Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben eventjes wezen kijken bij die 'alternatieve mogelijkheden' die door de approver werden voorgesteld aan GeoDoc.

www.geosnapper.com

Leuk voor als je foto's wereldwijd wilt publiceren geordend naar geografische positie.

www.waypoint.org

Wat de naam zegt: je kan punten inleveren (geografische positie) en dan met een link naar iets verwijzen (vaak een homepage) en via email de indieners bereiken.

Maar een paar testjes: veel links naar niks en soms naar commercieelen of websites van de gemeenten, natuurorganisaties e.d..

www.ecoscavenger.com

Die kan ik zo gauw niet doorgronden. Erg USA gericht. Gemaakt met het oog op een soort letterboxing zonder stempels maar met email visitekaartjes. Verzorgd dus kennelijk alleen links net zoals ecoscavenger.

Wat wel een goed alternatief is, waar een virtule cache annex tocht om van x via y naar z te gaan, om dan op mooie rare bezienswaardige enz. plek P uit te komen , kan zijn Geocaching worldwide. De beginpage ziet er niet uit maar kijk even verder naar wat mogelijk is. Voor zover ik kan zien is er geen ballotage en gaat alles wat je indient direct online.

Geplaatst
Is dit niet iets voor geocaching.nu of geocaching.nl ? 

Ehh, waarom deze vraagstelling? Als je het niet weet dan plaats je het toch gewoon op beide forums?

Bytheway

Geplaatst
Kijk maar naar Parnassiavallei, dit is een schitterende plek aan de kust.

Die staat toch ook hier op geocachingworldwide? Maar ja, vanaf 1/1/2002 heeft niemand hem als bezocht gelogd op die site. Erg veel bezoek trekt het dus niet. Zoals je al zei: geniet weinig bekendheid.

Op GC.com heb je vanaf 1/1/2002 zo'n 42 logs staan voor deze cache.

De beheerder van geocachingworldwide geeft de site ook niet erg veel aandacht. Er wordt bericht over een off-line zijn van het geheel gedurende vele weken zonder dat dit bemerkt werd. Dus jouw ervaring zoals verwoordt in hetvolgende citaat is niet de enige:

Ik heb de laatste weken problemen met deze site gehad, de site was in deze periode offline.

Je opmerking over het plaatsen van waypoints, kan ik niet volgen.

Resumerend kunnen we dus nu stellen dat we een probleem hebben als we waypoints willen publiceren.

Je kan het waypoint omwerken tot een virtual cache en hem zo op de site plaatsen als cache of je kan een waypoint aanmelden. Er is een aparte rubriek voor: 'Sights 2 See'.

Wie meldt als eerste iets aan voor ons landje?

Het is in ieder geval een geschikte (kwa techniek) verzamelplaats voor mijn 20+ fietsroutes. En als ik helemaal de geest krijg de komende vacantie: nog zo'n 100 van elders halen en er neerzetten.

Grootste fietsroute verzameling van Nederland op geocachingworldwide :ph34r:

Geplaatst

Ik kwam gisteren deze Amerikaanse virtuele cache tegen: Anne Frank

Hier heb je niet eens een GPSr voor nodig. Je hoeft slechts het antwoord te zoeken met Google en daarna de maker een mailtje te sturen.

Binnen 24 uur krijg je een bevestiging en kan je gaan loggen.

Ik vind dat dit niets meer met geocaching te maken heeft. Maar het is wel makkelijk scoren! :eek:

Biertje

Geplaatst

Als je goed zoekt kom je er 100den tegen. Dat is zeker gemakkelijk scoren. Dat is ook een van de redenen dat die gasten dit soort caches kwijt willen.

Ik heb er zelf een stuk of drie gedaan, maar daarvoor moest ik wel op pad om een foto te maken met het onderwerp erop en de GPS met de coördinaten erbij. Dat vind ik heel iets anders.

GRTZ

Kruimeldief :eek: Vandaag weer file gereden... en ik op kop!

Geplaatst

GC.COM wil absoluut geen nieuwe virtuals meer approven. Bestaande virtuals, hoe belachelijk ook, worden 'grandfathered' of te wel gedoogd (verworven recht) . Wat mij betreft zouden ze archived moeten worden.

Geplaatst
Wellicht is het een idee om een virtual als Mystery / Puzzle Cache aan te melden.

Met een Nederlandse tekst erbij snapt die Yotian Soldier er toch geen yota van.  :dribble:

Helpt niet Gerard. Als ze het niet snappen vragen ze wel een vertaling en ander, ene Erik nog wat, is een geëmigreerde nederlander en die doet de meeste van onze caches als ik het goed heb begrepen...

GRTZ

Kruimeldief :dribble: Een luie straatmuzikant: "La la la... GELD!"

Geplaatst
Helpt niet Gerard. Als ze het niet snappen vragen ze wel een vertaling en ander, ene Erik nog wat, is een geëmigreerde nederlander en die doet de meeste van onze caches als ik het goed heb begrepen...

Inderdaad heeft deze Erik onze virtual bekeken en niet ge-approved.

Gast Yvonne (GOTCHA)
Geplaatst
Natuurlijk is de oorsprong van het geocachen het zoeken naar een fysieke cache. Maar alles is aan veranderingen onderhevig, ook geocaching.

Van oorsprong had je daar een GPS bij nodig of op z'n minst kaarten en coordinaten.

Dat schijnt niet meer te hoeven.

Ik zie nu caches verschijnen die volgens mij meer puzzeltochten zijn, waar aan het eind misschien zelfs nog wel een kist in de grond is gestopt, maar een GPS komt er niet meer aan te pas.

Waarom mogen deze caches wel en virtuele niet, dat snap ik dus niet.

Geplaatst
Ik zie nu caches verschijnen die volgens mij meer puzzeltochten zijn, waar aan het eind misschien zelfs nog wel een kist in de grond is gestopt, maar een GPS komt er niet meer aan te pas.

Waarom mogen deze caches wel en virtuele niet, dat snap ik dus niet.

Ik denk dat een reden kan zijn dat je voor de door jou omschreven caches nog wel de deur uit moet en voor vele virtuelen al niet meer. Daar kun je dat wat je nodig bent soms zo van internet halen.

Dit gaat weer te koste van hen die een virtuele cache hebben gemaakt waarvoor je ook het huis uit moet.

Ik heb geloof ik een stuk of drie virtuelen gedaan en had er naar verhouding meer werk mee dan met de meeste reguliere caches...

Tja, ergens moet weer een grens getrokken worden zal men wel weer zeggen :thumbup:

GRTZ

Kruimeldief :beerchug:De wet van Sigstad: Als jij aan de beurt komt veranderen ze de regels.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...