Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik zit er over te denken mn oude e-trex vista te vervangen, en gezien het papierloos cachen, kwam ik uit bij de oregon (300) en de Dakota (20).

De Dakota zou vlgs Garmin het goedkopere (minder dure?) alternatief zijn. Maar nu zijn er verschillende aanbieders op internet die de Oregon 300 voor een lagere prijs dan de Dakota aanbieden.

Wat is eigenlijk het verschil (behalve grootte) tussen deze apparaten?

En zijn ze ook gevoeliger dan mn oude (nog geen "H") e-trex? (hoop ik wel zeg...)

Geplaatst

Volgens mij zijn er een paar belangrijke verschillen. De Dakota kan geen Whereigo doen (nadeel). Daar staat tegenover dat hij een 3D kompas heeft (voordeel). Dat betekent dat je de GPSr niet steeds horizontaal hoeft te houden om het kompas goed te laten werken. Verder is de display van de Dakota 1 inch kleiner dan de Oregon.

De display van de Oregon is onder sommige omstandigheden nog wel eens slecht af te lezen. Ik weet niet of dat bij de Dakota beter is. Zo ja, dan kan dit weer een puntje voor de Dakota zijn.

De Dakota heeft geen Picture viewer. Dat kan weer onhandig zijn met Geocachen. Op de Oregon kan je spoiler foto's meenemen.

Ik zou gewoon voor de goedkoopste gaan denk ik.... maar ja... ik heb al een Oregon 300....

Geplaatst
Volgens mij zijn er een paar belangrijke verschillen. De Dakota kan geen Whereigo doen (nadeel). Daar staat tegenover dat hij een 3D kompas heeft (voordeel). Dat betekent dat je de GPSr niet steeds horizontaal hoeft te houden om het kompas goed te laten werken. Verder is de display van de Dakota 1 inch kleiner dan de Oregon.

De display van de Oregon is onder sommige omstandigheden nog wel eens slecht af te lezen. Ik weet niet of dat bij de Dakota beter is. Zo ja, dan kan dit weer een puntje voor de Dakota zijn.

De Dakota heeft geen Picture viewer. Dat kan weer onhandig zijn met Geocachen. Op de Oregon kan je spoiler foto's meenemen.

Ik zou gewoon voor de goedkoopste gaan denk ik.... maar ja... ik heb al een Oregon 300....

Bedankt! dat van dat Whereigo wist ik niet! Dat wil ik nu juist ook eens meemaken!

Enneh, tot nu toe is de Oregon 300 goedkoper dan de Dakota.

Geplaatst

Bedankt! dat van dat Whereigo wist ik niet! Dat wil ik nu juist ook eens meemaken!

Enneh, tot nu toe is de Oregon 300 goedkoper dan de Dakota.

Wel eens aan de colorado 300 gedacht? Wordt her en der op internet erg goedkoop aangeboden en heeft ook whereigo. Heb hem zelf en bevalt prima moet ik zeggen.

Geplaatst

[

Wel eens aan de colorado 300 gedacht? Wordt her en der op internet erg goedkoop aangeboden en heeft ook whereigo. Heb hem zelf en bevalt prima moet ik zeggen.

Wat is dan het voordeel van de Colorado tov de Oregon? (qua prijs komen ze overeen)

Geplaatst
Wat is dan het voordeel van de Colorado tov de Oregon? (qua prijs komen ze overeen)

De Colorado heeft geen touch screen, dat vind ik een nadeel. Verder gaat in de Colorado een standaard SD kaart en in de Oregon een microSD kaart. Verder geen verschillen tussen de Colorado en de Oregon volgens mij. Het scherm van de Colorado zou iets beter aflessbaar moeten zijn in lastige omstandigheden omdat het geen touch-screen is. Heb daar trouwens geen ervaring mee.

Geplaatst

De Colorado heeft inderdaad geen toutchscreen, kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik de rock en roller prima werken en mis dus een toutchscreen niet echt, alleen bij het invoeren van logs oid is de toutchscreen denk ik wel makkelijker. Tevens lees je inderdaad op diverse fora dat het scherm beter leesbaar is.

Verder zit er niet enorm veel verschil in. Type geheugenkaart is voor mij bewuste keus, betaalbaar en heb er nog zat van rondslingeren hier.

