Friedeljan Geplaatst 20 oktober 2009 Geplaatst 20 oktober 2009 Hallo, Ik heb GSAK op mijn laptop geplaatst en de database ook, maar de door mij aangemaakte views, filters macro's en lokaties zijn verdwenen.http://forum.geocaching.nl/style_emoticons/default/thumbdown.gif Welke bestanden moet ik van de PC overhalen zodat ik de exacte setup van de PC ook op de Laptop krijg? Groeten Friedeljan
Mr.Atari Geplaatst 20 oktober 2009 Geplaatst 20 oktober 2009 Het is vrij simpel, ga naar file --> backup op de pc Vink alle databases aan (als je er meerdere hebt) Zet een vinkje bij save GSAK settings en eventueel bij Include grabbed images (hoeft niet per sé) In het venster bovenaan bepaal je de map waarin je de file plaatst (bijvoorbeeld een gedeelde netwerk map waar de laptop ook bij kan of een USB stick) met een bestandsnaam uiteraard. Dan klik op Backup en de database wordt naar 1 bestand (dat je dus net zelf gekozen hebt) weggeschreven. Bij de laptop kies je voor file --> restore en kies je datzelfde bestand. Nou zijn de GSAK op de laptop en pc gesynchroniseerd.
team_heidehippers Geplaatst 20 oktober 2009 Geplaatst 20 oktober 2009 hier had ik ook aan moeten denken toen recent mijn nieuwe laptop in gebruik nam...had een hoop tijd bespaard...
Friedeljan Geplaatst 20 oktober 2009 Auteur Geplaatst 20 oktober 2009 Het is vrij simpel, ga naar file --> backup op de pcVink alle databases aan (als je er meerdere hebt) Zet een vinkje bij save GSAK settings en eventueel bij Include grabbed images (hoeft niet per sé) In het venster bovenaan bepaal je de map waarin je de file plaatst (bijvoorbeeld een gedeelde netwerk map waar de laptop ook bij kan of een USB stick) met een bestandsnaam uiteraard. Dan klik op Backup en de database wordt naar 1 bestand (dat je dus net zelf gekozen hebt) weggeschreven. Bij de laptop kies je voor file --> restore en kies je datzelfde bestand. Nou zijn de GSAK op de laptop en pc gesynchroniseerd. Bedankt voor de snelle beantwooording. Alles is nu perfect gesynchroniseerd!! Groeten Team Friedeljan
Mr.Atari Geplaatst 20 oktober 2009 Geplaatst 20 oktober 2009 Bedankt voor de snelle beantwooording. Alles is nu perfect gesynchroniseerd!! Groeten Team Friedeljan Probleem opgelost, draadje weer dicht
Aanbevolen berichten