Spring naar bijdragen

Wat is CTS, XTE, ETE and ETA


toemass

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Hallo Toemass,

 

Hieronder de betekenissen die ik weet voor: :rolleyes:

CTS: Course to steer (Stuurkoers), maw de richting waarin je moet lopen/sturen om weer in de richting van je bestemming te komen.

XTE: Cross track error (Koersafwijking); de hemelsbrede afstand tussen de huidige positie en de koerslijn. Uitgedrukt in afstand

ETE: Estimated Time Enroute (geschatte reistijd) Geschatte tijd die nodig is om het volgende waypoint op een route te bereiken.

ETA: Estimated Time of Arrival: het geschatte tijdstip waarop de bestemming wordt bereikt.

Dit zijn de gegevens die ik verkrijg uit mijn GPS.

 

Hoop dat je hiermee uit de voeten kunt,

 

Groet, GeoTeeth

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CTS heeft verduidelijking nodig.

 

Deze is voor landrotten eigenlijk weinig van belang, maar iets voor zeilers en luchtvaarders. De course to steer is de koers die je zou moeten aanhouden om de drift (berekend uit de afwijking van de koerslijn) om uit eindelijk bij je doel uit te komen. Dit in tegenstelling tot de bearing (peiling) die de werkelijke koers naar het doel op geeft.

Maar ook als zeiler heb ik er weinig aan omdat de drift zelden of nooit constant is en bovendien de afwijking van de koerslijn ook door andere omstandigheden kan zijn veroorzaakt waardoor de berekening dus eigenlijk nooit de werkelijke driftcompensatie aangeeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...