hmm ok,ik zal eens gaan proberen straks! Eerst ff eten! Slaat ie de wpts trouwens op in het interne geheugen? want er zit namelijk een 2 giga byte kaaartje in! Hij kan ze ook op het kaartje opslaan, maar dan moet de de drive naam van de kaart aanklikken.
Aanbevolen berichten