partner Geplaatst 30 november 2003 Geplaatst 30 november 2003 Wie helpt mij uit de droom! Inmiddels heb ik zelf twee caches weggelegd. Voorafgaande aan het wegleggen ben ik heel zorgvuldig bezig geweest en dat heeft toch wel meer tijd gekost dan ik zelf verwacht had. Nu is dat niet erg, want ik vind dat je hierin ook heel zorgvuldig moet zijn. Uiteindelijk moet een ander op jouw aanwijzingen iets vinden dat jij weggestopt hebt. Omdat ik in deze twee caches dus relatief veel tijd gestopt heb, kwam bij mij de vraag op of het ook mogelijk is om een bepaalde locatie en/of een bepaalde naam voor een cache vooraf te reserveren. Dit om te voorkomen dat iemand anders met het zelfde idee rondloopt en je net voor kan zijn. Alle tijd en moeite dus voor niets. Of is de enige oplossing om de cache in dat geval 'voorlopig' te plaatsen en hem aan te melden voor 'approval' om hem vervolgens bij de aanmelding direct inactief te maken tot je hem volledig klaar hebt. 'Partner' Erik
andemo Geplaatst 30 november 2003 Geplaatst 30 november 2003 Of is de enige oplossing om de cache in dat geval 'voorlopig' te plaatsen en hem aan te melden voor 'approval' om hem vervolgens bij de aanmelding direct inactief te maken tot je hem volledig klaar hebt. Dit is denk ik een oplossing. Een andere is om te kijken wie in jouw omgeving caches neerlegt en hem of haar te mailen. In overleg met elkaar kom je ook een heel eind.
partner Geplaatst 30 november 2003 Auteur Geplaatst 30 november 2003 Maar dat is wel erg lastig. Dan moet ik eerst eens uitvinden wie er in mijn omgeving allemaal bezig zijn en wie er mogelijk van plan is er een te gaan leggen. En als ik dus iemand vergeet dan loop ik toch nog het risico om voor de bijl te gaan. Als ik dan nog eens op de kaart kijk, dan zie ik in mijn directe omgeving een veelvoud aan leggers. Helaas woon ik dus in een gebied waar kennelijk veel actieve geocachers actief zijn. Blijft dus de laatste optie voorlopig als enige over.
Bytheway Geplaatst 30 november 2003 Geplaatst 30 november 2003 Dit is dus een erg interessante vraagstelling. Ik denk dat er in Nederland maar weinig plekken zijn waar geocachers gelijktijdig een cache willen plaatsen. Ook met 16 miljoen mensen op zo'n klein oppervlak zijn er nog steeds plekken zat. Tuurlijk zijn er bepaald plaatsen die bijvoorbeeld geschiedkundig interessant zijn voor een cache-onderwerp waardoor meerdere geocachers het idee krijgen om daar een cache te plaatsen. Maar hoe is de praktijk? Time for a poll............... Bytheway
Aanbevolen berichten