Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

We hebben 2 map 60 csx gps ontvangers. In de wat oudere kunnen we als we een projectie willen maken het aantal graden invoeren in 3 tekstvakjes waar graden true achter staat. In de nieuwere zien we hier 4 tekstvakjes waar niets achter staat. Hoe voeren we hier het aantal graden in? Wie kan ons helpen?

Geplaatst
kun je de vraag iets verduidelijken

Als we in de nieuwere map 60 csx b.v. 70 graden invoeren op de laatste 2 tekstvakjes van de 4, wijst het kompas daarna een andere koers dan 70 graden. Of is er instelling die veranderd moet worden.

Geplaatst
in welk menu zit je eigenlijk

find waypoints, selecteer waypoint, projecteer waypoint

Geplaatst

ik geef dan altijd 070 graden en bv 0320 m

Geplaatst

ik geef dan altijd 070 graden en bv 0320 m

dat doe ik met mijn oudere map 60 csx ook op de drie daarvoor bestemde nummervakjes, maar op mijn nieuwere map 60 csx heb ik op deze plek 4 nummervakjes. ra ra

Geplaatst

nou ik gebruik dit nooit maar die van mij geeft wel de juiste aanwijzing

is de kompas gecalibreerd ?

verder kan ik nog niet vinden waardoor het fout gaat

Geplaatst
nou ik gebruik dit nooit maar die van mij geeft wel de juiste aanwijzing

is de kompas gecalibreerd ?

verder kan ik nog niet vinden waardoor het fout gaat

Het kompas is gecalibreerd.

Geplaatst
Als we in de nieuwere map 60 csx b.v. 70 graden invoeren op de laatste 2 tekstvakjes van de 4, wijst het kompas daarna een andere koers dan 70 graden. Of is er instelling die veranderd moet worden.

Als je wel 070 graden invoert, welke koers geeft je GPS dan bij jou aan?

Geplaatst

Als je wel 070 graden invoert, welke koers geeft je GPS dan bij jou aan?

dan krijg ik een getal van 4 cijfers die ik niet herleiden kan naar 070 graden, maar het is niet de goeie koers.

Geplaatst

Ik heb even gekeken op mijn Cx, en het blijkt een instelling te zijn.

Ga naar de instelling van de koersweergave via: Menu-Instellen-Koers-Weergave. Hier staat bij jou waarschijnlijk 'Mils' ingesteld. Dit moet zijn: Graden.

Bekijk het maar eens op je gps.

Geplaatst
Nog even ter info: Wat een Mil is, lees je hier.

Bedankt voor de informatie, wist niet wat een mil is. We hebben de instelling op de gps veranderd en dit was wel het probleem, bedankt, een goede jaarwisseling en een succesvol 2010.

Wat ons betreft kan dit draadje op slot.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...