Bevers Geplaatst 14 oktober 2009 Geplaatst 14 oktober 2009 Ik heb een vraag over de originele verpakking van de Garmin Etrex serie. Ik heb zojuist mijn bestelde product (Garmin Etrex Vista Hcx) van Conrad ontvangen. Wat direct opviel was dat het uittreklipje/flapje van de doos van Garmin niet nauw aansloot op de doos en een beetje was uitgetrokken, waardoor het lijkt alsof de doos eerder geopend is geweest. Ook zat er geen sticker/seal op het lipje, wat wel gebruikelijk is bij electronische producten. Op het rubber van het apparaat zit nogal wat stofaanslag. Ook zat de gps los in het karton geklemd terwijl het gebruikelijk is dat een product in een zakje zit (de rest van de spullen zit wel in zakjes). Vragen over de verpakking: Hoe was dat bij jullie? Zat het gps apparaat zelf ook nog in een klein plastic zakje in de verpakking of was het los in het karton geklemd? Zat er een plastic plakseal op de doos? Weten jullie of Conrad refurbished producten gebruikt? Een scherpe aanbieding vind ik leuk maar ik wil wél graag een nieuw apparaat en daar betaal ik ook best graag wat meer voor dan.
De Roode Loper Geplaatst 14 oktober 2009 Geplaatst 14 oktober 2009 Ik heb een vraag over de originele verpakking van de Garmin Etrex serie. Ik heb zojuist mijn bestelde product (Garmin Etrex Vista Hcx) van Conrad ontvangen. Wat direct opviel was dat het uittreklipje/flapje van de doos van Garmin niet nauw aansloot op de doos en een beetje was uitgetrokken, waardoor het lijkt alsof de doos eerder geopend is geweest. Ook zat er geen sticker/seal op het lipje, wat wel gebruikelijk is bij electronische producten. Op het rubber van het apparaat zit nogal wat stofaanslag. Ook zat de gps los in het karton geklemd terwijl het gebruikelijk is dat een product in een zakje zit (de rest van de spullen zit wel in zakjes). Vragen over de verpakking: Hoe was dat bij jullie? Zat het gps apparaat zelf ook nog in een klein plastic zakje in de verpakking of was het los in het karton geklemd? Zat er een plastic plakseal op de doos? Weten jullie of Conrad refurbished producten gebruikt? Een scherpe aanbieding vind ik leuk maar ik wil wél graag een nieuw apparaat en daar betaal ik ook best graag wat meer voor dan. Ik heb geen ervaringen met Conrad, maar neem eens contact met ze op.
Sivota Geplaatst 14 oktober 2009 Geplaatst 14 oktober 2009 Conrad. Jarenlang heb ik er zakken met componenten, apparaatjes in alle soorten en maten etc. van zien langskomen, van de postbode aangenomen en nog steeds trouwens. Vaak erg stoffig, al uit het magazijn en lang niet altijd in de originele verpakking, maar de gebruikers in mijn omgeving waren en zijn erg tevreden over die zaak. Het lijkt er inderdaad op of het model al eens uit de verpakking is gehaald, om te laten zien of mogelijk direct na bestelling door een klant weer terug is gestuurd o.i.d. Of gewoon opnieuw verpakt. Dat laatste zou me hier niet verbazen en overigens dan ook niet hoeven betekenen dat de GPS niet nieuw is. Stond er niets over bij de aanbieding vermeld? Ik zou er inderdaad even achteraan bellen.
Bevers Geplaatst 14 oktober 2009 Auteur Geplaatst 14 oktober 2009 Dank voor je gebruikerservaring Sivota. Er staat in de aanbieding niets vermeld dat eventueel op een gebruikt of refurbished item duidt, dus dan verwacht ik een nieuw product. Het feit dat jij - of jouw bekenden - ook al eens stof hebben aangetroffen maar desondanks tóch uitstekende ervaringen hebben met deze leverancier, doet mij deugd en geeft me vertrouwen. Ik heb net gezien dat ze 24 maanden garantie leveren dus ook dat zit wel goed. Ik ga er wel even achteraan bellen nog, om te horen wat hun reactie is.
Bevers Geplaatst 14 oktober 2009 Auteur Geplaatst 14 oktober 2009 Perfecte service van Conrad, dus dat wil ik hier even melden voor eventuele toekomstige kopers: Ik heb net gebeld en mijn verhaal (zie post 1) uitgelegd. Het eerste wat de zeer vriendelijke medewerker zei was: 'dat mag niet gebeuren'. Hij vond dat het zo niet hoorde te zijn en vermoedde dat er misschien iets fout was gegaan in het magazijn. Verder zei hij dat ook al zou ik (zonder die aanwijsbare tekenen) alleen al het gevoel gehad hebben dat het product niet totaal nieuw was, er een vervanging hoorde te komen. Hij heeft vervolgens geregeld dat de postbode morgen het product op komt halen en hij maakt meteen een nieuwe order aan. Complimenten voor deze perfecte service dus!
Team Firefox Geplaatst 14 oktober 2009 Geplaatst 14 oktober 2009 Weten jullie of Conrad refurbished producten gebruikt? Ooit kochten wij ook wel eens wat bij Conrad tot we een aantal originele GP D batterijen kochten, maar iets heel anders van ze kregen: van die licht groene batterijen zonder merknaam erop. Jaren later kwamen we erachter dat dit geen GP batterijen waren maar een goedkopere GP-clone wat ergens uit Azie komt. Sindsdien nooit meer iets meer bij Conrad besteld. Of ze gebruikte artikelen verkopen zou je eens op kunnen googelen! Er zijn bedrijven die dat zeker doen.
Mars Express Geplaatst 14 oktober 2009 Geplaatst 14 oktober 2009 Jaren later kwamen we erachter dat dit geen GP batterijen waren maar een goedkopere GP-clone wat ergens uit Azie komt. dus dat waren hele goede baterijen?
Team Firefox Geplaatst 14 oktober 2009 Geplaatst 14 oktober 2009 Jaren later kwamen we erachter dat dit geen GP batterijen waren maar een goedkopere GP-clone wat ergens uit Azie komt. dus dat waren hele goede baterijen? De capaciteit van die batterijen loopt duidelijk sneller terug dan bij GP batterijen, alleen de prijs was wel hetzelfde
deBruineBeren Geplaatst 14 oktober 2009 Geplaatst 14 oktober 2009 Conrad. Jarenlang heb ik er zakken met componenten, apparaatjes in alle soorten en maten etc. van zien langskomen, van de postbode aangenomen en nog steeds trouwens. Vaak erg stoffig, al uit het magazijn en lang niet altijd in de originele verpakking, maar de gebruikers in mijn omgeving waren en zijn erg tevreden over die zaak. Het lijkt er inderdaad op of het model al eens uit de verpakking is gehaald, om te laten zien of mogelijk direct na bestelling door een klant weer terug is gestuurd o.i.d. Of gewoon opnieuw verpakt. Dat laatste zou me hier niet verbazen en overigens dan ook niet hoeven betekenen dat de GPS niet nieuw is. Stond er niets over bij de aanbieding vermeld? Ik zou er inderdaad even achteraan bellen. Heb het eens gehad met een Magellan (wie koop er ook zo iets ) FF de gps aanzetten en kijken of er track data in zit, dan weet je zeker dat hij buiten gebruikt is.
Aanbevolen berichten