Spring naar bijdragen

Gpx Naar Oregon Niet Compleet

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een Oregon 300. Gaaf apparaat hoor. :)

Natuurlijk al druk bezig met papierloos cachen.

Nu heb ik een probleem dat ik bij een cache "GC16QKP" niet de volledige tekst/beschrijving naar mijn Oregon krijg. Als dit bij 1 beschrijving gebeurd zullen er meer zijn denk ik. Wat kan hier het probleem zijn?

Ik heb de laatste firmware nl 3.40 en een 4GB geheugenkaart. In eerste instantie via "Send To GPS" de informatie over gezet en in tweede instantie via "GPX eXchange file".

Ik heb het GPX bestand gecontroleerd via kladblok en gezien dat alle tekst in het bestand staat. Het GPX bestand op de geheugenkaart of op het interne geheugen van mijn Oregon zetten geeft geen verschil.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want op deze manier weet je nooit of je de volledige beschrijving bij je hebt.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Grtz Rudi

"De Zandhoppers"

bewerkt door tafkar
Geplaatst

Ik doe het altijd vanuit GSAK middels de "ColoradoExport.gsk macro". Wel eerst de laatste stand van zaken betreffend de cach inladen in GSAK.

Geplaatst

de colorado geeft maar een bepaald aantal tekens weer in de cache beschrijving, dus als de beschrijving te lang is staat niet alles in beeld. Hebben we wel vaker last van.

Geplaatst

Hallo Remunj,

Bedankt voor je reactie, zou jij het eens willen proberen met de door mij opgegeven cache.

Ik lees nl op internet Garmin Oregon vraag 23 dat er maar 3.000 tot 3.500 caracters in de beschrijving kunnen.

Als blijkt dat de door mij genoemde cache wel met GSAK goed overgezet wordt is het probleem opgelost.

Grtz Rudi

"De Zandhoppers"

Geplaatst
de colorado geeft maar een bepaald aantal tekens weer in de cache beschrijving, dus als de beschrijving te lang is staat niet alles in beeld. Hebben we wel vaker last van.

Het gaat hier inderdaad om een hele lange cachebeschrijving. Ook wij hebben er al eerder last van gehad dat niet alle tekens overkomen. Sowieso blijft het bij het lopen van een multi handiger om een papieren uitdraai mee te nemen, dat werkt veel sneller. Anders ben je de hele tijd van scherm aan het wisselen om de beschrijving te lezen en de waypoints in te voeren.

Wij hebben als backup altijd alle cachebeschrijvingen ook in de PDA staan en als de kans groot is dat we een multi daadwerkelijk gaan lopen, dan nemen we een papieren uitdraai mee.

Inladen via GSAK gaat waarschijnlijk geen zin hebben, want dat doen wij altijd en dan mis je dus ook een deel van de omschrijving.

Succes!

Geplaatst
Hallo Remunj,

Bedankt voor je reactie, zou jij het eens willen proberen met de door mij opgegeven cache.

Ik lees nl op internet Garmin Oregon vraag 23 dat er maar 3.000 tot 3.500 caracters in de beschrijving kunnen.

Als blijkt dat de door mij genoemde cache wel met GSAK goed overgezet wordt is het probleem opgelost.

Grtz Rudi

"De Zandhoppers"

Ik heb het net geprobeerd op twee manieren, 1e via het op de cachepagina Send to gps, dan komen alle html tekens mee en is de pagina niet geheel geladen. 2e manier via gsak en dan de macro, nu zijn de html tekens niet te zien, er is wel meer tekst te lezen, maar niet de gehele pagina is geladen.

Er zit dus een max aan de aantal tekens die de oregon kan weer geven.

Geplaatst

Bedankt allemaal voor de snelle reacties.

Ik zal het papierloos cachen maar omdopen tot bijna papierloos en maar goed in de gaten houden wanneer er toch een printout mee moet.

Wellicht tot in het veld.

grtz Rudi

"De Zandhoppers"

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...