Spring naar bijdragen

Welke Garmin? Etrex Venture, Vista Of Anders?


ddaabb

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben van plan om naar Groenland af te reizen en daar in mijn eentje een trektocht te houden. Nou ben ik op zoek naar een goed GPS en mijn oog was gevallen op de Etrex-serie, voornamelijk om de prijs-kwaliteit-verhouding.

Hoe dan ook, ik was dus van plan de Vista de kopen, maar bij nader inzien was het enige verschil met de Venture de hoogtemeter en het kompas, maar in prijs is dat meer dan 100 euro. Daarom: welke van de twee raden jullie aan? En ook voor op Groenland? Het kan er wel -50 graden Celsius worden.

 

Vriendelijk bedankt voor uw antwoord!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo, ik ben van plan om naar Groenland af te reizen en daar in mijn eentje een trektocht te houden. Nou ben ik op zoek naar een goed GPS en mijn oog was gevallen op de Etrex-serie, voornamelijk om de prijs-kwaliteit-verhouding.

Hoe dan ook, ik was dus van plan de Vista de kopen, maar bij nader inzien was het enige verschil met de Venture de hoogtemeter en het kompas, maar in prijs is dat meer dan 100 euro. Daarom: welke van de twee raden jullie aan? En ook voor op Groenland? Het kan er wel -50 graden Celsius worden.

 

Vriendelijk bedankt voor uw antwoord!

Ik zou voor deze vraag naar een goede zaak gaan, want omstandigheden onder -50 graden is wel iets anders dan de meesten van ons hebben meegemaakt. Ik heb in ieder geval geen idee wat de gevolgen zijn van zulke lage temperaturen op je GPS. Waypoint is wat mij betreft nummer 1 voor goed advies. Voor het kompas zou ik niet gaan, want voor een serieuze expeditie heb je een echt kompas nodig. De hoogtemeter kan handig zijn, maar als je over relatief vlakke gebieden gaat heb je er ook weer niet al te veel aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ander verschil is dat je bij de Venture geen mogelijkheden hebt om het geheugen uit te breiden. Het ingebouwde geheugen is 24 MB en dat is vrij weinig. Je kan bijv. bij gebruik van TopoNL lang niet lang niet alle kaartbladen laden en dat betekent dus dat je steeds moet 'wisselen'. Als je geen hoogtemeter etc. wilt, maar wel de mogelijkheid om het geheugen uit te breiden, dan kun je de Legend overwegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...