Spring naar bijdragen

Gsak Op Windows 7 Rc: Laden Pq


Team WECA

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

misschien iemand dit al geprobeerd? GSAK installatie op Windows 7 RC? En daarna het programma gebruikt?

 

Ik heb de installatie zonder problemen kunnen doen op een bij MS verkregen versie van Windows 7, de Release Candidate. Echter wil het laden van een Pocket Query niet lukken. Hiermee had ik geen problemem op mijn oude windows Vista Ultimate OS, dat werkte vanuit de e-mail op zich wel goed.

 

Maar nu ik Windows 7 wil uitproberen, heb ik geen geocaching stuff meer geinstalleerd natuurlijk. Vanavond GSAK erop gezet. En nu een PQ in een nieuwe database. Het starten van het laden op het scherm waar ik de PQ kan selecteren, resulteert erin dat GSAK zich sluit.....

 

Natuurlijk is Windows 7 RC nog niet officieel gereleased. Ik weet niet of dit al eens eerder bij iemand is voorgekomen, op bijvoorbeeld Vista of XP (dat de GSAK applicatie zich gewoon sluit, bij het importeren van een PQ)? Ik heb de default settings laten staan bij de installatie van GSAK, dus in programm files, en de installatie gestart (niet als administrator). Misschien dat daarbij nog iets meespeelt.

 

Iemand al ervaringen....??

 

groetjes

Team WECa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi,

gsak wil wel werken op windows 7 hoor. clyde en de mensen op het forum weten dat ook. Ik heb ook wat isseus gehad met gsak op win7 en op het forum van gsak heb ik dit besproken.

Bij mij crashte gsak omdat het programma niet naar de ini files kan schrijven ivm veranderde rechten binnen win7.

 

dit is het topic:

http://gsak.net/board/index.php?showtopic=12807

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem opgelost, draadje kan dicht.

 

Oplossing: installeer GSAK niet in de default-folder in C:\Programm Files\GSAK\ maar bijv. in C:\Geocaching\GSAK\

Daarna geen probleem met inlezen van een PQ.

 

Ik had beter moeten weten als ontwikkelaar...

 

Team WECA jr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg van Mars Express de vraag of dit draadje nog even open kon blijven,

zodat er nog wat opmerkingen / tips van zijn kant geplaatst kunnen worden.

 

Bij deze blijft dit draadje nog even open!

Mars Express: Ga je gang.

 

Edit, 22-09-2009: Geen reactie meer gezien van Mars Express.

Daarom gaat er alsnog een slotje op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...