Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Op dit moment heb ik gekozen voor alleen de topo kaarten, lijkt mij genoeg.

Probleem is dat ik niet kan inschatten hoe de app de kaarten download.

Het lijkt erop dat voor elke cache er een kaart gedownload wordt op je Iphone, terwijl een aantal caches zo dicht bij elkaar liggen dat ze het met dezelfde kaart af zouden kunnen.

Sterker nog, net een test gedaan door met de Iphone offline te gaan, en vervolgens een opgeslagen cache uitgezocht in de omgeving van Winterberg (Dld) en aangegeven dat er naar deze genavigeerd moet worden.

Ik had verwacht dat het kaartje wat ik dan te zien zou krijgen rondom de cache iets van 1 km² zou zijn....

Tot mijn verbazing bestrijkt het "kaartje" behorende bij deze cache het gebied begrensd door het vierkant : Epe , Luxemburg, Erfurt en Braunschweig.

En op deze kaart alleen al passen met gemak alle andere caches uit de PQ.

Dus erg nieuwsgierig of als je PQ uit 500 caches bestaat, ook 500 keer de kaart wordt gedownload, het lijkt erop dat de app het wel doet, maar ik kan het mij niet voorstellen.

Als ik gelijk heb, dan hoop ik dat bij de volgende versie bij het downloaden van de kaart voor de 2 cache uit de PQ er wordt gedetecteerd dat de kaart er al is, en dan naar de 3e gaat, enz... Beetje onzinnig dat de app de hele nacht bezig is om 500 kaarten te downloaden, als het elke keer dezelfde is ....

Vind ik ook errug raar, heb diverse malen een querie willen opslaan met topokaart, dit duurt echter zo lang dat ik het maar afbreek.

Zonder topo kaart vind ik ze ook wel ;-) Als zal ik niet altijd de handigste route lopen :D.

Geplaatst

Nou, net terug van vakantie, dus ik had mooi de gelegenheid om de nieuwe versie eens te kunnen testen.

Helaas crashte de app al op de eerste dag, waarbij en passant ook de gedownloade queries werden verwijderd ..... :no::angry:

Ben nieuwsgierig of andere ook nog problemen met de app hebben gehad ?

Uiteindelijk viel de schade wel mee, aangezien ik door schade en schande wel wat wijzer geworden ben, en voor alles een backup heb, in dit geval

bracht de app van de "concurrent" de verlossing, maar ik hoop dat ik de toekomst toch de vertrouwde app te kunnen gaan gebruiken ! :rolleyes:

Geplaatst

Ik ben geen PM, dus gebruik ik ook geen queries. Tot een paar updates geleden werkte de iPhone app. toch aardig goed. Maar plots hebben ze in de beschrijving de additional waypoints weggelaten. Aangezien bij diverse multicaches nu juist daar de vragen en opdrachten verwerkt zitten kan ik die caches dus niet doen via deze app.

Ik heb de opmerking een tijd terug in het Grounsspeak forum geplaatst, maar daar is (nog) niets mee gedaan.

Eerlijk gezegd vind ik het aardig waardeloos!

• 3 weeks later...
Geplaatst

Wellicht nog een tip voor de iPhone-bezitters die ook WAZE gebruiken voor navigatie: Je kunt bij "navigeer naar..." ook gewoon een coördinaat invoeren. WAZE brengt je dan keurig naar de gewenste locatie.

• 3 weeks later...
Geplaatst (bewerkt)

Bedankt voor de tip, ik zag 'm in de App Store staan en zie dat er weer een flink aantal verbeteringen in zitten, heb hem gelijk op mijn iPad gezet :yes:

Wellicht nog een tip voor de iPhone-bezitters die ook WAZE gebruiken voor navigatie: Je kunt bij "navigeer naar..." ook gewoon een coördinaat invoeren. WAZE brengt je dan keurig naar de gewenste locatie.

Werkt dat Waze goed of gebruikt die ook de 3G verbinding?

bewerkt door HereIsTom
Geplaatst

Hallo

ik ben met mijn iPhone geochaching aanhet ontdekken. Wie kan mij vertellen waar ik een goede uitleg kan vinden over de app wat alle balkjes en symbooltjes betekenen?

