Spring naar bijdragen

Sd Kaart Met Map...handig Of Niet?


Alcazar

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Aangestoken door veel info op het internet (en een kleine bonus van de baas :thumbup: ) ben ik aangestoken door het GC-virus. Heb een Garmin Etrex aangeschaft en wil vandaag op zoek naar de eerste cache vlakbij mijn huis.

Mijn vraag is de volgende (misschien een wat "domme" vraag, maar daar is het startersforum toch voor? ---> goed idee trouwens..

 

In mn Garmin kan een miniSD card...Daarop kan ik kaarten zetten/info etc. Heb je die nu perse nodig voor GC? Ik weet inmiddels hoe mn Garmin werkt, eerste coordinaat staat er al in etc.. Heeft iedereen die topokaarten van bijv Nederland erin zitten of volstaat gewoon het kompas etc ook?

 

Ik hoor graag de meningen, want wellicht moet ik eerst vanmiddag even naar het winkelcentrum om dat kaartje te kopen.

 

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het kan ook zonder kaart, maakt het extra spannend. Maar met een kaart heb je meer info over de weg-route die je moet lopen en kom je daardoor minder voor verrassingen te staan zoals een brede sloot waar je niet over kunt.

Maar zoals ik al schreef, het kan ook zonder en alleen het kompas-pijl gebruiken.

De Kaarten zijn nogal prijzig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelf begonnen met een Geko 201, daar kunnen niet eens kaarten in... Met die Geko toch nog (in het eerste half jaar, voordat ik een etrex vista kocht) zo'n 150 caches gevonden. Zonder kaarten navigeren, alleen op de pijl (kompas dus) gaat dus uitstekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met die Geko toch nog 150 caches gevonden. Zonder kaarten navigeren, alleen op de pijl (kompas dus) gaat dus uitstekend.

 

Oke, nou...dan denk ik dat ik dan nog wel even kan wachten....Kan vantevoren ook wel een beetje kijken op Google Maps om te zien of die brede sloot er wel of niet is (alhoewel...zo up-to-date is Google soms ook niet)...

Om nu nog even 100 euro uit te geven, voor mijn eerste cache,....

 

Ben beniuewd of het vandaag gaat lukken!

 

Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met die Geko toch nog 150 caches gevonden. Zonder kaarten navigeren, alleen op de pijl (kompas dus) gaat dus uitstekend.

 

Oke, nou...dan denk ik dat ik dan nog wel even kan wachten....Kan vantevoren ook wel een beetje kijken op Google Maps om te zien of die brede sloot er wel of niet is (alhoewel...zo up-to-date is Google soms ook niet)...

Om nu nog even 100 euro uit te geven, voor mijn eerste cache,....

 

Ben beniuewd of het vandaag gaat lukken!

 

Bedankt!

 

 

 

succes

er zijn ook gratis kaarten verkrijgbaar (weet niet hoe dat werkt)

en van onroute weet ik dat je de kaarten op 2 apparaten mag zetten dus dat is E 89 / 2 als je nog iemand weet te vinden die die kaart eventueel zou willen kopen.

 

 

En er is ook nog een circuit waar we hier niet over mogen praten (als je me begrijpt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder kaart kun je prima cachen, maar zeker de routes door steden is een kaartje met de straatjes en steegjes wel handig om niet onnodig veel om te lopen.

En caches die bij het water liggen is dit soms ook handig, moeten we de brug al over of niet.... :thumbup:

 

Het scheelt dus vooral kilometers, en geeft je soms net even een beter beeld van de omgeving, maar noodzaak is het niet ;)

 

edit: je kunt ook de kaarten van openstraatmap.org gratis gebruiken :)

bewerkt door Ivo-tje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook met kaart loop ik nog wel eens verkeerd hoor

maar het helpt wel. een heleboel extra km lopen/fietsen rijden voorkomen

 

Omlopen voorkom je zelfs met een kaart niet, gebeurt mij ook. :thumbup:

Maar het helpt wel te veel omlopen te voorkomen.

Maar inderdaad er zijn genoeg cachers die het zonder kaart doen, maar ik zou niet zonder willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...