Spring naar bijdragen

Gsak


Nierup

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wij zijn nog niet erg bekend met gsak, nu hebben we de probeerversie gedownload en een pq aangemaakt. Het is gelukt om deze in te lezen in gsak, maar nu we deze pq dan naar onze gps willen versturen lukt dit niet.

We hebben windows vista op het systeem en we voeren het programma uit als administrator. Ook hebben we er rekening mee gehouden om gsak niet in in de map program files op te slaan, maar rechtstreeks op C schijf.

Als gps gebruiken we de garmin 60CSx. Het is net alsof gsak niet doorheeft waar de info naar toe moet terwijl we wel het type gps ingegeven hebben in de setup van gsak. Heeft iemand misschien een tip?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Krijg je een infoscherm of een foutmelding?

 

k krijg een infoscherm met een balk die steeds volloopt maar de balk eronder blijft op 0% staan. Je kunt alleen uit deze info door het programma geheel af te sluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is buiten het instellen van het correcte type GPS ook de juiste communicatie poort ingesteld?

Dat moet in het zelfde venster gebeuren.

 

Groet,

 

Bij GPS setup menu in gsak kan ik alleen het merk en het model invullen (hier vul ik dan toch 60CSx in) , er wordt dan geen vraag gesteld naar een compoort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkent de computer wel de gps als je hem aan de usb poort hangt?( zonder dat je GSAK hebt gestart) anders bij garmin even de usb driver downloaden

 

Heb voor de zekerheid nogmaals de usb driver geïnstalleerd maar voor mijn gevoel moet dat goed zitten, ik kan namelijk wel direct een cache naar de gps versturen via de website en 'send to gps'. het lijkt er meer op dat gsak niet weet waar de gegevens naar toe moeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer eens generic usb bij GPS model, en kan je wel de gps uitlezen? receive waypoints?

 

heb de gps op generic staan nu, maar ook dat wordt niet herkend, ook nu kan de gps niet uitgelezen worden. Er zal waarschijnlijk een vinkje niet goed staan, maar kom er maar achter :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogelijk om dat je gsak runas administrator. Zal niet automatiche de usb driver gestart worden als runas administrator... mogelijk dat hier door de gps niet gezien word....

 

Er word nl een 2e aplicatie gestart van uit gsak... deze word mogelijk niet in de juiste usermode gestart waar door de usb poort niet goed gezien word

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is buiten het instellen van het correcte type GPS ook de juiste communicatie poort ingesteld?

Dat moet in het zelfde venster gebeuren.

 

Groet,

 

Bij GPS setup menu in gsak kan ik alleen het merk en het model invullen (hier vul ik dan toch 60CSx in) , er wordt dan geen vraag gesteld naar een compoort.

 

Hmm, als ik in GSAK in het hoofdmenu naar "GPS" ga en daar in het rolmenu kies voor "Setup", dan opent er een nieuw venster waar ik de settings voor de GPS kan instellen (oa merk,type). Daar is ook een mogelijkheid (links midden op het venster) om de comport in te stellen.

Ontbreekt dat bij jou?

 

Groet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is buiten het instellen van het correcte type GPS ook de juiste communicatie poort ingesteld?

Dat moet in het zelfde venster gebeuren.

 

Groet,

 

Bij GPS setup menu in gsak kan ik alleen het merk en het model invullen (hier vul ik dan toch 60CSx in) , er wordt dan geen vraag gesteld naar een compoort.

 

Hmm, als ik in GSAK in het hoofdmenu naar "GPS" ga en daar in het rolmenu kies voor "Setup", dan opent er een nieuw venster waar ik de settings voor de GPS kan instellen (oa merk,type). Daar is ook een mogelijkheid (links midden op het venster) om de comport in te stellen.

Ontbreekt dat bij jou?

 

Groet,

 

ja, dat ontbreekt bij mij, alleen als ik kies voor een model ''generic serial'' kan ik hier een comport kiezen, maar ik werk toch met een usb kabel en dan zou ik toch geen comport in hoevente geven??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, dat ontbreekt bij mij, alleen als ik kies voor een model ''generic serial'' kan ik hier een comport kiezen, maar ik werk toch met een usb kabel en dan zou ik toch geen comport in hoevente geven??

Vaak is de usb kabel een veredelde comport dus het is niet onlogies dat je een van deze moet selecteren.

Zelf gebruik ik een seriele kabel, echter mijn pc heeft geen in gebouwde comport. Dus moet ik een usb --> seriele kabel gebruiken. Dus maak ik ook gebruik van usb maar moet wel een compoort selecteren. Nummer vaak hoger dan 2. Mocht onder runas administrator je geen poorten zien dan ziet mogelijk vista ea niet.

Kun je gsak ook een opstarten zonder runas administrator .... (weet niet of gsak dan loopt) Heb je nu wel de mogelijkheid om onder gps menu ea meer intestellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...