Misschien anders eens bij een winkel langsgaan en in de hand nemen, kijken wat dan je voorkeur heeft?

succes!!

Geplaatst

De Colorado heeft geen touch screen, dat vind ik een nadeel. Verder gaat in de Colorado een standaard SD kaart en in de Oregon een microSD kaart. Verder geen verschillen tussen de Colorado en de Oregon volgens mij. Het scherm van de Colorado zou iets beter aflessbaar moeten zijn in lastige omstandigheden omdat het geen touch-screen is. Heb daar trouwens geen ervaring mee.

Het scherm van de colorado is naar mijn mening duidelijk beter dan van de oregon (ook de 550...). Het touchscreen is wel aardig voor het snel bedienen, maar matig/ slecht afleesbaar. De oude etrexen en de 60-serie zijn wat dat betreft ook duidelijk beter dan de oregon alleen hebben die een mindere resolutie. Die zijn zelfs qua leesbaarheid ook iets beter dan de colorado...

Daarnaast is de buitenkant van de colorado steviger. Het kunstof van de oregon is erg gevoelig voor krassen vergeleken bij het aluminium van de colorado. Bij de colorado is het batterijvak weer duidelijk minder door de O-ring die niet lekker zit/ klem komt te zitten bij het batterijverwisselen.

Last but not least is de colorado door de antenne iets groter

Resumé: geen van beide toestellen is duidelijk beter dan het broertje. Op sommige gebieden (ontvangst en het scherm) lijkt de 60 zelfs beter dan de beide nieuwe familieleden.

Geplaatst

hoi,

ik lees net je vraag.

ik heb het volgende gedaan om alles papierloos te kunnen doen.

ik heb als gps een garmin map 60, en daarbij heb ik een auto navigatie van garmin, de -nuvi 265- en daar kan mbv wat macro's alle teksten van de caches op zetten.

je moet ze wel laden via Gsak.

ik ben nu inmiddels in diverse landen geweest, en ik kan er goed mee uit de voeten

groetjes de Setzjes :beerchug:

Geplaatst

Wij hebben nu zowel een Oregon (550) als een Colorado.

Colorado was aan vervanging toe omdat het wieltje niet meer zo lekker scrolde. Maar wat wil je na intensief gebruik en 2000 caches?

Dus besloten een oregon met 3D kompas, fotocamera en touchscreen te kopen.

Maar..................... we missen onze Colorado.

We hebben hem nog wel maar gebruiken de Oregon.

Wat vinden wij persoonlijk minder aan de Oregon:

- de schermverlichting is minder fel dan op de Colorado

- het is een heel gepriegel om op de kaart iets aan te klikken. Bij de Colorado is het met de pijl erop klikken en klaar. Maar met touchen komt het mistouchen wel vaka voor.

- een nieuw waypoint maken was de middelste knop bij de Colorado indrukken en vasthouden. Bij de oregon gaat een nieuw waypoint aanmaken niet met 1 handeling.

Maar vandaag een wherigo gedaan en de oregon is wel sneller met het intypen van de antwoorden.

Dit is onze mening/ ervaring

Geplaatst
Wij hebben nu zowel een Oregon (550) als een Colorado.

Colorado was aan vervanging toe omdat het wieltje niet meer zo lekker scrolde. Maar wat wil je na intensief gebruik en 2000 caches?

Dus besloten een oregon met 3D kompas, fotocamera en touchscreen te kopen.

Maar..................... we missen onze Colorado.

We hebben hem nog wel maar gebruiken de Oregon.

Wat vinden wij persoonlijk minder aan de Oregon:

- de schermverlichting is minder fel dan op de Colorado

- het is een heel gepriegel om op de kaart iets aan te klikken. Bij de Colorado is het met de pijl erop klikken en klaar. Maar met touchen komt het mistouchen wel vaka voor.

- een nieuw waypoint maken was de middelste knop bij de Colorado indrukken en vasthouden. Bij de oregon gaat een nieuw waypoint aanmaken niet met 1 handeling.

Maar vandaag een wherigo gedaan en de oregon is wel sneller met het intypen van de antwoorden.

Dit is onze mening/ ervaring

Dit draadje al eens doorgenomen?

DRAADJE

grtzz

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...