Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Op verzoek van de owner (die is geëmigreerd) heeft team Eek&Gnoe cache Tivoli (GC1PHXV) geadopteerd. De bijbehorende vraag was of we hem wilden verplaatsen i.v.m. kikkers die op die plek overwinteren.

Vandaag hebben we de cache dus verplaatst en de listing aangepast. Maar we zijn wel benieuwd hoe het nu staat met de vindbaarheid; of de moeilijkheidsgraad nog klopt en zo. We zijn namelijk redelijke newbies (we geocachen vanaf april en dit is dan onze eerste 'eigen' cache). Misschien zijn er Utrechtenaren die deze traditionele cache even willen uitproberen en per mail commentaar willen geven? Ik heb 1 'proefloopteam' gemaild maar het was nogal zoeken omdat de namen in mijn browser niet aanklikbaar zijn.

Alvast bedankt!

Geplaatst

Hey Gnoe,

Mocht er nog geen reactie zijn, willen wij als Nieuwegeiners eventueel wel een testje doen hoor :thumbsup:

Deze week wel gewoon 40 uur werken, maar er moet vast ergens even een uurtje te vinden zijn in de vooravond.

Geplaatst
Dat vind ik een grote misser van de Dikke van Dale, want het is algemeen bekend dat Utrechtenaar ook een scheldwoord voor homo is/was.

Q :thumbsup:

Lees Ewoud Sanders.

Maar deze discussie hoort hier volgens mij helemaal niet thuis, het ging om een verplaatste cache.

Geplaatst
Dat vind ik een grote misser van de Dikke van Dale, want het is algemeen bekend dat Utrechtenaar ook een scheldwoord voor homo is/was.

Q :thumbsup:

Lees Ewoud Sanders.

Maar deze discussie hoort hier volgens mij helemaal niet thuis, het ging om een verplaatste cache.

Het artikel wat Gnoe geeft vind ik een prima afsluiter van dit zijspoortje. Ik laat het staan zodat iedereen weer op de hoogte is en zodat er verder niet meer over gediscussieerd hoeft te worden.

Lees vooral:

Vorige week schreef ik hier dat Utrechter in de hedendaagse kranten duidelijk vaker voorkomt dan Utrechtenaar. Dat klopt voor de kranten, maar op internet is het andersom, zo meldde een lezer. Hij heeft gelijk. Als wij op het Nederlandstalige gedeelte van Google kijken, krijgen wij (op 18 november 2004) 14.050 resultaten voor Utrechter(s) en 19.468 resultaten voor Utrechtenaar(s). Ik heb geen poging gedaan om vast te stellen hoeveel van die Utrechter(s) te vinden zijn op webpagina's van kranten en van gemeentelijke of provinciale instanties (want ook díe gebruiken alleen Utrechter(s), maar hoe dan ook hebben de Utrechtenaars op internet een flinke voorsprong op de Utrechter(s) . Mijns inziens is dat een goede indicatie dat de seksuele betekenis van Utrechtenaar tegenwoordig nog slechts bij weinigen bekend is.

Dat laatste is veelzeggend. Vrijwel alle bronnen die Utrechtenaar afwijzen - de instanties, de kranten, de stijlgidsen, de hoogopgeleide taalgebruikers - verwijzen hiervoor naar de Grote Van Dale. Maar door mensen die zich in hun taalgebruik niet laten leiden door stijlgidsen of door Van Dale, wordt Utrechtenaar onbekommerd en op grote schaal gebruikt - net als van de 18de tot in de tweede helft van de 20ste eeuw. Feitelijk is de halsstarrige keuze voor Utrechter dus heel merkwaardig en al helemaal als je naar de onderbouwing kijkt. Via Harrebomée en/of Van Dale is de seksuele betekenis van Utrechtenaar geactiveerd in de taal van de studentencorpora, maar daarbuiten lijkt zij nauwelijks te zijn gebruikt. Het zou dus correct zijn als de Grote Van Dale bij de seksuele betekenis van Utrechtenaar zou toevoegen dat die 'verouderd' is, want behalve in de discussie over de juiste aanduiding voor 'inwoner van Utrecht', kom je die betekenis nooit meer tegen. Wellicht zou zo'n toevoeging het voor sommige kranten makkelijker maken om, in navolging van veel andere hedendaagse taalgebruikers, weer gewoon Utrechtenaar(s) te gaan gebruiken.

Geplaatst
Op verzoek van de owner (die is geëmigreerd) heeft team Eek&Gnoe cache Tivoli (GC1PHXV) geadopteerd. De bijbehorende vraag was of we hem wilden verplaatsen i.v.m. kikkers die op die plek overwinteren.

Vandaag hebben we de cache dus verplaatst en de listing aangepast. Maar we zijn wel benieuwd hoe het nu staat met de vindbaarheid; of de moeilijkheidsgraad nog klopt en zo. We zijn namelijk redelijke newbies (we geocachen vanaf april en dit is dan onze eerste 'eigen' cache). Misschien zijn er Utrechtenaren die deze traditionele cache even willen uitproberen en per mail commentaar willen geven? Ik heb 1 'proefloopteam' gemaild maar het was nogal zoeken omdat de namen in mijn browser niet aanklikbaar zijn.

Ik was dit weekend in Utrecht, maar wist niet dat de locatie aangepast zou worden. Vanmorgen heb ik gezocht op de oude (zie ik nu) plek. Daar was van stenen een mooie bergplaats gemaakt, maar die was leeg. Ik vermoedde dat de cache geript was, maar hij is dus zo'n 15 meter verplaatst.

Volgende keer beter...

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...