Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo

Ik heb een Garmin GPS map60C, als ik via het kompas-scherm naar een waypoint wil lopen komt er geen pijltje die de richting wijst waar ik naartoe moet lopen. Ik kom er met behulp van de handleiding niet uit, wie kan mij helpen?

:)

Groeten Pien

Geplaatst

Hallo Pien,

Ga via Find, Waypoints naar een waypoint. op de waypoint-scherm selekteer je "Ga naar"enz.

Op het kompasscherm verschijnt dan een dikke rode pijl, deze wijst in de richting van het Waypoint waar je heen wilt, deze pijl heet "Peilingwijzer".

Verzchijnt er een dunne rode pijl met een rij zwarte puntjes, dan staat de pijl ingesteld op "Koerswijzer", deze pijl geeft de koers aan vanaf waar je staat naar het waypoint en wat je onderweg afwijkt van deze koers. deze instelling gebruik je meestal op het water in je bootje.

Instellen doe je op het Kompasscherm:druk op Menu,selecteer Peilingwijzer of Koerswijzer en druk op enter om te wisselen tussen deze wijzers.

Groeten

Hanzie

Geplaatst

Hallo Hanzie

Ik kan we op het kompasscherm komen en heb ook peilingwijzer ingesteld, alleen komt er geen pijl in beeld die wijst waar ik heen moet. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Groeten Pien

Geplaatst (bewerkt)
Ik kan we op het kompasscherm komen en heb ook peilingwijzer ingesteld, alleen komt er geen pijl in beeld die wijst waar ik heen moet. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Groeten Pien

Ik zou zeggen dat je geen ontvangst hebt.

Kijk dat even na in het satellietscherm?

Daar staat bovenin of je ontvangst hebt...

bewerkt door Erben
Geplaatst

Groeten Pien

Ik zou zeggen dat je geen ontvangst hebt.

Kijk dat even na in het satellietscherm?

Daar staat bovenin of je ontvangst hebt...

neen, dat is het niet, ontvangst is er wel

Geplaatst

probeer het volgende: 1. GPS aanzetten,wanneer satellietpagina verschijnt druk je op "Menu",selecteer "GPS uit"en druk op "Enter".

2. Druk op "Find", selecteer "Waypoints" en druk op enter.

3. Selecteer een of ander WP en druk op "Enter", op het waypointscherm staat rechtsonder "Ga naa", selecteer dit en druk op "Enter"

4. Selecteer op het dan zichtbare menu de balk met "zet demo modus aan" en druk op "Enter".

5. Selecteer "Niet via wegen" en druk op "Enter".

Nu verschijnt het kaartscherm met vanaf de zwarte speerpunt een paarse lijn naar het gezochte WP.

Blader met de Page knop naar het Kompasscherm, nu moet je de rode pijl zien.

Ga je werkelijk navigeren dan je "GPS aan " instellen natuurlijk.

Je kunt ook navigeren naar een adres, tankstation of een ander POI.

Groeten en succes

Hanzie

Geplaatst
probeer het volgende: 1. GPS aanzetten,wanneer satellietpagina verschijnt druk je op "Menu",selecteer "GPS uit"en druk op "Enter".

2. Druk op "Find", selecteer "Waypoints" en druk op enter.

3. Selecteer een of ander WP en druk op "Enter", op het waypointscherm staat rechtsonder "Ga naa", selecteer dit en druk op "Enter"

4. Selecteer op het dan zichtbare menu de balk met "zet demo modus aan" en druk op "Enter".

5. Selecteer "Niet via wegen" en druk op "Enter".

Nu verschijnt het kaartscherm met vanaf de zwarte speerpunt een paarse lijn naar het gezochte WP.

Blader met de Page knop naar het Kompasscherm, nu moet je de rode pijl zien.

Ga je werkelijk navigeren dan je "GPS aan " instellen natuurlijk.

Je kunt ook navigeren naar een adres, tankstation of een ander POI.

Groeten en succes

Hanzie

Hallo,

Heel erg bedankt voor het meedenken, maar ook dit geeft nog geen pijl in het kompasscherm. Heeft iemand nog een ander idee?

Groeten Pien

Geplaatst

Probeer eens een harde reset: GPS aanzetten, terwijl je de Enter en Page-knop ingedrukt houdt. Je gps gaat dan terug naar de fabrieksinstellingen, dus houd er rekening mee dat de geladen waypoints verdwijnen en de almanak opnieuw geladen moet worden. Dit houdt dus in dat het vinden van de satellieten de eerste keer langer duurt.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...