Geplaatst (bewerkt)

Txs Tom. Jammer dat het Engels is (niet goed opgelet op school) maar het is me wel gelukt. Alleen de meeste dingen wist ik al. Misschien kun jij of andere mij uitleggen wat bepaalde dingen betekenen. Het zijn niet meer veel punten wand ik vind steeds meer uit. Gister de eerste keer er op uit endat heeft ook een paar vragen beandwoord. Eigenlijk best een intiutiefe app.

1 onder de naam van de cache staat een witte balk die verdeeld is in 3 vlakken waar diend dit voor?

2 ernaast staat een lintje met een getal wat is hier de betekenis van?

3 bijv bij de cache keerpunt staat rechts van het gc nr een teken (mijn eerste idee is een magneet ofzo) met een ster en een nr. Wat betekent dit teken ?

En zijn er nog meer tekens? En wat betekenen deze?

En weer waarvoor staat het getal?

4 hoe kan ik ws`s die in de omschrijving staan op de kaart krijgen zonder dat ik deze eerst noteer op een papiertje of probeer te ondhouden.

5 en hoe kan ik iemand mailen die een cache heeft gemaakt?

in de cache keerpunt staat dat er gebruik word gemaakt van projectie, als dit niet werkt (volgens mij gaat dat niet met de iphone) dan kun ik de maker emailen voor ander Wp`s

Nu zei ik net al dat ik er gister op uit was gegaan, dit was behalven dat het heerlijk was om weer eens lekker buiten te zijn een beetje teleurstellend, 4 caches geprobeerd en 0 gevonden. 1 om dat ik niet goed heb gelezen :-( . 1 omdat ik koppig ben en dat ik de laadste cache ondanks dat het duister was toch wou proberen, in de hoop dat ik er toch 1 kon loggen :-). Ik moet er bij zeggen dat ik niet eindeloos kan zoeken ivm mijn rug. Maar zijn er mensen die mij willen helpen en pv willen schrijven (neem aan dat we dat niet op het forum doen) wat ik had moeten vinden en waar het had moeten liggen zodat ik leer wat ik zoek en hoe het werkt. Caches die ik heb geprobeerd zijn ut kapelke in belfeld gc2hhmf en de stuw in belfeld gc2gpme

bewerkt door RalphNAG
Geplaatst

Weer een vraag opgelost,

Als ik een persoon zoek,

• Ga naar de zoekfunctie bovenaan deze pagina,

• klik op het pijltje helemaal rechts,

• selecteer “leden”

• type de naam in

• en dan kom je bij deze zijn of haar profiel en staat er lings op de helft ergens stuur deze persoon een mail………

Geplaatst

Txs Tom. Jammer dat het Engels is (niet goed opgelet op school) maar het is me wel gelukt. Alleen de meeste dingen wist ik al. Misschien kun jij of andere mij uitleggen wat bepaalde dingen betekenen.

Kijk eens onderaan de pagina en kies daar bij 'Choose your language' voor Nederlands, dan kun je het gewoon in het Nederlands lezen :thumbup:

Als je dan nog vragen hebt dan lezen we ze hier wel ;)

Geplaatst

Werkt dat Waze goed of gebruikt die ook de 3G verbinding?

Waze werkt goed voor mij. Sommige routes zijn niet altijd even logisch, maar het programma "leert" snel bij. Tijdens de rit wordt er klaarblijkelijk info verzonden over de gereden route. Dit om de kaarten te optimaliseren. Dus er is wel dataverkeer tussen gebruiker en Waze.

Geplaatst

Waze gebruikt 3G, maar vraagt niet echt veel dataverkeer.

Waze heeft inderdaad bijzondere leuke eigenschappen, maar let er wel op dat alles opgebouwd moet worden vanaf niets.

En hoewel Waze al stevig op weg is, het kan gebeuren dat de minder grote wegen nog niet op de kaart zijn gezet.

We doen ons best !

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...